Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15601 til 15620 af 23766
-
fællesbetegnelsen for atom kerner
Forumindlæghej jeg sidder og laver fysik. hvad er fælles betegnelsen for en atomkerner med samme antal protoner, men forskelligt antal neutroner. det er grundstoffet Be jeg skal svare. Håber der er nogen der kan hjælpe mig Hilsen Jakob -
Hvad ruster mit søm bedst?
ForumindlægHeej Allesammen Jeg har et fysik projekt og har derfor brug for jer kloge hoveder. Hvilken ting (som kan findes i hust) kan bedst ruste et søm? Håber i kan hjælpe mig :D Sebastian -
Perspektivering?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive AT6 - årsprøve :) Jeg skriver i Historie og Fysik og raketter og rumkapløbet. Men nu sidder jeg også bliver lidt i tvivl om, om jeg skal have en perspektivering med? Synes jeg altid vi skal have med, men kan ikke lige se hvad jeg skulle kunne perspektiverer til, de... -
Bevægelser
ForumindlægHej fysikere :) Jeg har bøvlet med en opgave som jeg håber i kan hjælpe med. Opgaven er uploadet og jeg håber der er en der hurtigt kan regne efter og se om mit svar er rigtigt. Jeg har fået det til 350m. -
HJÆLP - TILBAGEBETALE SU
ForumindlægHEJ ALLE. hvad sker der hvis man er tilmeldt eksamen på fysik B, (suppleringskursus) og ikke dukker op, da man alligevel ikke har behov for det? Jeg har hørt at hvis ikke man dukker op, så skal man tilbagebetale hele sin SU. kan det passe???? VENLIGST SVAR HURTIGT -
Godt regneprogram
ForumindlægHej jeg vil høre om hvilken regneprogram til en bærbar der er godt til en videregående uddannelse( for mit vedkommen til enten Økonomi eller Fysik studiet). jeg har brugt TI-Interactive på mine gamle bærbar, men ved ikke om det er det bedste program til en videregående, så hvilke program vil i an... -
Kraftværk
ForumindlægHej allesammen ! Imorgen skal jeg til eksamen i fysik og et af emnerne som vi kan trække er kraftværk. Det er det eneste emne jeg ikke ved hvilke forsøg jeg kan lave. Kan i hjælpe? På forhånd tak :-) -
Eksaminer på STX
ForumindlægHej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd. -
Ski
ForumindlægHalløj :) Jeg skal skrive en synopsis til vores AT, hvor fagene er fysik og idræt. Jeg er allerede gået lidt i stå, da jeg ikke aner, hvordan jeg skal skrive min problemformulering.. Er der én, der kan hjælpe eller give lidt inspiration? Tak -
Hubbles lov og universets alder
ForumindlægHej Jeg skal til fysik C eksamen snart, og skal fortælle noget om Hubbles lov og universets alder. Jeg kan ikke så godt se mig ud af denne formel som jeg har vedhæftet. Er der nogen der kan "bryde den op" og forklare den for mig? -
Bilens betydning i Danmark
ForumindlægHej. Er ved at skrive AT i Dansk/fysik, om bilens betydning i danmark i slutningen af 1800 tallet og starten på 1900 tallet. Ville høre om der er nogen som kender nogle danske faglitterære tekster som omhandler dette emne? -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :) -
Karakter
ForumindlægHej derude. Jeg har et spg. angående karakter. Hvis jeg har fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig fysik og får 00 til eksamen består jeg ? 4+2+0/3 = 2 ? -
Hjælp til Vandmodstand
ForumindlægJeg har i fysik lavet et forsøg med at skyde et projektil ned in vand, hvor det er blevet filmet, og det er muligt at finde projektilets hastighed, acceleration, impulser, o.s.v. Jeg vil spørge om hvilke teorier dette kan indholde ud over vandmodstand. -
Hvilken formel har saltvand?
ForumindlægHejsa.. Jeg er i gang med at forberede et par forsøg til min fysik eksamen... Men kan ikke lige helt finde ud af det med formlen på saltvand... Er det bare sådan at man siger NaCl+H2O eller er jeg helt gal på den? -.-' -
haster!
ForumindlægHej mennesker Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. -
Rød kæmpe (solen)
ForumindlægHej med jer, Jeg er simpelthen stødt på en opgave i fysik som jeg har svært ved at finde ud af. Jeg håber, at I er friske på at hjælpe mig på rette vej? Opgaven er vedhæftet som billede. Tak på forhånd. -
Verdensbilledets udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en disposition til fysik med overskriften "Verdensbilledets udvikling". Der er et spørgsmål som lyder på: "Kom ind på vores nuværende naturvidenskabelige verdensbillede fra atomer til galakser". Forstår det ikke. Håber i kan hjælpe! -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
Afstandsbestemmelse til stjerner og galakser
ForumindlægHej. Jeg skal skrive dispostion til fysik-eksamen. Overskriften er "Kosmologi og universets alder" med et underspørgsmål som lyder på "Kom ind på afstandsbestemmelse til stjerner og galakser". Er det parallaksemetoden og størrelsesklasser? Hvis ja, er der nogen som kan forklar...
