Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15541 til 15560 af 20689
-
Forsyning :O
ForumindlægHej alle sammen! :D Jeg har fundet en emne, som hedder "Forsyning" i fysik/kemi. Men jeg ved ikke hvad det er? Så kan nogle af jer, her fortælle mig hvad en Forsyning er? Og hvad fagbegreber er? - Og hvis jeg skulle lave en forside til emnen, hvad skulle jeg så lave på fors... -
Mekanik: Hastighed op ad skråplan
ForumindlægFølgende opgave i fysik er jeg gået helt død i. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal regne den! Håber der er en der kan hjælpe...Et glat skråplan har hældningen 30grader. Et legeme starter ved foden af skråplanet med en hastighed på 8m/s op ad skråplanet. Hvor langt vil det kunne bevæge sig o... -
Elastikspring : - (
ForumindlægHeysa!Jeg mangler at besvare et sidste spørgsmål til min fysik rapport. Af en eller anden grund kan jeg IKKE :( finde mine notater, hvori der skulle stå "hvordan man beregner nederste vendepunkt, ved et elastikspring".Er der ikke nogen der kan give en hjælpende hånd?På forhånd TAK. -
Rødforskydning/Blåforskydning
ForumindlægHej Håber en klog fysik ekspert kan svare på mit spørgsmål. Når jeg ser en blå stjerne i himlen, hvordan kan jeg så være sikker på om temperaturen i stjernen er meget varm (blå stjerner er så vidt jeg har forstået meeeget varme) eller om den ikke bare bliver blåforskudt. .. og det samme for rødf... -
Impulsbevarelse
ForumindlægI fysik har vi arbejdet med et ballistisk pendul. Vi skød en klods der hang fra det ballistiske pendul med et luftgevær, hvor vi aflæste hvor højt pendulet kom op, massen af klodsen og massen af projektilet. Jeg skal finde farten på pendulet, men jeg er ikke sikker på hvilke formler jeg skal br... -
Sammensat bevægelse
ForumindlægLidt fysik hjælp - tak! Jeg tror ikke helt jeg forstår opgaven - nogen der kan give mig et hint eller to?En kugle ligger 20m lodret over punktet A. Kuglen kastes vandret ud og rammer i punktet B, der ligger i samme vandrette plan som A, og således at AB = 30m1) Beregn kuglens begyndelseshastighed... -
når dagene længes...
Forumindlæghey...jeg har brug for hjælp til min fysik rapport...jeg skal forklare hvad der menes med "når dagene længes, vinteren strenges".. jeg ved at bliver hentydet til februar, som er årets koldeste måned. Men da rapporten handler om vands varmefylde, så har det sikkert noget med vand at gøre... -
Vindenergi
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået en problemformulering i SRP, der er baseret på faget Historie A og Fysik A. Historien: "Du bedes redegøre for vindmøllernes historiske udvikling siden 1950 med en vurdering af vind og energiforsyningens fremtidige muligheder". har i nogle gode råd ti... -
Anbefalet document-class til SRP
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive SRP i fysik og matematik fra i dag af, og jeg har tænkt mig at skrive det i LaTex. Jeg er en let-øvet bruger. Hvilken documentclass vil I anbefale mig at skrive i? Umiddelbart havde jeg tænkt mig at skrive i article, men jeg har hørt meget godt om memoir-kla... -
opgaver
Forumindlæger der en som kan hjælpe mig med to fysik opgaver??natriumatomets energi i den første exiterede tilstand eV er større end energien i grundtilstanden.beregn bølgelængden af det udsendte lys, når natrium henfalder fra den første exiterede tilstand,hvor stor skal spændingsforskellen over et udladnin... -
Vindenergi problemformulering
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået en problemformulering i SRP, der er baseret på faget Historie A og Fysik A. Historien: "Du bedes redegøre for vindmøllernes historiske udvikling siden 1950 med en vurdering af vind og energiforsyningens fremtidige muligheder". har i nogle gode råd ti... -
brydningsloven og reflektionsloven (teori)
ForumindlægHejjeg skal skrive rapport om brydningsloven og reflektionsloven og ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive i teorien... jeg har kigget i min bog (fysikens verden 2) men jeg synes ikke rigtig der står så meget om det!Håber i kan hjælpe lidt med at skrive noget, eller bare hvad man kan skrive om. -
flammetemperatur
Forumindlæghej, er i gang med den 2 fysik aflevering og løb ind i et spørgsmål om bunsenbrænderflamme var en veldefineret størrelse, hermed går jeg ud fra de mener om den er en konstant, men ved udregner med formler er (lod opvarmes smides i vand, temperatur stigning) så er resultat at flammens temperatur ... -
Vindmøller.
ForumindlægHej allesammen! Har lige trukket et spørgsmål til en prøveeksamen til fysik/kemi om Magnestismen. Jeg trak så om Induktion. 1. Hvad har vedvarende energi noget at gøre med Induktion? 2. Hvordan er det en vindmølle virker? 3. Hvordan kan vind omdannes til elektricitet? Meget gerne begrund jeres sv... -
Tyngdeacceleration 2 !!!
ForumindlægATT.: H03Jeg tror ikke, at jeg skal have hjælp af dig, da du kun går i 1.g og endnu ikke har fysik på A-niveau!Tyngdeaccelerationen er IKKE det samme som tyndekraften! Og desuden er der forskel på tyngdeaccelerationen på jorden og i rummet!Til andre der kan løse denne opgave: "Hvordan kan ma... -
Opvarmning af vand/jern/sprit.
ForumindlægHey alle. Sidder lige med nogle fysik opgaver, som jeg ikke kan løse. Opgaven lyder: Hvor meget energi kræves der for at opvarme 1, 125Kg vand fra 12 grader C til 100grader C? Det samme spørgsmål stilles om jern og sprit. Tror det har noget at gøre med densitet, delta og masse/volumen, men hvor... -
Konklusion 9 klasse
ForumindlægJeg skal lave en konklusion af min fysik rapport som har emnet: Magnetisme, Elektromagnetisme og Induktion! (går i 9 klasse)Nogen der kan hjælpe mig??- Nogle hjælpe punkter ( Måske hvad der er Generalt for en Konklusion,)Eller bare nogen der ved hvad jeg skal skrive om for har ingen anelse om hva... -
Help here
ForumindlægHej alle sammen..!Jeg skal snart til fysik eksamen og jeg ville lige hører om i kunne hjælpe mig..Jeg vil gerne have nogle notater. sådan så at jeg kan skrive dem ned og det kunne være en del hjælp..! notaterne må gerne være meget forståelige.jeg vil helst have nogle notater om de her emner : Mag... -
energiforbrug og nyttevirkning
ForumindlægHvordan beregner jeg, hvor meget energi det koster pr. dag & år? (én kWh -----> 200,61 øre) Jeg er så dum til fysik T_T Evand: 334400 nyttevirkning: 78,60 Etilført (J) 425445,2926 E(kwh) 0,118179248 Antal kg pr. dag 2 -
Brug grafik, hvor I kan.
ForumindlægJeg har sagt dette her så mange gange, at jeg føler trang til at lave et indlæg om det. Brug tegninger og grafik så meget I kan, det er næsten det halve af arbejdet, på samme måde som en håndværker bruger sit værktøj. Det gælder især i matematik og fysik, men ogå på en række andre områder. Fortæl...
