Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15421 til 15440 af 24890
-
Kan ikke slette min tråd
ForumindlægUps kom til at oprette et sørgsmål -
nogle der har noter?
ForumindlægHej Ville bare høre om nogen har noter til pseudo-xenefon: Athenernes statforfatning -
lignelse
Forumindlægnogen der ved hvad en lignelse er? -
Ændre samtalemne ved det grønne bord
ForumindlægHva ville der egentlig ske, hvis man nu trækker det man intet har at sige til, og man så spør, om man ikke må snakke om en anden periode som man har langt bedre styr på...? - For så lyder det jo ikke som om man overhovedet ikke kan noget, man ved bare intet om lige netop det man har trukket... ... -
åbenbaringen på sinaj bjerget
Forumindlægvi har ikke opgivet jødedom så føler lidt jeg mangler lidt baggrundsviden for at kunne komme ned i denne tekst. altså babylonerne ødelægger templet i Jerusalem og jøderne drages nu til ægypten? som de også skal forlade? så kommer de til sinaj bjerget hvor gud vil hjælpe dem? kan ikke helt få d... -
valgrets alder?
Forumindlægvalgretsalderen er blevet sænket på følgende måde: 1953: 23 år 1961: 21år 1970: 20år 1978: 18år Hvorfor har der været denne udvikling? -
Michael Lee Cohen?
ForumindlægHej.. Vil høre om der er nogen af jer der har arbejdet med en tekst der hedder 'Adam' af Michael Lee Cohen? Hvad er han for en fyr og hvad er det for en tekst? Mit problem er jeg har trukket to tekster til engelsk eksamen og den ene er 'Our America' af LeAlan Jones denne tekst ... -
Hvorfor var folk imod sofisterne?
ForumindlægSidder lige og læser Sokrates forsvarstale.. Og undrer mig over, hvorfor folk har så meget imod sofisterne? Sokrates anklages jo for at være sofist På forhånd mange tak -
Selma movie
ForumindlægHej Er der nogen der har set filmen "Selma" med Martin Luther king, som vi sige hvad den kort handler om og om den er god? -
Reklamer
ForumindlægHEy Ville lige hører om der er nogen der har analyseret reklamer om tobak eller rygning? Eller har nogle gode ideer til reklamer. Evt. 2 forskellige tobaksreklamer som man kan analysere?? -
Windows Vista
ForumindlægHEj... bare lige et spørgsmål.. er der nogle af jer herinde der har Windows vista? hva sys i om det? overvejer nemlig kraftigt at anskaffe mig det :D -
Råd til en stil?
ForumindlægHej, jeg vil gerne lave en stil, men jeg ved bare ikke hvad det er jeg skal skrive om. Nogle der kunne hjælpe med et eller andet jeg kan skrive om. Ligesom til en afgangsprøve, med et hæfte hvor jeg kan vælge :) -
Kendte gode bøger...
ForumindlægHejsa igen. Jeg vil bare høre om i har læst nogle rigtige gode bøger eller kender nogle rigtig gode nogle så må i gerne fortælle mig, Titel, genre og forfatter. Ikke nogle Klaus Rifbjerg har læst dem alle :) -
anden gang lykkens gang
Forumindlæger det godt at gå 2g. om? jeg har været utilfreds med 2 karakterer, og jeg er sikker på at jeg kan forbedrer mig... Hvad er jeres mening... -
8 liniers tyskrettelse
ForumindlægGegen Mitternacht hat ich von Bett gestanden veil ich hunger fehlt. Ich ging die Treppe hinunter zu dem Küche, aber über den weg das Tisch hatte ich mein fuzz gestossen. Es gab ein Echo die meine Frau gehört. Ich habe jetzt brot gescheiten wan ich duztritte in dem Korridor hörte. Hurtich hat ich ... -
En der lige kunne hjælpe:-)?
ForumindlægDu skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle.? Men er helt blank hvilken fag jeg skal vælge, eller problemformulering... Håber nogen der gider at hjælpe) -
Ondskabens Øjne (Silence of the Lambs)
ForumindlægJeg skal lave en anmeldelse af bogen Ondskabens Øjne.. Tænkte på om der var nogen derude der har læst den? For jeg er ikke ret god til at tolke symboler osv.. Hvad menes der med den engelske titel? Clarice hører en nat lammenes skrig da hun hjælper sin hest væk fra gården. Og Lecter spørger d... -
selvmord
Forumindlægjeg skal lave en studieretningsopgave med psykologi som hovedfag sammen med engelsk. jeg havde tænkt mig at arbejde med emnet selvmord, da jeg har set en film om emnet, er der nogen der ved hvilke psykologiske teorier der skal bruges, og hvordan man analysere og tolker på det? eventuelt nogle fo... -
Fukuyama og Huntington
ForumindlægHej. Jeg sidder her med Huntingtons "Civilisationens sammenstød" og Fukuyamas "Et nyt USA". Min analysedel hedder sig: Analyser USA's position som supermagt under unipolariteten siden 1991 og til idag. Er det nogle kreative forslag eller ideer til hvordan disse to tekst... -
Pia Juul en flinker fyr
ForumindlægHej Jeg ville bare spørge om nogle herinde havde lavet en analyse af Pia Juul´s novelle en flinker fyr. Og om de ville upload denne da jeg har brug for den til inspiration. eller send den til min mail [email protected] mvh moha2100
