Søgning på: kemi b. Resultater: 15321 til 15340 af 96568
-
reaktionsligning
ForumindlægHalløj Er der nogen der kan hjælpe mig med den her reaktionsligning: CH3CH2OH + CH3COOH → Og meget gerne en pædagogisk forklaring til :) -
Ox-tal !
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en kort forklaring på oxidationstal ? -
Reduktions navn
ForumindlægHej. Når der sker en oxidation hedder stoffet det sker for: Oxidant (ikke?). Men hvad hedder nu et stof der sker en reduktion? -
privatlærer
ForumindlægHej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret.. -
Eksamenssæt 2 juni 2016
ForumindlægEr der nogle der tilfældig vis ligger inde med en vejledende besvarelse på eksamensætte 2 juni 2016? -
neutralisation og titrering ..
Forumindlæghej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- ..... -
Eksamen i bio, c-niveau, ny ordning
ForumindlægHej, er der nogen der har været til eksamen i biologi på c-niveau efter reformen? Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvordan det foregår... Min lærer er lidt af en skovl og har ikke rigtig sagt noget brugbart om det, heh. :/ Man trækker et emne med underspørgsmål går jeg ud fra? Er der også nogl... -
Logistik
Forumindlægvirksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel... -
Civilingeniør: Medicin og teknologi
ForumindlægHejsa, jeg skal til næste år vælge en uddannelse, og det skal være en lang videregående uddannelse. Her tænker jeg på at vælge medicin og teknologi inden for civilingeniør. Men jeg er stadig lidt usikker på om jeg skal vælge det, så hvis nogen herinde uddanner sig inden for det samme, må i meget ... -
ækvivalente syremængder
ForumindlægHvilke mængder(ml) 32% saltsyre svarer til 100 ml13% fosforsyre? Vis gerne trin i beregningen mvh Amanda -
Medicinalkemi
ForumindlægHej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi? -
fysik
ForumindlægHej! hvordan løser man denne her reaktionsligning: H2SO4 + NaOH -
Forslag til bog
ForumindlægHejsa... Jeg skal finde en bog som jeg skal skrive om.. Analyse osv. Ville høre om I har nogle forslag til gode bøger??:) -
Bio
ForumindlægEr der nogen som har nogle forslag til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, med biologi som hovedfag og matematik som sidefag,- helst indenfor emnet fysiologi. -
Spændingsrækken.
ForumindlægFørst og fremmest, tusind tak fordi i tager jeres tid til det her! Mit spørgsmål er i forhold til metaller og ikke-mtaller. Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor spændingsrækken "kun" består af metaller? Og hvilke betydning har det for redoxreaktioner? Kan disse reaktioner kun foreg... -
Fajans regler: kovalente vs. ionbindinger mht smeltepunkt
ForumindlægHej, et enkelt spørgsmål angående forskellen i smeltepunkt for ionforbindelsen MnO og ionforbindelsen Mn2O7 (med kovalent natur) Mn2O7 Har et lavt smeltepunkt fordi den har kovalent karakter grundet høj ladningsdensitet fra Mn. Men hvis bindingen i Mn2O7 er stærkere end i men MnO forstå... -
Chef, hvilken uddannelse?
ForumindlægHej studieportalen. Går på 2.g på hhx, og jeg har en drøm om at blive chef. Hvilken uddannelse tror i vil egne sig bedst? Er interesseret i matematik og virksomhedsstyrelse. Har overvejet erhvervsøkonomi på cbs og økonomi på ku. Ville høre hvilken uddannelse der er god hvis man har en ambition o... -
ozonolyse
ForumindlægHej.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.. har slet ingen anelse om hva jeg skal lave.. nogle hint ville være godt.. Ozonolyse er en type reaktioner, hvor dobbeltbindinger kløves. reaktionen foregår i to trin: først reaktion med ozon, O_3 og derefter reaktion med Zn og syre. hvis der starte... -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægSIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe? -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger?
