Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15381 til 15400 af 96602
-
Medicin - hvad skal man læse?
ForumindlægJeg er netop startet på medicinuddannelsen. Vi har fået anbefalet 3 bøger til det kursus i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter. Mit spørgsmål er; hvor meget skal man egentlig læse i bøgerne? På KU er der ingen lektier eller læseliste. Hver forelæsning har dog en titel, eksempelvis &... -
MOLARMASSE
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvad natriumcarbonat og natriumcarbonat decahydrat's molarmasser er ? -
alkohol, grundlæggende????????
Forumindlæghej alle sammen! jeg skal op i fysik på torsdag, og pga. en del fravær går det rigtig skidt med at læse.. kan nogen fortælle mig nogle grundlæggende ting omkring alkohol? jeg er fuldstændig lost i alt det med alkener, OH-grupper osv........ -
buesekunder (″) er altså gåseøjne, men hvad betyder bare en '
Forumindlægbuesekunder (″) har symbolet som nærmest bare er gåseøjne, men når der bare står ' hvad betyder det så. når vi snakker parallakser osv. -
Blodkarrenes funktion på hjertes overflade?
ForumindlægHej alle sammen Hvilken funktion har blodkarrerne på hjertes overflade? -
methoxygruppe -OCH3 hvad er det?
Forumindlægjeg har nogenlunde styr på hvad en hydroxygruppe er, men hvorfor kalder man -OCH3 for en methoxygruppe, der falder kæden lidt af for mig. det kommer vel af methan, og oxy noget med oxygen... men hvorfor skrevet som oxy eller carboxylsyrer fx. hvor kommer xyl fra i navngivningen er der noget sy... -
Biologistudiet - meget matematisk?
ForumindlægDavs. Jeg bliver student næste år og overvejer stærkt at t læse biologi. Det eneste der dog kunne sætte en bremse for den ide er hvis det viser sig, at uddannelsen er meget matematisk. Er det en nødvendighed at være en ørn i faget matematik for at kunne læse det - eller er det noget som er til at... -
hjælp til emne.
ForumindlægHej :) jeg skal i den kommende uge skrive en "prøve-studieretningsopgave". Hvor det er blevet bestemt at det skal være inden for emnet Bioteknologi. Problemet er at jeg skal kombinere dette med et af mine studieretningsfag, som er matematik A og Fysik A. jeg kan bare ikke komme på noget... -
strukturfomler
Forumindlægopskriv strukturformler for følgende stoffer: Chlorethen propansyre Decansulfonsyre pentanal er vitkelig lost i dem? -
formler
Forumindlægskriv formler for følgende komplekse ioner: Hecaaminnikkel(II) ionen , Hexaaquojern(III) ionen, tetraiodomercurat(II)ionen og tetrachloroaurat(III) ionen. -
SRP - Snyd?
ForumindlægHej, Er det snyd hvis man kan få en til at RETTE sin SRP efter man har skrevet (før man aflevere selvfølgelig)? Hvis ikke det er, hvor kan man finde nogle til at rette og evt give respons omkring så man er på den sikre side før aflvering? Jeg er viillig til at betale, men ved bare ikke hvor jeg k... -
Hjælp til aflevering
ForumindlægHej Jeg skulle spørger om jeg har bestemt den gennemsnitlige hastighed rigtigt -
HTX
Forumindlægefter 9. klasse kunne jeg godt tænke mig at gå på HTX, så jeg vil gerne høre fra nogle som går i HTX, hvordan det at gå der, hvilke retninger man kan vælge i mellem og hvilke fag er meget vigtige. håber at nogle som går eller har gået i HTX kan fortæller mig om jeres meninger..... -
reaktionsskema
ForumindlægI butan substitueres et hydrogenatom med et bromatom (monosubstitution). Opskriv reaktionsskemaet. Nogen der forstår opgaven? -
Korrosion
Forumindlæghey. jeg bliver spurgt om Korrosion kan forhindres og hvordan og hvorfor. jeg ville blive glad hvis i kunne hjælpe mig. -
Hjæææælp
Forumindlæghey. jeg bliver spurgt om Korrosion kan forhindres og hvordan og hvorfor. jeg ville blive glad hvis i kunne hjælpe mig. -
PH-værdien af sukekr og benzin?
ForumindlægHEeeyoo Vi gennemgår emnet syre og baser i klassen. Jeg e ri gang med at læse mit pensum også dukkede der to spørgsmåle i mit hoved som jeg gerne vil stille jer. Håber I vil besvare dem... Tak på forhånd.... 1. Hvorfor kan man ikke bestemme PH-værdien af benzin? 2. kan man bestemme PH-værdien af... -
estere
ForumindlægHej! Dannes estere kun ved en kondensation af alkohol og carboxylsyre? Og indeholder parfumer estere? -
dipol
Forumindlæghej, hvorfor har CO2 ikke en dipol? har det noget at gøre med at det er upolært eller en gas?? håber nogen kan hjælpe mig :) -
Metalbindning
ForumindlægNogen der kort gider at forklare mig, hvad metalbindninger helt konkret er?
