Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15481 til 15500 af 20599
-
Analysere politik med brug af Molins Model
ForumindlægHej, søger desperat hjælp med denne opgave. Jeg skal i et samfundsfags projekt analysere SF og Dansk Folkepartis standpunkt omkring familiesammenføring med brug af Molin Model. Jeg har gjort mig noget research, og har fundet partiernes holdninger omkring emnet, men hængepartiet er, at få det for... -
HJÆLP Debatoplæg -Teorier
ForumindlægHej min det er blevet min tur i sanfundsfag at lave et debat oplæg, jeg har vaglt emnet med vakuumpakket mad til ældre, som har kørt i nyderne. Min store pronlem er hvilke samfundsmæssige teorier jeg at smide over emnet. Eller hverfald hvad jeg kan gøre for det giver relavans til samfundsfaget... -
Fordele og ulemper ved militær deltagelse mod IS
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en samfundsfags aflevering, som omhandler at skulle skrive et notat til en politikker. Jeg skal argumentere for mine påstande og jeg skal bruge nogle gode fordele og ulemper ved både, at ikke deltage i krigen med militære styrker og fordele og ulemper ved at deltage i k... -
Hjælp angående begrebet demokratiopfattelse
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en samfundsfags aflevering, og jeg er lige blevet tvivl om betydningen af ordet demokratiopfattelse. Menes der her hvordan folk opfatter demokratiet (Alf Ross, Hal Koch) Eller menes der nærmere hvilke slags opfattelser man kan have om demokratiet (direkte demokrati, rep... -
Ekspansiv penge- og finanspolitik - HÆÆÆLP
ForumindlægHej alle, jeg sidder og læser noget samfundsfag omhandlende penge- og finanspolitik. I min bog der står følgende: " En væsentlig forskel i forhold til ekspansiv finanspolitik er, at man ved ekspansiv pengepolitik slipper for at forværre de offentlige finanser" Er der nogen der kan for... -
Signifikansniveau på 5 % - Hvorfor?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive SRO-opgaven, og har trukket samfundsfag og matematik. Jeg skal gøre rede for chi i anden. Jeg har bare et lille spørgsmål; Hvorfor er det, at man oftest vælger et signifikansniveau på 5 %? Én, der kunne give mig et konkret svar? Det ville være rigtig dejligt. ... -
Kan dansk bruges i mit AT?
ForumindlægJeg har indtil vider valgt mit AT emne til at være noget med satire, Charlie Hebdo ytringsfrihed og racisme Hertil vil jeg meget gerne benytte mig af fagene samfundsfag (B) og dansk (A) Men her kan jeg vil ikke rigtig bruge dansk eller hvad? - Måske et andet fag ville være bedre? Tak på for... -
Plagiat
ForumindlægHej Jeg har fornyelig fået plagiat for min opgave i sro, og dermed har jeg dumpet den. Dog tæller den ikke til noget som helst, men stadig er jeg rigtig ked af over oplevelsen. Jeg vil egentlig spørger om den kommer til at have indflydelse på min standpunktskarakter i 3g med de to fag? Engelsk o... -
Samf eller naturgeografi
ForumindlægHej alle Jeg vil rigtig gerne få skiftet valgfag i morgen. Men jeg er i tvivl mellem samfundsfag på b eller naturgeografi på c. Jeg vil gerne skifte til samf, da jeg ikke er tilfreds med min karakter i 1.g, men jeg interessererer mig mest for naturgeografi. Hvad vil i gøre, hvis i var i min sita... -
Socialdemokraterne
ForumindlægHej alle jeg har lige fået en opgave for i samfundsfag om socialdemokraterne vi skal forklare hvad de stå inde for og hole en valgkamp mode de andre klassekamararter som står for andre partier.... nogle der har gode kilder osv jeg kan bruge til at læse lidt mere om partiet for er ikke så god ti... -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skal skrive SOP men mangler et interessant emne. Jeg havde i tankerne at vælge fag-kombinationen Kommunikation/it A og Samfundsfag B. Jeg er helt blank på emner så alle input til relavante emner og hhv metoder at kunne udarbejde de omtalte emner. Tusind tak -
Hillary Clinton og e-mails (“The Comey Rule”)
ForumindlægHejsa ;) Jeg skal i engelsk analyser miniserien “The Comey Rule” - som er en politisk drama-miniserie. Jeg har set den hele, MEN jeg forstår bare ikke helt det med Hillary Clinton og e-mails. Forstår ikke hvorfor hun ville sende det fra en privat e-mail? Haha, er hverken god til samfundsfag e... -
Eksame opgaver
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig samfundsfag om 1 uges tid. Min lærer har givet os nogle eksamen opgaver som tidligere elever har fået. Så ville vide om nogle også har så nogle opgaver de kan dele så jeg kan bruge dem som forberedelse. Helst indefor de her emner da de er mit pensum: Ulighed og velf... -
Historie b eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart til eksamen i mundtlig historie b, hvor jeg skal trække en opgave, hvortil der er tre spørgsmål samt et par bilag. Er der nogen der mon har nogle eksampler på, hvordan sådan nogle spørsgmål kunne se ud - fx fra tidligere eksamner. Jeg kan på nettet finde en masse fra samfu... -
Hjælp til studieretning :(
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp og vejledning i forhold til min studieretning. Jeg går lige nu i samfundsfag/engelsk-klassen. Jeg elsker engelsk, men jeg trives desværre ikke i min klasse, og jeg har haft det mentalt rigtig dårligt på grund af det. Jeg kan mærke, at jeg ikke kan holde til at bli... -
AT 2019 - Havet Samt og dansk??
ForumindlægHej derude, har i nogle ideer til et AT emne jeg kan skrive om, med "havet" som hovedfokus. Vil helst gerne skrive i samfundsfag og dansk - men hvis i har andre ideer til fag, så kom endelig også med dem. Er frisk på at høre alle bud, så kom gerne med alt i har :-D -
Teorier
ForumindlægHey Sidder og skriver SRO lige nu... Min SRO handler om terrorisme, og ét af spørgsmålene i min opgaveforumleing lyder på; ''Med udgangspunkt i samfundsfaglige teorier undersøges spørgsmålet om, hvad der gør et individ terrorist'' Hvilke teorier kunne man bruge her? Jeg har al... -
Eksamensprojekt = Tværfaglig
ForumindlægHej.. Jeg skal til tværfaglig eksamen. Men jeg har problemer med en problemformulering. Jeg har valgt fagene psykologi og samfundsfag Hvor mit emne er Stress i Samfundet. Jeg vil gerne undersøge, hvad der påvirker os i samfundet til at udvilke stress Hvilke stress faktore man kan udvilke ... -
HJÆLP - HISTORIE EKSAMEN
ForumindlægHej jeg skal måske oppe i historie til eksamen og jeg har om veldfærdstaten, men jeg ikke komme på nogle emner uden at have for meget med samfundsfag og gøre. Jeg har virkelige bruge hjælp, og jeg kan simpelthen ikke finde nogen emner og jeg skal have afleveret en problemstilling d. 3 maj. kunn... -
Valg og demokratiske processer eksamen
ForumindlægHey Jeg har været så heldig at trække mundtlig samfundsfag. Jeg har derfor også trukket emne og jeg trak "valg og demokratiske processer". Er der nogen der har forslag til nogen problemstillinger? også gerne en forklaring på hvad emnet egentlig går ud på vil være fint. Har lidt svært v...
