Matematik

Beviser og eksamen

08. juni 2016 af Ligegladmeddet (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er det lige meget hvilket bevis man tager med ind til eksamen?

Forstået på den måde, at der kan være mange beviser for det samme/nogenlunde samme og man er kun blevet præsenteret for ét af beviserne i timen. Må man så godt komme ind til den mundtlige eksamen og udføre et bevis, man ikke har lavet på timen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2016 af Stats

Jeg vil sige at det ville være acceptabelt, men du skal nok gøre dig klart på, at din lærer vil spørge hen til det bevis der er blevet gennemgået i dine matematik lektioner.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. juni 2016 af Sfeldt (Slettet)

For mig at se er det fuldkommen ligegyldigt hvordan noget bevises, så længe du har fuldstændig styr på det bevis du kommer med. I matematik fører mange veje til Rom og din matematiklærer kan næppe insistere på et bestemt bevis. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. juni 2016 af alpt (Slettet)

Det er helt rimeligt.

Bare sig: "Det er ikke det bevis vi har gennemgået i timen, men jeg synes det her bevis er mere overskueligt / nemmere at forstå / ngt. og jeg har derfor forberedt mig på det frem for det andet"

Hvis beviset er solidt og du har styr på argumentationen, er det helt okay.


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. juni 2016 af Eksperimentalfysikeren

Jeg vil  tilslutte mig de foregående svar, dog med den bemærkning, at der findes lærere, der er "fastlåst" i de beviser, de har undervist i. Jeg er stødt på nogle stykker af dem.


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. juni 2016 af Sfeldt (Slettet)

#4 Det er måske derfor, at der er en censor med også ;)


Svar #6
12. juni 2016 af Ligegladmeddet (Slettet)

Tak skal i have, det beroligede mig markant!


Skriv et svar til: Beviser og eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.