Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15421 til 15440 af 24857
-
Brug af destillerede vand i 9. klasses eksammen
ForumindlægHej, jeg skal op på Onsdag i 9. klasses Fysik eksammen, og i et forsøg om Ioner og Salte står der at jeg skal bruge destillerede vand. Er det noget jeg skal lede efter til eksamen, eller skal jeg bare bruge vand fra vandhanen? Tak på forhånd. -
Forsøg - salte
ForumindlægHejsa! :) Er der nogen herinde som har nogle bud til hvad man kan lave, af forsøg til FSA i fysik/ kemi? Jeg har allerede to forsøg: - Fiksersalt og elektrisk strøm - Krystalvand i kobbersulfat mangler så 1-2 mere :) På forhånd, tusind tak. -
STEDFUNKTION?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skriver dispositioner til min fysik eksamen. Arbejde med emnet Bevægelse, og har lige skrevet om Hastighed og fart. Skal nu til at skrive om "Stedfunktion" - Og jeg tror simpelthen ikke jeg forstår hvad det er ? Hvordan defineres og beskrives det? På forhånd tak... -
Program
ForumindlægHej. Er der nogle der kender et godt program til at tegne figurer i matematik og fysik. Det er figurer som denne Link]aid=1&pid=1 jeg gerne vil kunne tegne. Det skal helst være et gratis program, men ikke nødvendigvis. -
Hærdning ved deformation
ForumindlægHej, jeg sidder og er igang med at lave en fysik disposition til min afgangsprøve. den er om metaller og jeg skal finde ud af hvad der sker når man bøjer et metal og hvorfor det så bliver hårdere at bøje ud igen. håber i kan hjælpe mig :) -
Hvordan finder man neuklidtallet?
ForumindlægEr i gang forberedelse til fysik eksamen.... men er lost i det med neutroner og protoner!!!!! Ved at antal protoner er det samme som atomnummeret. Og at for at finde ud af hvor mange neutroner der er i kernen, skal man - protontallet med neuklidtallet men hvordan finder jeg neuklidtalllet? ... -
Er mine karaktere okay
ForumindlægJeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik?? -
Laser farver
ForumindlægHeej, jeg skal snart op i fysik og et af mine emner af laser. Såå ved I hvilke farver en laser kan blive? :-) Jeg ved, at den kan være grøn, blå, rød og gul (ikke?), men kan den være andre farver? :-) -
Hjælp - Jordopgang?
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik exam og mangler lige at få afklaret jordopgang. Indledning - Når man står på månen kan man se jorden stå op og jorden gå ned. Jeg skal finde påstande og beskrive det men kan ikke rigtigt finde noget på google. Nogle der har en ide eller ved noget?? -
Hvad må man tage med til FSA Mundtlig F/K?
ForumindlægHejsa Har hørt noget om at man må tage alle sine noter og fysik mappe med sine opgaver med til prøven men ved ikke om det er rigtigt er det det? Kan ikke huske om det er A eller B men det er den hvor vi er 4 inde af gangen i 2timer -
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
HJÆÆÆÆLP!!!!
ForumindlægNogle der kan give mig nogle førsøg til følgene emner i fysik.... - Organisk og kemiske bininger - Radioaktivitet - Atomfysik - Alkohol - Svingninger og bølger - Kemisk analyse PLEASE VIL IKKE NOK HJÆLPE MIG!!!!!! HAR BRUG FOR DET. RIGTIG MANGE GANGE TAK PÅ FO... -
Hjælp! Forsøg
Forumindlægjeg skal til fysik eksamen imorgen (9. klasse) og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre i et af forsøgene til salte. forsøget hedder 1.19, fremstil et salt. Håber virkelig at i kan hjælpe mig! :) -
afvigelse i procent hvordan?
Forumindlægjeg har liget lavet en fysik rapport om kobling af resistore. til sidst skal jeg så skrive de målte værdigers afvigelse i procent, af den teoretisk udregnet resistans. spørgsmålet er så hvordan man regner afvigelsen i procent ud. ? (på forhånd tak!) -
Tandplejer uddannelse
ForumindlægHej med jer Jeg vil gerne tage uddannelsen, tandplejer. Men jeg har ikke gennemsnittet til det. Jeg har mat A fysik B kemi A dansk A, og det kræves kun på c-niveau. Kan det hjælpe mig? Hvordan kan jeg ellers tjene point?? -
Sammenhæng - protoner og elektroner
ForumindlægHej alle! Skal op i fysik om et par dage, så jeg sidder selvfølgelig og teper. Men.... min hjerne bliver ved med at sige mig, den har læst, at der er sammenhæng mellem antallet af elektroner og protoner. Er der en venlig sjæl der kan forklare sig her? Er der sammenhæng... eller hvordan f... -
Bremselængde
ForumindlægJeg er altså håbløs til fysik så jeg håber at der er en der kan hjælpe her En bil på 1150 kg bremser op fra 50,0 km/h til 0,0 km/h. Gnidningskoefficienten mellem dæk og vej er 0,70. Hvad er den mindste bremselængde? -
brydningsloven
ForumindlægHej alle.. jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal skrive om brydningsloven.. sin(i) = halvkorde/v sin(b) = halvkorde/v sin(i)/sin(b) = halvkorde 1/halvkorde2 og hvordan kommer jeg så videre.. -
Formelteori?? was?
ForumindlægHej.. Jeg skriver pt en rapport i fysik. i mit teoriafsnit, skal jeg ikk skrive så meget om teorien som sådan, da mit forsøg har været en (I,U)-karakteristik. men min lærer siger jeg skal skrive om Formelteori? was is das? :P -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogen der ved hvordan Kemi B afslutnings-eksamen foregår? Jeg har for resten også hørt at man har 24 timers forberedelse til Fysik b eksamen, så hvis der nogen der kan bekræfte det, ville det være super.
