Søgning på: tysk disposition reisen. Resultater: 15521 til 15540 af 18642
-
Bønder i gamle dage ( før 1941 )
ForumindlægHej skriver pt. danskopgave og analyserer et brev hvor der bliver udtalt efter at han har set tyskerne bruge polakkerne som slaver. man kom til at tænke på bønderne i danmark i gamle dage. og man spurgte sig hvad er der opnået ved at vi skriver 1941 nu, og man ikke er nået længere. nogle som ka... -
Analyse i DSO'en Hjælp!
ForumindlægHej studieportal. Skal have hjælp da jeg ikke rigtig ved hvordan man skal analyser i samtidshistorie. Min Problemformulering: Jeg vil redegøre for Nazisternes vej til magten, dernæst vil jeg analysere Hitlers rolle og effekterne for det tyske rige. Har lavet redegørelsen, men er simpelthen i tviv... -
Hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg skal oversætte noget tysk, og jeg er lidt lost nu! F.eks. skal jeg oversætte: Huset, som han har købt, er meget dyrt. Das Haus, das er hatte gekaut, ist sehr teuer. Er det rigtigt?? 2) Har du hørt hvad læreren har sagt? Hast du hört, was der Lehrer gesagt hatte. Håber nogen vil hjælpe. P... -
rettelse af 2 sætninger..
Forumindlæghåber der er nogen der kan rette de tyske sætninger (: - Det, der er sket, kan vi desværre ikke ændre. Was, es ist passiert, sind wir nicht ändern. - Det bliver ved det, jeg har sagt. Es wird auf, was ich gesagt haben. -
Elektriske udladninger????
ForumindlægJeg er helt blank. Jeg ved ikke hvad elektriske udladninger er. Der står: Allerede omkring 1850 havde tyske videnskabsmænd opdaget, at elektriske udladninger også kan foregå i glasrør, hvorfa det meste af luften er suget ud. Der fremkom dog ikke gnister men istedet gav den tilbageværende fo... -
HJÆLP
ForumindlægHej Folkens Jeg vil lige hører om hvad jeg kan skrive om da min overemne er '' wir in Deutchland'' ? Jeg skal nemlig op i mundtlig tysk,og tænkte derfor på om I lige godt vil hjælpe mig til at komme igang, da jeg skal aflevere den imorgen... På forhånd tak -
første verdenskrig
Forumindlæghej har et par spørgesmål som jeg ikke kan svare på. KAN DU SAMMENLIGNE MED NAPOLEONS OG HITLERS FORSØG PÅAT EROBRE RUSLAND? HVILKEN KATASTROFE LUREDE 20 ÅR UD I FREMTIDEN I FORLÆNGELSE AF DE HÅRDE FRE... -
rettelse, meget kort!
ForumindlægHey, nogen der vil rette disse to sætninger på tysk? Nogen har åbnet døren, men hvem kan det have været, tænkte Andreas. - Jemand öffnete die Tür, aber wer wurden es, dachte Andreas. Enhver kunne se, at nogen havde været i lejligheden. - Jeder konnte sehen, dass jemand hatte in der Wohnung ... -
rettelse, kort!
ForumindlægNogen der vil rette de tyske sætninger? Kunne han mistænke nogen? -Konnte er jemand Verdacht? Han forstod, at han selvfølgelig ikke kunne mistænke enhver, der boede i huset? - Er verstand, dass er natürlich nicht jemand vermuten, wer in dem Haus lebte. -
Matematik
ForumindlægHvor mange minutter er [1 - 4del] af et døgn? 360 minutter. 29. Facit som decimaltal. 30. Facit som decimaltal. Omregn: 31. 45 L = 32. 3081m = 3,081 km På et krydstogtskib var [2 over 5] tyskere, [1 fourth] englændere og [1 over 10] danskere. Resten var hollænder... -
Tvivl enkelt sætning
ForumindlægHejsa, sidder lige fast her. Vil gerne skrive "Man har regler om, hvor gammel man skal være." Direkte oversat fra dansk får jeg det på tysk til: "Man hat Regeln für, wie alt man sein soll." Synes det lyder MEGET forkert! Og hvis I vil vide, hvor min tvivl ligger, så er det i... -
En træls sætning
ForumindlægHvordan oversætter jeg sætningen: Efter en ferie savner jeg ofte mine klassekammerater. Mit bud er: Nach einen Ferien ich oft meine Klassenkameraden vermissen .. Jeg synes den er svær, da ordet ferie altid er i flertal på tysk, men jeg skal jo bruge den i ental. Er desuden også i tvivl om jeg kan... -
Berlin Muren
ForumindlægHej. Er der nogen der kan kort fortælle om Berlin muren? opbyggelse, grunden til det, rusland og de allierede? etc. Kh. Wisshnem ;) PS. har læst på nettet, men bare en kort fortælling har jeg brug for, har nemlig ikke tid til at skrive et resume af det. Skal nemlig op til tysk eksamen imorgen :-O... -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
Hvilken artikel
Forumindlæghej! Jeg skal til tysk eksamen på tirsdag, og jeg har fået en regel som jeg vil høre om der er nogle der kan bekræfte passer, og eventuelt uddybe lidt på hvis i har nogle guldkorn? ;) Jeg ved godt der er undtagelser, men den er også mest ment som en generel regel. hvis det slutter med e så er de... -
Hjælp til eksemporal tekst.
ForumindlægHej alle. - Jeg skal til tysk eksamen imorgen, og har jo en 24 timers forberedelse. Jeg har trukket en tekst, som er lidt svær at sluge, tænkte, om nogen evt. har haft den eller læst den, og I måske ville fortælle om den, eller give et kort referat. Teksten hedder, Halbstarke og den er skrevet af... -
hvad betyder dette??
Forumindlæghej derinde ,er der en der kort kan forklare mig hvad dette betyder: Den kristne teologi beskæftiger sig bl.a. med, hvordan man kan forstå og fortolke bibelen. Den tyske teolog, Rudolf Bultmann, gik i starten af 1900-tallet i spidsen for en afmytologisering af Bibelen. Han fjernede al mytolog... -
Tonio Kröger - say what!?!
ForumindlægHej Alle :) Vi er to der sidder med en svær eksamenstekst(24t) der hedder Tonio Kröger! Vi sidder med det afsnit hvor de er til Lanciers og han ender med at lave et eller andet med et offeralter!? Vi er lidt på bar bund, alle gode råd eller tips modtages.. Bitte hilfe - som man ville sige på tysk... -
Vielsesattest
ForumindlægHej Jeg har en veninde som skal skilles. Derfor skal hun sende sin vielsesattest til statsforvaltningen. Hendes vielsesattest er på tyrkisk, men problemet er at man skal have den oversat til en af følgende: dansk, engelsk eller tysk. Hva gør man så? hvordan får hun den oversat til dansk? hvem ska... -
Lektiehjælp tilbydes i 5 fag!
ForumindlægHej, I sommers (2010) fik jeg studenterhuen (STX), og jeg klarede mig fagligt rigtig godt - især i kemi, fysik, matematik, tysk og engelsk. Jeg er derfor frisk på at hjælpe med lektier, afleveringer osv. i de 5 fag mod betaling - bare skriv en mail til mig, så finder vi ud af noget: spgpaneler@li...
