Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 15321 til 15340 af 28854
  • Protestantismen

    Forumindlæg
    Hvad menes der med; en kort præsentation af protestantismen? Er det den historiske udbredelse?... Tak
  • bøjning af adj. og oversættelse af 1 sætning

    Forumindlæg
    Hejhvad hedder "komplicerede" på tysk? og hvordan oversætter man denne sætning?:...også ser man hele situationen gennem hovedpersonens øjne.Tak på forhånd
  • Slumdog millionaire.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Dette spørgsmål er henvendt til alle jer, der har set "Slumdog millionaire". Filmen der fik ikke mindre end 8 OSCAR AWARDS! - Men hvad synes i om filmen? Hvad gør den god/dårlig?
  • Eventyr.. :D

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Kan nogle af jer komme i tanke om et eller andet eventyr, som handler om en, der skal dø, og hvor der er nogle, som ofrer sig for et eller andet? Ligesom Kongesønnerne.. Det ville være dejligt, hvis I kunne. På forhånd tak! :-)
  • Tysk personbeskrivelse , rettet - feedback?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået feedbask fra denne stil 1 gang og har nu genrettet den. Hvis en har tid og lyst, ville det være dejligt med noget feedback igen. Tak.
  • Moderne eventyr

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive et moderne eventyr i dansk, men jeg ved ikke helt, hvad kendetegnene er? Nogen der kan hjælpe?
  • Pride and Prejudice

    Forumindlæg
    Hej...Jeg er igang med at læse denne bog, men der er noget jeg ikke lige kan forstå, så jeg håber i kan hjælpemig, så jeg hurtig kan komme videre:1)It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife. However little known the feelin...
  • Historeopgave-hjælp

    Forumindlæg
    Skal der ikke nærmest være fodnoter ved alt undtagen ens egen meninger.. Eller hvad?Er meget i tvivl...Synes bare det virker lidt som om man bare skal skrive lidt om på det der står i bogen.. det er jo ikke særlig selvstændigt...Hvad skal man gøre?Og hvad så hvis man kun har en rigtig god bog? er...
  • Edgar wird mich holen

    Forumindlæg
    Har glemt min bog i skolen og skal lave et resume af den tekst i alles klapt nogle der kan hjælpe? :)
  • en linie oversættelse

    Forumindlæg
    hvordan ville man oversætte udtrykket"kort sagt" til engelsk?
  • Finde eta(nyttevirkningen)

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en fysik aflevering hvor jeg i databehandlingen skal finde nyttevirkingen. Formlen for nyttevirkningen ved jeg godt er Enytte/Eomsat, men jeg ved ikke hvor jeg får de tal fra, vi lavede forsøget på klassen og de tal vi fik at vide efterfølgende var kun: Start temp: 21.6...
  • Studenterne?

    Forumindlæg
    Pænt go'dag..Jeg kunne godt tænke mig at høre fra gamle studenter, hvilken tekst de kom op i i den mundtlige dansk eksam...Altså tekst+forfatter!På forhånd tak
  • Metode, forstår det ikk :(

    Forumindlæg
    Hej alle sammen . Jeg skriver i samf og psykologi om identietsdannelse. Jeg har lavet et interview som er mit kvalitativ metode i samf. men hvad er min metode i psykologi. det indenfor humaniora... ?
  • Titanic, industrisamfund?

    Forumindlæg
  • Humaniora og Samfundsvidenskab

    Forumindlæg
    Hej,Nogle der kan fortælle mig, hvordan der arbejdes i humaniora og i samfundsvidenskab?Hvor ligger forskellen? Og hvor er lighederne?Bjarkee
  • Emne til 3. årsopgave

    Forumindlæg
    Hej!Jeg kunne godt tænke mig at få læst lidt på det emne jeg nu engang vælger at skrive 3. års opgave om her i sommerferien.Jeg kunne derfor godt tænke mig nogle forslag til hvad jeg kan skrive om.Jeg har efterhånden læst en del bøger af Wilbur Smith som har vakt min interesse for koloniseringen ...
  • Hvad tænkeri om kristendommen

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal lave en undersøgelse om, hvordan den almindelige danskers syn er på kristendommen, og hvad der gør, at man holder sig væk kristendommen. Skriv gerne jeres opfattelse, og jeres begrundelse. På forhånd tak!
  • Kildekritik i samfundsfag

    Forumindlæg
    Er kildekritik en samfundsfaglig metode såvel som en historisk? Kan simpelthen ikke huske det :s
  • heej - hjælp

    Forumindlæg
    Heej, er der nogen der bogen HOMO FABER af max frisch, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at læse nogle notater eller bare høre hvad man ville sige om bogen- håber at høre fra nogen der har eller skal læse den:) Mille
  • 3.års opgave

    Forumindlæg
    Hejsa Tiden er jo ved at nærme sig til at vi skal skrive 3.års opgave. Jeg håber i den forbindelse på lidt hjælp til valg af emne, der gerne skulle inkludere nogen af nedenstående ting: - Hitler's politik under 2. verdenskrig - hans syn på menneskene "det perfekte menneske" - der Fü...