Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15561 til 15580 af 152758
-
diverse spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg sidder inde med nogle kemi spørgsmål som jeg håber nogen kunne hjælpe mig med. 1. Hvor i glukoseformen sidder der kun en aldehyd? 2. Hvilke slags katalysator kan man bruge i forsøget: Indgreb i et ligevægtssystem? 3. Ved følgende redoxreaktion hvordan afstemmer jeg så med vand ... -
SRP - Valg af emne (Biologi+Dansk/Engelsk/Historie)
ForumindlægJeg skal, som mange andre, skrive SRP snart :-) Jeg skal vælge faget Biologi, men jeg er meget i tvivl om mit andet fag. Det indlysende valg ville være kemi, men det er ikke lige mig. Hælder mest til engelsk. Så er der nogen, som kan komme med nogle gode forslag til Biologi + enten dansk, enge... -
ligning
ForumindlægHej, nogle der vil se om dette er rigtigt: jeg ska isolere x y = ba^x y/b = â^x y/b = x*ln(a) x= (y/b)/ln(a) -
Syrer afgiver H+ ioner?
ForumindlægHej Jeg skal til FSA fysik/kemi prøve om godt en uge, og nu hvor jeg sidder og laver disposition til omkring syrer og kigger på nette efter mulige oplysninger, ser jeg alle steder, at en syre åbenbart kan afgive H+ ioner. Okay, jeg ved, at en syre indeholder H+ ioner, men at den ligefrem afgive... -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
-
ForumindlægOkay jeg ret ny med det her, men jeg prøver. Jeg har et meget stort problem, jeg aner ikke, hvad jeg skal være, når jeg bliver voksen. Det kan godt være, det er for tidligt at tænke på det, men jeg bliver nødt til at hve et mål. Jeg går i 1.g på en skole i udlandet (derfor taler jeg flydende enge... -
Matematik - udover pensum
ForumindlægHey...Er der nogle, der ligger inde med udførlige matematiske "sager", der kan sikre 13-tallet til en terminsprøve/eksamen på A-niveau?Interessen kommer efter to 11-taller til termins- og årsprøve (alle point opnået), hvorefter jeg har konfronteret min lærer for at høre, hvordan 13-tall... -
Eksponentiel funktion.
Forumindlægf(x)=b*a^x Hvordan i alverden finder jeg a i en eksponentiel funktion? -
Reducering af brøk
ForumindlægHvordan reduceres denne brøk : a^2 + ab + a / ab+ b^2 + b ?? Mvh. Jessica -
Reducering
ForumindlægHejsa.. Nogen som kan hjælpe mig med at reducere dette udtryk: (a-b)^2 - b(a+b) -
Mængdeberegning
ForumindlægHJÆLP! HJÆLP!Jeg har hårdt brug for lige netop din hjælp! Jeg er nemlig gået i stå ved en kemiopgave, som lyder følgende:Sølvnitrat kan fældes ved en reaktion mellem sølvnitrat og natriumchlorid. 1) Opskriv det afstemte raktionsskema for denne reaktion??2) Hvor stor er den ækvivalente mængde natr... -
Sjov mini motor!
ForumindlægHej jeg faldt lige over denne film, og forstår ikke helt hvad der sker. Det er jo ikke en elektromagnet, og der er jo ikke noget med poler der vender, ligesom elektromotor. Så hvis nogen ved hvad der foregår, er jeg nysgerrig :) http://www.youtube.com/watch?v=zOdboRYf1hM -
Morfin og Kokain
ForumindlægJeg har fået en kemiopgave for hvor jeg skal nævne molekylformlen for dem beggeNogen der tilfældigvis lige skulle kunne dem i hovedet....? -
DNA
Forumindlæghey hey.....skal lave en opgave om fremstilling af en syntetisk DNA-streng: kunne godt bruge nogle fif til hvor man kan få lidt viden om hvordan og hvordan det virker ( generelt alt!) bare ikke på et alt for svært....går i 3.g er mat -
Censor fra Tornbjerg Gymnasium!!
ForumindlægHej.. jeg har fundet ud af, at jeg har 2 censore i år som kommer fra den samme skole, nemlig Tornbjerg Gymnasium i Odense! er der nogle som kender dem? eller har prøvet lærere derfra til eksamer? -
ide
Forumindlæghej...jeg skal holde en fordrage for min klasse.men jeg ved ik rigtig hvad det skal være...er der nogen der kan komme med ideer...ud over navngivning og afstemning af reakktioner... -
Perspektivering til andre AT-forløb:
Forumindlæghej, jeg skal perspektivere til andre AT-forløb vi har haft, men hvad hvis der ikke er noget som kan perspektiveres? kan man så bare skrive det? -
redoxreaktion oxidation
Forumindlæghej jeg har en redoxreaktion som jeg er gået lidt kold i. den alkohol jeg har svær ved at tildele oxditationstal til er 2-propanol. CH3CH2OCH3 -
film og karaktere
ForumindlægHej ! Jeg begynder i 2.g her efter sommeren.. Og jeg ville nemlig rigtig gerne forbedre min mediefags karakter... Lige nu ligger jeg jeg på et 9 og har gjort det i hele 1.g men i 2.g vil jeg gerne brilliere og få 10-11 stykker, så med det ville jeg spørge om der nogen der vidste hvad jeg skal læs... -
Atomer
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om atomer, syre og base, ph-værdien osv. Og nu har jeg skrevet lidt om atomer, og nu sidder jeg inde med et spørgsmål, om syre og base også består af atomer ligesom de andre grundstoffer? Jeg er godt klar over, at syrer og baser også er grundstoffer, som er sat samm...
