Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15581 til 15600 af 34042
-
Gymnasiet
ForumindlægHej Alle Sammen.. (L) Jeg vil starte med at sige jeg beklager virkelig meget, men der er en eller anden der har været inde på min bruger og skrevet alt muligt... :/ Det jeg virkelig ked af ,,,, Meen jeg har et spørgsmål til jer: Jeg skal på gymnasiet, og det er sådan at jeg har valgt naturviden... -
Mat B
Forumindlæghej jeg er ved at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B Jeg forstår bare ikke følgende spørgsmål : Gør rede for andengradspolynomiets graf samt for faktoriseringen Der er primært det med faktoriseringen jeg er i tvivl om, hvordan gør jeg rede for det? -
maa
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til en opgave "ved fodring af hunde med et bestemt foder er sammenhængen mellem hundens vægt x målt i kg og den anbefaldede daglige fordermængde f (x) målt i gram bestemt ved potensfunktionen" f(x) = 25 *√x a) hvor meget foder anbefales der til e... -
Haribo og guldbar-problem!
ForumindlægHey folkens! Jeg har fået en problemregning som jeg selvfølgelig skal svare på. Desværre giver den lidt problemer, da jeg sagtens kan finde svaret men ikke kan forklare hvordan. Hjælpe?? Max har købt 3 poser haribo-slik og 2 guldbarre til 52 kr. Knud har købt 4 poser haribo-slik og 1 ... -
forstår ikk
ForumindlægAntallet af Facebook-brugere i hele verden for en årrække i perioden 2004-2010. Det antages udviklingen i antallet af Facebook-brugere kan beskrives ved en funktion af typen f(t)=b⋅at Hvor at f(t) beskriver antallet af Facebook-brugere i verden (målt i mio.) t år efter 2004. Benyt... -
geometriske sætninger?
ForumindlægHej. Hvad menes der med geometriske sætninger? -
Logistisk forskrift
ForumindlægHej. Jeg skal forklar hvordan man ud fra et datasæt kan bestemme en logistisk forskrift ved hjælp af eksponentiel regression. Håber at der er nogle som kan hjælpe og tak på forhånd. -
Hvordan skal produktionen sammensættes, hvis fortjenesten skal maksimeres?
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke hvordan jeg kommer videre. Nogle som kan hjælpe. det er mig som har lavet skemaet og begrænsingerne under. -
Hvordan er regne-processen for at isolere k i følgende ligning
Forumindlæg14 = (0,21875 * k) -
Lav en fuldstændig funktionsanalyse af funktionen
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Indeks tal
ForumindlægNogle som kan forklare mig hvad betegnelserne i formlen står for?: ( der står periodens værdi, og basisperiodens værdi ) Og nogle som kan komme med nogle eksempler på anvendelser af indekstal? Og nogle som kan forklare mig hvordan man omregner månedsindeks til årsindeks? -
mat c
Forumindlæga;bestem kvartiltbreden b; benyt kvaltietdsbreden til at gøre rede for at den dyrest mobiltelfon er outliner -
hjælp
ForumindlægHejsa jeg håber der er nogen som kan hjælpe med opgave 10 i dette link: http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_stx_MAT_A.ashx På forhånd tak Mie -
Boksplot (aflæsning)
ForumindlægHejsa, Jeg skal opskrive det udvidede kvartilsæt for et observationssæt (se vedhæftet billede). Er bare i tvivl om, hvor den starter. Skal jeg starte ved, der hvor der står 9 eller ved 10. Fordi selve bokspottet starter jo først ved 10. Er minimums så 10, mens maksimum er 19?? Tak :-) -
OSO, hjælp ang. STX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og er i gang med at skrive OSO om dyrlægeuddannelsen. Jeg er så ved at forsøge at beskrive vejen til denne gennem STX, men jeg er meget i tvivl om selve opbygningen af STX. Altså jeg har lidt svært i at finde rundt i alt det med fag på A,B og C-niveau osv.i forhold til... -
Hvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet?
ForumindlægHvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet? Hvordan vil ens skema se ude? Kan det skriftlige arbejde håndteres? -
stamfunktion
Forumindlæghvad er stamfunktionen til: f(x)=4x5−2x2+x−8 -
Snit for at komme på HHX?
ForumindlægHej.. Hvad skal man have i snit for at komme på hhx? lige nu ligger mit snit på 6,8. På forhånd Tak! :) -
SRP om pesten
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at skrive SRP om pesten, hvor jeg skal beskrive pestbakterien, hvad den forsager i det menneskelige organisme, og hvordan den ramte europa og spredte sig så hurtigt. Jeg har virkeligt fået skrivestop, og vil hører om nogle herinde har skrevet om noget lignende eller pes... -
Sandsynlighedsregning - HASTER!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med nedenstående opgaver (alle 3 delspørgsmål), hvor i viser alle trinene i beregningen eller forklarer, hvad i gør undervejs, da jeg er helt på bar bund omkring, hvordan opgaven løses. Tak på forhånd!
