Søgning på: tysk disposition reisen. Resultater: 15441 til 15460 af 18642
-
Tysklands selvopfattelse?
ForumindlægMit Spørgsmål til dansk/historie opgave i 2.g Hvordan jøderne blev behandlet af tyskerne under 2. verdenskrig og hvilke konsekvenser det har haft for Tysklands selvopfattelse siden hen og hvordan det nationale verdenssyn er blevet ændret. Det jeg skal have hjælp til er simpelthen og finde steder ... -
plz hjælp mig skal fremlæg det imorgen
ForumindlægEN der kan hjælpe mig med lave en resume eller bare fortæle mig hvad det handler om plzz hjælp skal fremlæg det imrogen jeg skal fremlæg noget om teksten, altså fortæl noget om det hvad det er og hvad det handler om så hvis du kan hjælpe med at fortæle, mig hvad det handler om kort på dansk ell... -
Yndlingsfilm
ForumindlægJeg har lavet en meget lille tekst der handler om min yndlingsfilm på tysk. Er der nogen der vil rette den? Jeg har selv gjordt det mange gange, men der er altid nogle fejl man selv ikke ser, selvom man tjekker en tekst flere hundrede gange. Jeg vil gerne sende den til en, hvis der nogen der gern... -
Vi cyklede meget på cykel
ForumindlægHej "studieportalen" Jeg skriver en aflevering i tysk der hedder "Sommerzeit ist Reisezeit. Jeg har brug for at få svar på et spørgsmål. Hvordan skriver man Vi cyklede meget på cykel. Jeg har skrevet wir fuhren viel auf fahrrad. Hvad er rigtigt ? -
dansk til spansk oversættelse. Hjælp!
ForumindlægClaudia er en ung pige der ligner Claudia Schiffer, den tyske model. Men hun er træt af at hendes venner kun ser hendes smukke udseende. De ser ikke hendes indre verden og hendes behov for hengivenhed. Nogle overfalder ham oven i købet. Situationen er meget pinlig, da ingen af de to kender ... -
Analyse af giftpilz
ForumindlægHej vi har en mundtlig screening i tysk snart, og til det skal vi aflevere et talepapir hvor vi skal have: Intro til temaet, Præsentation af tekst, Analyse af tekst og perspektivering til anden tekst. Vil bare høre om der var nogen der kunne hjælpe, da jeg ikke helt ved hvor jeg skal begynde ell... -
Luftangreb på Vestjylland!
ForumindlægHej :) Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med hurtigst muligt! I år 1944(under besættelsen) bliver Vestjylland luftangrebet, men af hvem?? Kan det passe er det er USA? Og hvorfor vælger det at angribe Vestjylland? Havde landet til formål at teste, hvad tyskerne ... -
Oversættelse tjen penge!!!
ForumindlægHej jeg er i STOR nød for en oversættelse af en tekst til tysk det er en meget simpel dansk tekst det er en tekst op ca. 400 ord som skal oversættes. Jeg er naturligvis villig til at betale for denne ydelse 1000 kr. hvis der er nogen der er intreseret i kan skrive en sms på 23888884 så kan vi li... -
nogen som kan oversætte disse linjer?
Forumindlægnogen som kan oversætte dette til tysk (behøves ikke at være direkte oversat): grunden til at konrad bliver i Østen, er at han er bange for det uvante. han ville have svært ved at omstille sig til det nye liv. en anden grund er at han er kommunist og vil derfor ikke have noget med vesten at gø... -
Korrektur von Aufsatz
ForumindlægHej. Er der nogle, der har lyst til at ofre lidt tid på at rette min tyske opgave? Den er mindre en side lang, men jeg frygter at der er en del grammatiske og sproglige fejl, så man skal nok være indstillet på at ofre noget tid. Hvis der er nogle der har lyst til at tage udfordringen op, ville ... -
Spørgsmål om hovedsætning
ForumindlægJeg ved, at når verbet i en hovesætning er i nutid eller datid, så er ordfølgen det samme på tysk som på dansk fx: Ich habe ein Hund= jeg har en hund Men hvad så med denne sætning: Sie nimmt an dem Kurs teil. Hvorfor hedder det ikke: Sie nimmt teil an dem Kurs? Er det fordi jeg ikke har forståe... -
gramatisk hjælp-?
