Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15321 til 15340 af 96602
  • Syrehydrolyse af halm - hvordan virker syre som katalysator rent kemisk?

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg er i gang med en opgave om fremstilling af bioethanol, og jeg undrer mig over hvordan syre virker rent kemisk som en katalysator for nedbrydning af lignocellulose til cellulose, hemicellulose og lignin. Hvorfor bruges syre til at nedbryde de kemiske bindinger mellem cellulose, hemic...
  • alkoholer

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der ved noget om alkoholers syre baseegneskaber skal nemlig svare på hvad der sker når en alkohol blandes med henholdsvis saltsyre og natriumhydroxid.
  • farver

    Forumindlæg
    hey derude, hvorfor er phenolphthalein i syreform uden farve, mens baseformen har farve ? - i min bog står der at det har noget med farvestoffer at gøre. men jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor det er. håber er der nogen der kan hjælpe. på forhånd taaaak
  • Røntgenpulverdiagram

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville egentlig bare lige høre om nogle af de kloge mennesker her på siden kunne fortælle mig lidt om røntgenpulverdiagrammer og optagelsen heraf, eller om I evt. vidste et sted, hvor man kunne læse om det. På forhånd tak Maria
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    Hej En opgave lyder: En vekselspænding varierer mellem -100 V og 100 V. Samtidig varierer strømstyrken mellem -50A og 50A. Beregn effektivværdien af spændingen og af strømstyrken med to betydende cifre. Jeg har løst opgaven således: Er dette korrekt?
  • Hvilken vej vender reaktionspilen?

    Forumindlæg
    Her er noget, jeg har undret mig over. Hvis man ser på en reaktion, fx HCl + H2O -> Cl- + H3O+ eller C + O2 -> CO2 hvordan kan man så vide, at reaktionen sker i den angivede retning? Hvorfor kan følgende ikke lade sig gøre: Cl- + H3O+ -> HCl + H2O CO2 -> C + O2 Er det muligt at vide...
  • spørgsmål

    Forumindlæg
    hej jeg ville gerne høre om der var nogen som vidst hvad man skal have i snit for at kunne læse medicin
  • Isoeletriskpunkt!

    Forumindlæg
    Hvad betyder isoeletriskpunkt?
  • SØGER PRIVATLÆRER

    Forumindlæg
    j søger privatlærer i Kbh området og undervisningen skal foregå hos tutoren el bib el noget og pris aftales det skal være i matematik 3 årigt højniveau ca 1 gang hver anden uge
  • hvilken type reaktion?

    Forumindlæg
    Jeg kender ikke rigtig til de forskellige typer af reaktioner... Og jeg sidder med denne: CO2 + Ca(OH)2 > CaCO3 + H2O Jeg kan se, at den har noget med addering at gøre, hedder den noget derefter?
  • Karaktergennemsnit

    Forumindlæg
    Jeg står i den situtation at jeg har brug for nogle gode karakter til sommer, så jeg kan bestå gym. Jeg ved bare ikke helt hvordan man skal regne karaktersnittet ud. Er der nogen der ved hvordan det regnes ud? Jeg har et link til mine karakter. [URL]http://www.badongo.com/pic/513642[/URL]
  • Enkel spørgsmål.

    Forumindlæg
    Hej alle, hvad er disse gruppers egenskaber? Phenylring, ethylgruppe og Aminogruppe?
  • Beregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C

    Forumindlæg
    Beregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C. Er der nogen der kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge, hvordan jeg beregner dette? På forhånd tak.
  • Forskel på redoxreaktion med organisk stof og uorganisk stof?

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen mellem en redoxreaktion med uorganiske stoffer og organiske stoffer. Jeg ved godt hvad organisk og uorganiske er, men kan ikke gennemskue forskellen i reaktionen.
  • Reduktions navn

    Forumindlæg
    Hej. Når der sker en oxidation hedder stoffet det sker for: Oxidant (ikke?). Men hvad hedder nu et stof der sker en reduktion?
  • Ox-tal !

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan give mig en kort forklaring på oxidationstal ?
  • neutralisation og titrering ..

    Forumindlæg
    hej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- .....
  • ækvivalente syremængder

    Forumindlæg
    Hvilke mængder(ml) 32% saltsyre svarer til 100 ml13% fosforsyre? Vis gerne trin i beregningen mvh Amanda
  • Medicinalkemi

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi?
  • Eksamen i bio, c-niveau, ny ordning

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har været til eksamen i biologi på c-niveau efter reformen? Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvordan det foregår... Min lærer er lidt af en skovl og har ikke rigtig sagt noget brugbart om det, heh. :/ Man trækker et emne med underspørgsmål går jeg ud fra? Er der også nogl...