Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15341 til 15360 af 111527
-
Hjælpemidler
ForumindlægPå side 10 i denne oversigt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/proeveoversigt-hjaelpemidler-ver2.pdf står der ikke noget ud for historie (jeg hører til den øverste række på s. 10). Hvad er dette ensbetydende med? Må man have alt med ind til eksaminationen, eller was? -
hellenernes gud
ForumindlægI kong kroisos: kyros: "kroisos, hvilket menneske har fået dig til at drage i krig mod mit land, så du er blevet min fjende i stedet for min ven?" Kroisos: "Herre, konge, det er mig, der har gjort dette - til din lykke og mit eget fordærv , men den skyldige er hellenernes gud, der ... -
english translation (seks ord)
Forumindlæghejsa folkens.. kan ikke lige finde min ordbog, så derfor spørger jeg: hvordan siger man følgende på engelsk; hun føler sig ikke tilpas her? -
stil
Forumindlæghvem gider ret min stil????? -
help to oversættelse
Forumindlæg1. børnene bliver ikke anset for økonomiske byrder. 2. Amish lader dem ( børnene)ikke får deres vilje 3. børnene kan ikke selv vælge noget. Er der nogle ved hvorfor Amish dukker er uden ansigter? - jeg ved godt det er imod deres religion men hvorfor? -
nogen der kan hjælpe mig
Forumindlæghej alle sammen. vi har ap test i morgen det er første gang vi har det.. er der nogen der vil sige hvad jeg skal øve mig på eller hvad der vil komme til prøven ??? -
hjælp til emneopg. i Matematik
ForumindlægJeg har et problem med en af opgaverne i den emneopgave jeg er igang med. Vi har fået en liste over hvad opgaven skal indeholde og en af tingene på listen lyder således: Andvendelsesorienterede opgaver (bestemmelse af ligevægtspris ud fra linære udbuds- og efterspørgselskurver, linære omkostnings... -
Indien og CO2-udslip
ForumindlægEr der nogen der ved hvorfor et land som fx Indien udskiller mere CO2 end et industriland som fx Frankrig? -
Sidetal - hvad tæller med?
ForumindlægHej! Jeg er simpelthen i tvivl om, hvad der indgår i det samlede sideantal.. Det skal jo overholdes, så det er jo lidt vigtigt at have styr på. - Indgår f.eks. bilag? -
Referat og analyse.
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil lige høre om der er nogen der har høfeber liggende på computer? :) -
to sætninger som skal oversættes?
ForumindlægEr der nogen der vil forklare mig hvad "kvinder kune ikke ses gå uden hat" og "børn skulle ses, ikke høres" oversættes til på engelsk og hvorfor det er at det bliver oversat således?. Mvh. Sarah-Sofie -
Litteraturliste - HJÆLP ??
ForumindlægHej! Jeg har i min dansk og historieopgave brugt et citat fra en hjemmeside (og kun citatet), men hvordan skal jeg skrive citatet ind i min litteraturliste?? Håber at I kan hjælpe mig :) -
Hungersnød!
ForumindlægNu har jeg skrevet hvad årsagerne til fødevaremangel kan være osv. Jeg har i min besvarelse inddraget en del naturvildenskabligt. Hvad kan jeg inddrage, som samfundsvindeksbaligt!? -
Besværlig sætning
ForumindlægJeg har problemer med at oversætte denne sætning: … i skoler, hvor man ellers ikke har den regel Hvilket ord kan jeg bruge til oversætte ellers i denne sammenhæng.. Otherwise lyder helt forkert.. -
Hvad må man have med? Samfundsfag eksamen
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvad man må have med til eksamen? Må man have bøger osv. med til forberedelsen hvis det er det, man vil? Jeg takker på forhånd :) mvh Hingo -
Homers illiaden 3 sang
ForumindlægHvad kan man skrive om guder og slægt, i sang 3? :) -
Typer af satellitbaner
ForumindlægHej. Jeg skal give en oversigt over de typer baner, en satellit kan bevæge sig i når den påvirkes af solens gravitationskraft. Jeg er dog lidt i tvivl. Jeg læser omkring banekurver i centralfelt, men forstår ikke helt hvorfor at banekurven er afhænger af genstandens mekaniske energi. Håber på ... -
forsøg om palmeolie til naturfags-eksamen
Forumindlægvi har naturfags-uge og skal fremlægge med 2 forsøg. vi arbejder med "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget". vi har fundet ét forsøg men har svært ved at finde et mere, som er passende til emnet "palmeolie". vi ville virkelig sætte pris på, hvis nogen hav... -
Nv og ap hjælp
ForumindlægHjælp, jeg skal op til nv og ap eksamen i den kommende uge. Nogle tips? -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort...