ForumindlægHEJ JEG VIL GERNE HAVE HJÆLP TIL DETTE: DEN TYSKE SÆTNING: Der ist niemand, wie hat mich/mir Freude geben, selbst meiner eigener haben mich im Stich lassen. DEN DANSKE SÆTNING: Der er ingen, som har givet mig glæde, selv mine egne har svigtet mig. ALTSÅ JEG FORSTÅR IKKE OM DET HEDDER... -
Oversættelse af en sætning
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og skal lave et talekort til en tysk-fremlæggelse og der er en sætning jeg har svært ved at oversætte eller finde alternativer til: "Ridderen er bange for at åbne sig for omverdenen" Jeg har indtil videre skrevet: Der Ritter fürchtet... Men jeg kan ikke finde ud... -
Et lille spørgsmål...
ForumindlægHej! Det er måske et lidt dumt spørgsmål, men jeg har tænkt på hvad man gør i tysk, hvis man fx skal sige "en mand". Tro mig jeg kender godt til den ubestemte artikel og alt det, men hvordan ved man om det skal være "ein Mann" eller "einen Mann". Skal man tænke p... -
Oversæt enkelt sætning
ForumindlægHvordan oversætter man denne sætning: hun vil ikke vise, hvem hun er Det er vel ikke: sie wird nich wer sie ist zeigt ? Jeg har svært ved at finde ud af om det er Futurum (fremtid), altså at hun vil vise... Er det ikke fremtid? Min oprindelige sætning lød på, at hun ville ikke åbne sig op, ... -
er syg og skal aflevere i morgen..
Forumindlægheej, jeg har en tysk dispotiontale, som skal afleveres i morgen, jeg er stresset da jeg har været syg i ca. 4 dage.. jeg kræver ikke det store, (ville jeg tro) men er der nogen der kan læse det og give mig lidt råd.. >Please, det vigtigt.. PÅ FORHÅND TAK!! PS; min sygdom er alvorligt, har ikk... -
HJÆÆÆLP!! Skal aflevere imorgen!! HASTER!
ForumindlægHej allsammen. Jeg har VIRKELIG brug for en venlig sjæl som vil rette min tysk aflevering. Det er et meget KORT brev vi har fået for, så det er ikke noget der tager lang tid at rette. PLEEAAAAASE!! sidder der ikke nogen derude der vil hjælpe, det ville jeg sætte stor pris på.. det HAS... -
Termodynamikbøger på universitetsniveau
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og leder efter nogle gode termodynamikbøger. Engelsk er i orden (tysk er ikke!) ;) Udbuddet er rigtig stort iflg. bibliotek.dk, så anbefalinger på bøger eftersøges. Generelt skal bogen ikke forudsætte så meget, jeg har haft om termodynamik i både fysik og kemi men det... -
Vil du rette min tyskaflevering?
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg har netop skrevet min sidste tyskaflevering i 2.g, og jeg vil gerne sikre mig, at den er fuldstændig fejlfri, så jeg kan få den bedst mulige årskarakter i skriftlig tysk. Så har du tid og lyst til at læse en aflevering igennem på ca. 400 ord? Så skriv en kommentar herunde... -
Fremlæggelse
ForumindlægHej allesammen! Er der nogle der har tid til at hjælpe mig med min tysk fremlæggelse, jeg oplever nemlig tit at min lærer ikke giver feedback på det jeg laver, derfor har jeg brug for hjælp til grammatikken, og har brug for nogle der kan udpege hvilken del af grammatikken som jeg har problemer m...
