Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15541 til 15560 af 23766
  • Ideografisk vs. nomotetisk?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk?
  • Radioaktivitet - SRP?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som så mange andre også skrive SRP til december. Jeg har overvejet emnet: Radioaaktivitet i Fysik A og Matematik A. Er der nogen, der har erfaring med emnet, samt eventueller guldkorn, til gode ting at komme ind på? :)
  • Atomkerner

    Forumindlæg
    Hej kloge hoveder! Jeg sidder her med mit fysik og jeg er meget i tvivl. Spørgsmålet lyder følgende Beregn antallet af Cs-kerner Har tilføjet et dokument, da det er for besværligt at skrive det her ;) På forhånd mange tak ;)
  • Fordampning af vand

    Forumindlæg
    Jeg har fået et spørgsmål i fysik der lyder som flg. "Du har i en kasserolle opvarmet 150 g. vand til kogepunktet. Varmetilførslen fra kogepladen er på 800 W. Hvaor lang tid går der, før al vandet er fordampet?" Hvordan regner jeg det?
  • Tivoli

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået en fysik opgave om 2 forlystelser i Tivoli. Monsunen og Det Gyldne Tårn. Jeg vil gerne forstå, princippet bag de to forlystelser, altså de to forlystelsers bevægelser og mht. g påvirkningen. Håber nogen kan hjælpe tak!
  • Spejling: Overfladens normal?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er bare lige i gang med at læse noget fysik om spejling og brydning. Når jeg læser et afsnit om refleksionsloven kommer udtrykket overfladens normal op. Hvad er overfladens normal? Hvordan vil du forklare det ud fra det vedhæftede billede? Tusind tak :)
  • telefonens opfindelse

    Forumindlæg
    hej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag?
  • telefonens opfindelse, hvorfor?

    Forumindlæg
    hej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag?
  • Enme forlag (læs kommentar :D ?)

    Forumindlæg
    Heej alle :) Skal her og nu til at skrive en AT-opgave - hvor jeg anvender Dansk og fysik til at belyse mit emne. Er der forslag til emner hvor jeg anvender disse to fakulteter =? Håber på forlag.. Mange tak på forhånd. :)
  • Fra Hz til sek - Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at udregne noget databehandling i fysik, men har lige opdaget at det skal være m/sek. Hvordan omregner jeg dette til m/sek?: V=f∗λ⇔600Hz∗0,578meter=346,8hz/meter På forhånd tak!
  • HHX - hvad er kravene

    Forumindlæg
    Jeg er 99% sikker på at jeg vælger HHX til næste år, men hvad er kravene? Jeg går i 10. klasse til dagligt) - Skal man have sin fysik eksamen i 10. klasse? Og hvilke andre eksamener skal man have? (-: - Håber i kan hjælpe
  • Hjælp til problemstilling.

    Forumindlæg
    Hej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d...
  • HJÆLP Faradays opfindelser

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder lige og er i gang med en fysik opgave og jeg har brug for lidt hlæjp!:) På hvilken måde bruger vi Michael Faradays viden i dag.? Håber virkelig der nogen der gider at hjælpe...:)!!!!!
  • Hjælp til 9. klasses afgangsprøve!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for nogle små forsøg til min afgangseksamen i fysik/kemi. Jeg kan komme ud for at komme op i følgene: Radioaktivitet. Lyd, lys og bølger. Magnetisme/elektromagnetisme. Syrer og baser.
  • Opdrift og fortrængning

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har et problem med en opgave i fysik, og håber, at I vil hjælpe mig. Der er givet et legeme på 50 cm3 og masse 30 g. Spørgsmål: 3. Hvor stor en masse ethanol vil legemet fortrænge?(ρ(eth.)=0,79 g/cm3)
  • induktion

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til fysik eksamen snart og er nu ved at lave min disposition til emnet energi på vej jeg skal starte med at definerer induktion er der nogle som kan komme med nogle ider håber virkelig nogen kan hjælpe mig!!! på forhånd tak :)
  • Tegneprogram til forsøgsopstillinger

    Forumindlæg
    Programmet chemsketch kan tegne forsøgsopstillinger ved hjælp af "templates", men de figurer der i det program egner sig mest til kemi. Er der et lignende program til fysik opstillinger? Eller kan man evt. udvide programmet så man kan få ting som geigertællere osv. tilføjet i programme...
  • opgave 6.1 fysikabbogen 2

    Forumindlæg
    i opg a. skal jeg bruge massen jeg slår op i ptable.com eller en databog fysik eller skal jeg også fratrække elektronernes masse således at jeg kun får kernens masse? i opg. e er jeg helt fortabt. nogle der kan hjælpe med en formel?
  • molekyler

    Forumindlæg
    Hej - håber virkelig du kan hjælpe er i gang inde på fysik kemi tjek men ved ikke det ene spørgsmål hvilke molekyler er det der bevæger sig op i luften som luftdamp? størreste, mindste, hurtigste, langsomeste?
  • problemformulering

    Forumindlæg
    Jeg har et AT- forløb vedrørende Tro og videnskab. Vi har et tema: Dommedag, hvor vi skal koble faget fysik og Religion sammen. Jeg er lidt stuck. Er der nogle der har et forslag til et godt problemformulering ? (Vi skal tage udgangspunkt i temaet dommedag)