Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 15401 til 15420 af 33697
-
At holde sit eksamensbevis åbent
ForumindlægHejsa, jeg henvender mig til jer for at stille et spørgsmål omkring at holde sit eksamensbevis åbent. Jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der kræver et højt snit men snittet er der desværre ikke endnu, og det tror jeg heller ikke at det kommer til at blive når jeg afslutter gymnasiet. Jeg sk... -
Tallegeme
ForumindlægHvorfor er det, at man f.eks. skal sige, at de reelle tal er et legeme? Hvad er det smarte i at være et legeme? -
mat opgave
ForumindlægEr der nogle der har en god ide, til en mat. opgave. Vi skal selv vælge et emne ud fra det vi har gennemgået i 1g. det skal ca. fylde som en almindelig aflevering. Vores mat lærer foreslog os fx trigonometri, så kunne vi finde arealet af vores have etc. -
Marematik hjælp!!!
ForumindlægJeg forstår ikke hvad der menes med de her opgaver?Produktet af 4a og 2bKvotienten mellem 10xy og 20y -
diff.ligninger
ForumindlægHvordan anvendes differentialligninger indenfor biologien? og hva med økonomi.. kan de ikke også anvendes der? -
At 2015
ForumindlægHej alle årets emne er kommunikation, hvor vi skla undersøge en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle. I undersøgelsen af sagen skal man belyse samspillet mellem kommunikationens formål, indhold og form samt vudere kommunikationens muligheder og begrænsninger. Jeg har valgt fagene hi... -
virtual ti-83+
Forumindlæghej studievenner...Er der ikke nogen, som kan ligge et linkt til en hjemmeside med programmet virtual ti-83+ herind... Jeg mangler det program rimelig hårdt, da det er ret godt!! Håber på flere muligheder (og det skal selvfølgelig være gratis :-) )På forhånd tak -
ieterasjon
ForumindlægEr der nogen, som har en idé om, hvad "ieteration" betyder? Jeg tror det er et fancy-pancy ord for "prøv-og-fejl-metoden", men er langt fra sikker. Hverken ordbog eller Google, har kunne hjælpe mig... -
Erhverssprog CBS
ForumindlægHej.Til næste år vil jeg gerne søge ind på CBS og eventuelt læse erhvervssprog.Er der nogle som evt. studerer sproget og kan fortælle lidt om jeres erfaringer med det?Jeg lænede mig også op ad Ha.psyk, men hvis man ikke synes forfærdeligt meget om økonomi, formoder jeg det ikke vil være det smart... -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægEr lidt forvirret! for jeg har fået vide at man skal have Latin på A-niveau på gymnasiet for at læse til medicin, men er det rigtigt eller er det bare en myte ? tak på forhånd :D -
Plancks konstant (igen)..
ForumindlægHej igen..Har fået en opg til, som lyder:Plancks konstant kan bestemmes ved en måling af den mindste bølgelængde. lambda(min), i strålingen fra et røntgenrør. I et røntgentrør, hvor spændingsfaldet mellem anode og katode er 62,4 kV, måles lambda(min) til 0,199 Å.- Bestem værdien af Plancks konst... -
standardforsøg
Forumindlæger der nogle der kan skitse fordele/ ulemper op ved standardforsøget? -
Fordoblings- og halveringskonstant
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er havnet i en ganske forfærdelig situation. Jeg er på vej på ferie, og skal sende min emneopgave nu her i morgen. Jeg har glemt mit enkelt logaritme-papir derhjemme og jeg står og skal indtegne nogle punkter. Jeg skal indtegne fordoblings- og halveringskonstant ... -
Indskrivning i excel. Hvordan skriver man kvadratsrodstegnet og "i anden"
ForumindlægHvordan? Jeg er ikke interesseret i hvordan den fungerer i en funktion jeg vil bare indskrive tegnet. F.eks. : "kvadratrod"(58"i anden"-14"ianden")Det se jo ligesom ikke så fedt ud på papiret.Når tegnet står i matematikbogen så kan man vel også selv indsætte det, når... -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægJeg søger lektiehjælp til en pige i 6 kl og en dreng i 7 kl. Det skal ske hos os, som er på frederiksberg og det er 2 timer om ugen, måske mere. VH Henriette -
Fagtermer?
ForumindlægHvad skal forstås ved fagtermer i geografi? evt. et eksempel. På forhånd mange tak. -
Lommeregner-Niveau A
ForumindlægHej - jeg skal købe lommeregner. Hvilken lommeregner er god til b-og a niveau. Jeg går på b-niveau ligenu. tak -
Reducere til et simplere udtryk
ForumindlægJeg skal reducere to et simplere udtryk.
