Søgning på: kemi b. Resultater: 15401 til 15420 af 96568
-
HPLC Lidokain
ForumindlægHej Jeg skal lave en syntese af Lidokain, oprense det (metode) og bestemmelse optimering og validering på HPLC. Jeg kan ikke finde nogle forskrifter eller rapporter til forsøget. Kan i hjælp mig? Papar -
Kemisk apparatur
ForumindlægVi har fået noget for i fysik vi skal nævne nogle ting i en krydsordopgave og jeg har ingen idé til hvad jeg skal gøre og det har mine venner heller ikke. -
Primær, sekundær og tertiær alkolhol?
ForumindlægHvad er meningen med primær, sekundær og tertiær alkohol ? Hvad skal man bruge det det :)? På forhånd tak :D -
chromatografi
ForumindlægHvad har chromatografi forsøg med fotosyntes at gøre? -
Undervisning i sommerferien?
ForumindlægHej Jeg skal på stx næste skoleår og der er nogen ting jeg gange vil forbedre, kender i et sted hvor man evt. kunne få undervisning eller hjælp på nettet. Er der eventuelt nogen kursuser eller ligende? Tak på forhånd -
Omregning fra masse til stofmængde
ForumindlægNogen som har nogle gode eksempler her? -
Proces levnedsmiddel og sundhed - HTX Eksamen
ForumindlægHej Til alle dem der har prøvet at komme op mundtligt i teknikfaget PLS, hvilken råd og erfaring kan i give, for at scorer en høj karakter? Ved godt hvad man bliver bedømt på men leder efter nogle, der har evt har prøvet at blive eksamineret i deres eksamensprojekt og hvad de føler de kunne havd... -
Ingen der ved noget om neutralisering i hverdagen!?
ForumindlægKan det virkelig være rigtigt at ingen online kan hjælpe mig med neutralisering i hverdagen? Det haster faktisk og jeg kan overhovedet ikke finde noget som helst :( HJÆÆÆÆLP!!! Spørgsmålet er meget simpelt:"hvad bru... -
At kunne give en mikroskopisk beskrivelse og en makroskopisk beskrivelse af processen, hvor en ionforbindelse opløses i vand, fx KCl.
Forumindlæghvad sker der når det reagere med vand? ift. makrosopering og mikroskopering -
Ligevægtsystem
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med følgende spørgsmål? I hvilken retning sker der forskydning, når vi hæver temperaturen? Når vi sænker temperaturen? Afgør på grundlag heraf, om reaktionen mellem Fe3+ og SCN- (reaktionen mod højre) er exoterm eller endoterm. -
Nikotin
ForumindlægJeg skal find strukturen for de to stoffer der udgør opløsningsmidlet for nicotin i e-cigaretvæsken og argumenter for om der er tale om et polært eller upolært molekyle. - Her har jeg fundet Propylenglycol og Glycerol og kigget på elektronegativiteten, er der andre måder at argumenter for om de... -
Astronomi forum?
ForumindlægHej SP Hvordan kan det være der ikke er noget astronomiforum? -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
Hydrogenbindinger. HJÆLP
Forumindlæg -
AMALGAM
ForumindlægHej folkens er der ikke en venlig sjæl, som kan forklare mig kort og grundigt hvad amalgam er? har søgt på nettet men det var ikke det store hjælp. tak på forhånd! :) -
Naturlige logaritme eller ti tals logaritmen
ForumindlægSidder og udregner pKs = -log(Ks) og har kørt den igennem to forskellige lommeregner og får to forskellige tal. -log(2.22*10^-4) = 3.65 (Ti tals) -log(2.22*10^-4) = 8.4 ( naturlige ) Hvilken en skal der anvendes? -
Gymnasium og Universitet
ForumindlægHej Jeg har lige et par ting jeg vil spørge om. 1) Hvis man har valgt hhx efter 9. klasse, kan man så stadig vælge noget andet i universitet? f.eks litteratur, historie eller humaniora? 2) Er der egentlig idræt på hhx ? -
angående et forsøg
ForumindlægI et forsøg med nedbrydningen af stivelse skal vi forklarer i spørgsmål 3, hvilken effekt temperaturen har for spytamalysen, samt vi skal gøre rede for årsagen til dette. Jeg har selv skrevet hvilken effekt temperaturen jhar for spytamalysen, men mangler en forklaring til hvad årsagen er på det.... -
Metaller
ForumindlægJeg har fået en disposition hvor jeg skal fotælle om densitet, masse og volume. Hvilket jeg også sagtens kan, men jeg skal så inde under dette komme ind på det periodiske systems største gruppe, nemlig metaller. Er der en som har en idé til hvordan jeg kan gøre dette? Hvordan kommer jeg ind på... -
Tæller afleveringer ind i mit snit?
ForumindlægJeg går i 1.g lige pt, men jeg undrer mig over om mine afleveringer har nogen betydning for mit snit, eller om det kun er årskarakter og eksamen, der tæller
