Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 15321 til 15340 af 33706
-
Bevis for binomialfordelingen?
ForumindlægHvad er det, og hvordan ser det ud? Kan slet ikke finde det i mine noter. -
trigonometri
ForumindlægKan i forklare hvordan man bruger trigonometrifunktionerne i retvinklet trekant og beviset for dem samt beregning af vinkler og sider og det omvendte af funktionerne. Takker på forhånd! -
Monotonilinje
ForumindlægJeg er lige igang med at træne Monotonilinje og ville spørge om det er korrekt [Se vedhæfte billede] -
maa
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til en opgave "ved fodring af hunde med et bestemt foder er sammenhængen mellem hundens vægt x målt i kg og den anbefaldede daglige fordermængde f (x) målt i gram bestemt ved potensfunktionen" f(x) = 25 *√x a) hvor meget foder anbefales der til e... -
Find den afledte funktion
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Bestem den afledede funktion for følgende funktioner, idet du angiver de regneregler, som du anvender, og hvor de anvendes: g(x)=x^3 * e^-x -
HJÆLP TIL Afhængige og uafhængige variable I OPTIMERING
ForumindlægAfhængige og uafhængige variable. Hvordan og hvorfor opstiller man en række variable og får dem koblet i kraft af f.eks. nogle givne betingelser. Hvilken rolle spiller en funktion her? Her skal svares i forhold til optimering ?? -
forstår ikk
ForumindlægAntallet af Facebook-brugere i hele verden for en årrække i perioden 2004-2010. Det antages udviklingen i antallet af Facebook-brugere kan beskrives ved en funktion af typen f(t)=b⋅at Hvor at f(t) beskriver antallet af Facebook-brugere i verden (målt i mio.) t år efter 2004. Benyt... -
IKKASØJLER - HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har nogle problemer angående nogle spørgsmål til biologi. Det handler om Ikkasøjlerne. Jeg kan ikke finde de informationer, som skal til for at besvare disse spørgsmål. - Hvordan arbejder forskere for at få viden om ikkasøjlerne? - Hvorfor kan mikroorganismer fra ikkasøjlerne være gode ... -
Logistisk vækst
ForumindlægJeg skal skrive lidt om logistisk vækst, og er i tvivl om hvorvidt nedenstående er rigtigt. Er der mon nogle der kan hjælpe? Den simpleste måde tilvæksten per individ kan aftage på, er taget i brug og altså beskrevet lineært: ΔNn / Nn-1 = c · (1 - "N" _"n-1" /&qu... -
Hvordan skal produktionen sammensættes, hvis fortjenesten skal maksimeres?
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke hvordan jeg kommer videre. Nogle som kan hjælpe. det er mig som har lavet skemaet og begrænsingerne under. -
Lav en fuldstændig funktionsanalyse af funktionen
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Optagelses prøve snart. Skal, skal ikke?
ForumindlægHej alle sammen. :-) Jeg skal til optagelses prøve snart på et gymnasie (UPV prøven), og jeg er meget nervøs. Jeg kender et par stykker som også har været til samme prøve, men de har ikke været lige gode til at forklare mig hvad jeg skal gøre/sige. Jeg ved udmærket godt at det er meget forskel... -
Opstilling af kriteriefunktion
ForumindlægOpgave 4 et møbelfirma sægler to slags borde, træ og metal. firmaets dækningsbidrag er 3.100 kr. for træ og 2350 kr. for metal. Opstil kritieriefunktionen for firmaets dækningsbidrag. -
ligninger
Forumindlæghar brug for hjælp med disse -
lektiehjælp tilbydes
Forumindlægmangler du lektie hjælp... så kontakt mig.. engelsk.tysk.dansk og andre fag.... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Sidder og kæmper med at forberede mig til eksamen og har disse 13 spørgsmål Har lavet lidt på hvert, men er der ikke en som kan hjælpe mig lidt på vej :) Eller bare med nogle af dem :D Hilsen Mig -
Boksplot (aflæsning)
ForumindlægHejsa, Jeg skal opskrive det udvidede kvartilsæt for et observationssæt (se vedhæftet billede). Er bare i tvivl om, hvor den starter. Skal jeg starte ved, der hvor der står 9 eller ved 10. Fordi selve bokspottet starter jo først ved 10. Er minimums så 10, mens maksimum er 19?? Tak :-) -
stamfunktion
Forumindlæghvad er stamfunktionen til: f(x)=4x5−2x2+x−8 -
Mat B
Forumindlæghej jeg er ved at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B Jeg forstår bare ikke følgende spørgsmål : Gør rede for andengradspolynomiets graf samt for faktoriseringen Der er primært det med faktoriseringen jeg er i tvivl om, hvordan gør jeg rede for det? -
Gymnasiet
ForumindlægHej Alle Sammen.. (L) Jeg vil starte med at sige jeg beklager virkelig meget, men der er en eller anden der har været inde på min bruger og skrevet alt muligt... :/ Det jeg virkelig ked af ,,,, Meen jeg har et spørgsmål til jer: Jeg skal på gymnasiet, og det er sådan at jeg har valgt naturviden...
