Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15621 til 15640 af 34042
-
Noget med sinus og cosinus
ForumindlægHej med jer alle sammen. :) Sidder pludselig lidt fast i en aflevering, og ville høre om der var et hurtigt hovede derude som kunne hjælpe mig lidt. :) Opgaveformuleringen lyder således: Trekanten ABC og A'B'C' er ensvinklede. Det oplyses, at b = 17; c = 19 og b1 = 25. Bestem C'... -
stattetiske begreber
Forumindlæghej hvordan kan jeg beskriv fordelingen ved hjælp af statistiske begreber på den her tabel ? vægt i kg | Antal tasker 5 | 10 6 | 15 7 25 8 25 9 15 10 ... -
Hvilken linjefag?
ForumindlægHej Studieportalens medlemmer Hvilken linjefag(gymnasium) skal jeg tage, hvis jeg gerne ville være advokat? Hilsen Sarah -
det er sådan ikke?
ForumindlægEr det ikke sådan, når man f.eks. regner dette stykke 11+4*6-7, tager man først udgangspunkt i gange, derefter division, så plus også minus? -
Beskrivende statistik
ForumindlægHejsa - er der nogle som vil forklare mig hvad kvartilsæt og fraktiler er og varians og spredning? og hvordan finder man frem til svaret? en bestemt metode eller formel? Og hvad er ligheder og forskelle når man beskriver og behandler diskrete variabler hhv. grupperede variabler? -
Lærer = censor?
ForumindlægOk, det ermåske et meget mærkeligt spørgsmål, men...Hvis man er lærer, er man så også automatisk censor? -
TAK
ForumindlægHenten nogle dansk noter igår og TAK..!får normalt 6 i dansk fik 10..! :Omange tak studieportalen.dk -
SU
ForumindlægHej jeg har bare et mere generelt spørgsmål ang. Su Hvor længe kan man enlig få Su, mener kan man få Su i fx 10 år (3 år på gymnasiet + 2 år på vuc + 5 år på universitetet) eller er der en grænse hvor man ikke kan få Su mere ? -
funktioner: funktionsværdier og kurver og grafer
ForumindlægHej Allesammen, sidder her og har brug for lidt hjælp til at komme igang. Den første opgave lyder som følgende: - En lineær funktion er givet ved f (x) = 2x + 3 Angiv funktionsværdierne af −3, −2, 0 og 4. Tænker jeg skal indsætte funktionsværdierne der hvor f(x) er, eller er jeg... -
GM
ForumindlægEr der nogen der kender en side, hvor man kan finde opgaver, som ligner de opgaver, man får i Georg Mohr konkurrencen? På forhånd tak. -
Terminsprøve i dansk?
ForumindlægJeg tænkte om der er nogle, der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstilling? Jeg skal nemlig til terminsprøve i dette her på mandag, og ville lige høre om nogen evt. kender til stile-emmerne? -
Udfordring til de dygtige
ForumindlægEr der nogen som har set denne udfordring før? Hvad er systemet i følgende talrække? Find den næste række tal: Det er en frivillig opgave, men jeg sad og nægtede at gå i seng før jeg kunne løse den.. og blev så nødt til at give op.. 1 11 21 1211 111221 312211 13112221 1113213211 31131211131221... -
Good Will Hunting
ForumindlægSkal et geni tage ansvar og vie sit liv til videnskabens fordel? Filmen Good Will Hunting giver et indblik i denne problematik. Et andet berømt eksempel er fra James Sidis. Han lavede ikke så mange gennembrud selvom han er det menneske, der har haft højest IQ (det er jo et gennembrud i sig sel... -
Rettelser
Forumindlæg1) Familien kan få 12% i rabat på den samlede pris hvis de bestiller inden 1. juni - hvor mange penge skal familien betale i alt, hvis de bestiller inden den 1 Juni? (Lejligheden koster 10617 kr.) 10617 : 0,12 = 88475 kan det passe? 2) amanda har også tegnet den overalt del af Peterspladsen... -
Hvad er vektorer?
ForumindlægEr der nogle som kan give en forklaring på hvad vektorer er? hvilke formler man bruger, og kan man også bruge ln og log (har ikke haft om det endnu, derfor vil jeg gerne være forberedt) :) -
Almen studieforberedelse.
ForumindlægHej. Jeg synes, at det ville være en god idé, hvis man lavede et forum for almen studieforberedelse. Det ville være en god hjælp for folk, som skal have hjælp i forumet. Desuden ville det også være ret, hvis man kunne uploade opgaver og derved også hente inspiration. AT er jo et fag, som fylder... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Hjælp Mat/historie
Forumindlæghej... jeg har tænkt mig at Vælge mat og historie til min SRP... men har ingen andelse om emne nogle der kan komme med nogle ideer -
Beviser og eksamen
ForumindlægEr det lige meget hvilket bevis man tager med ind til eksamen? Forstået på den måde, at der kan være mange beviser for det samme/nogenlunde samme og man er kun blevet præsenteret for ét af beviserne i timen. Må man så godt komme ind til den mundtlige eksamen og udføre et bevis, man ikke har lave... -
(problem)regning !
Forumindlægjeg ved altså ikk hvad man skal forberede sig på til en terminsprøve i 10.kl, altså vedr. problemregnig. Det er så bredt, at jeg ved overhovedet ikk hvor jeg skal begynde, og er der noget bestemt, som man absolut kommer ind på? Jeg vil gerne op på et 10 tal, jeg lå altid på ni på det gamle skala,...
