Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15521 til 15540 af 20689
-
ohms lov
Forumindlæghej alle, jeg har brug for hjælp til en fysik opgave som lyder: På en pre står 25W, 4 Ohm a) bestem spændingsfaldet. b) bestem strømstyrken men hvordan kan jeg udregne spændingsfaldet når jeg ikke kender strømstyrken I. Er der en anden fomel end U=P/I til at udregne spændingsfaldet? P... -
Hjælp, eksamen d. 15/1!. Det haster
ForumindlægHej SP. Jeg skal i eksamen d. 15. så har jeg brug for hjælp.. Er hat til fysik/kemi Jeg skal følgende komme op i ( måske ) ________________________ Fotosyntese Alkohol Radioaktivitet Magnetisme Syrer og baser, salt ___________________ Så hvis der er nogen, der vil forklare om disse ting. Og h... -
Bestemmelse af solens effekt
ForumindlægHej :-) Jeg har en fysik aflevering med nogle spørgsmål og jeg har fået lavet det meste af det,men har lidt problemer med hvorvidt jeg skal løse denne opgave? Afstanden mellem solen og jorden er gennemnsitlig 1,5*1011 m. Lige udenfor jordens atmosfære skinner solen med en intensitet på 1350... -
centervinkel - hjælp!
ForumindlægHej peeps. jeg sidder med en fysik aflevering og jeg er gået lidt i stå ved en opgave: 6. En centervinkel på 17 grader spænder over en bue med længden 51 m. a. Hvor lang en bue spænder en vinkel på 31 grader over? Er der nogen der måske kender en formel eller noget i den stil? ... -
SSO
ForumindlægGodaften kære medstuderende..Jeg har selvfølgelig valgt at skrive min SSO i faget fysik.. Og har valgt emnet vindmøller, desværre synes jeg at der er alt for lidt information. Så derfor håbede jeg at nogle kendte enten nogle gode bøger eller nogle web-sider som kunne hjælpe mig..Hilsen Rasmus -
Lyd
ForumindlægHalløj derude Jeg sidder med en fysik opgave, og ved ikke helt hvordan den skal løses: En violinstreng med længden 50 cm knipses og spiller kammertonen A (440 Hz). Hvor skal violinspilleren presse strengen mod gribbrættet, for at den i stedet spiller et C (523 Hz)? Tak på forhånd -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej! Jeg skal til optagelsesprøve, jeg har fået et brev, hvor der står at jeg skal til engelsk, dansk, matematik og fysik kemi og at prøven afvikles som en elektronisk prøve, spørgsmål og multiple choise. Vil det så sige at jeg skal lave det på computeren og ikke til en mundtlig prøve. Er der... -
c) Hvad er nu afstanden mellem de to 1.-ordens pletter på skærmen
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave i fysik, som er vedhæftet nedenunder. Jeg har regnet opgave a og b, men kan virkelig ikke finde løsningen på opgave c) "Hvad er nu afstanden mellem de to 1.-ordens pletter på skærmen" Løsninger a = 1748.467406 nm b = 475.7578341 cm WebRep curre... -
Henfald af gamma
ForumindlægHej StudiJeg er ved at lave en fysik rapport og er stødt på et problemDet handler om, hvor meget en gammakilde udsender altså henfalder med. Jeg skal regne ud hvor stort et henfald der er sket i den tid hvor vi målte kilden uden blyplader.Hvis der er nogen som vil hjælpe så vil jeg bare lige vide... -
Jordskælv..!!
ForumindlægHej..Jeg Har virkelig et stort problem, og håber meget der er nogle der kan hjælpe mig..!?!ÅLTSÅ: i fysik har jeg fået til opgave, at skrive en rapport om jordskælv. Problemet opstår så i, at jeg er lidt på bar bund..!!Så der ville jeg være overglad, hvis der er nogle så besidder sådan en rapport... -
Hjælp til problemformulering !!
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt her om nogle uger og jeg skal komme med nogle bud til en problemformulering her snart og jeg er helt faldt for idéer. Mit emne er atomvåben og jeg skriver i Fysik A og Historie A. Er der måske nogle der skulle side inde med en idé eller ... -
Hej fallow er der nogen der kan hjælpe mig med det her spg?. :)
ForumindlægAbsolut tid og rum er nogle af de principper som danner grundlag for den klassiske fysik. Einstein stiller spørgsmål ved om tid og rum er absolut. Forklar hvad Einstein finder frem til og sæt Einsteins teorier i relation til hvordan vi i hverdagen går og tænker om fysiske forhold. -
Geologi - Århus Universitet, 2012.. Andre?
ForumindlægHejsa :) Jeg er ved at tage GSK i Fysik B, Kemi B og Matematik A, og næste år vil jeg søge ind på uddannelsen Geologi på Århus Universitet. Er der andre som også vil det? Syntes aldrig rigtig jeg hører om andre som også vil tage denne uddannelse. Og det kunne bare være lidt fedt, at s... -
fag
Forumindlæghej jeg fik på et tidspunkt en mail fra studieportalen hvor der var nogle folkeskole fag og under hver fag var der nogle emner for eksmepel under fysik var der magnetisme. Og så kunne man læse alt om hvad det var. og det var 9 klasse niveau i folkeskolen. Så vil spørge om der er nogle som også h... -
Vektorregning
ForumindlægHej alle. Jeg skal teste impulsbevarelse i fysik. Jeg har to vektorer: a=(8,4 , 2,3) b=(1,2 , 2,5) Begge vektorer skal ganges med en konstant for at jeg får resultatet: 2075. Jeg tror ligningen skal se sådan ud: a*c1 + b*c2 = 2075 hvor c er konstanter. Er dette rigtigt? jeg kan i... -
Lydtryk, Haster!
ForumindlægFysik opgave som jeg har brug for hjælp til. 1) Et lydtryk øges med en faktor 2. Hvor stor er øgningen i dB? Følgende formel gives: Lp (lydtrykniveaut) = 10 * log(Peff^2/P0^2) P0 sættes til 20 my N/m^2 På forhånd tak -
AT-årsprøve
ForumindlægJeg skal til at finde et emne til AT-årsprøve. Hovedtemaet er videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914, jeg har rigtig svært ved at finde et emne, jeg synes er spændende. Så jeg ville bare høre om der var nogen, som havde nogle forslag? Fagene er historie A og fysik B. ... -
Gnidnings Kraft
ForumindlægHej jeg har fået stillet dette spørgsmål i fysik og jeg håber at i vil kunne oplyse mig =) En plastickasse kan stå på et skråtstillet bord uden at begynde at glide så længe bordets vinkel med vandret er mindre end 25 grader. Hvad er den statiske gnidningskoefficient? -
Klima, CO2 og solaktivitet
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor jeg kan finde nogle gode grafer over temperaturudviklingen, CO2-udviklingen samt solaktiviteten?Og er der nogle fysikere der kan fortælle mig om man stadig mener der er en sammenhæng mellem solaktivitet og temperaturen. Eller om man helt har forkastet dette for blot... -
Elektromotorisk kraft
ForumindlægHello!Jeg skal op til årsprøve i fysik om nogle dage, men ved allerede nu de emner jeg kan komme op i.Et af dem er "elektromotorisk kraft", hvor jeg bl.a. skal gøre rede for et kredsløb med et batteri.Jeg vil gerne høre nogle andre formuleringer på hvad "elektromotorisk kraft"...
