Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15641 til 15660 af 29671
-
Argumentering!
ForumindlægJeg skal finde kronikker, debatindlæg og reklamer hvor der gøres brug af argumenterings teknik så som pathos, ethos og logos!!! Nogle der har et godt link...Og hvad er en kronik? Anders -
terminsprøve
Forumindlæghej ... jeg skal til teminsprøve i dansk her på mandag.. Har I nogle gode tips til hvordan man kan forberede sig dertil..? -
Hjælp til eksamen i mundtlig engelsk
ForumindlægHej Alle:) Jeg sidder her til 24 timers forberedelse i Engelsk b og har lidt svært ved at komme i gang. Jeg har trukket en artikel der har temaet Migration, den handler om en 11 årig afrikansk dreng der er født i Irland, men som nu bange for at hans forældre skal blive sendt tilbage til Afrik... -
Psykologisk fortolkning
ForumindlægJeg har fået til opgave at lave en psykologisk fortolkning af novellen 'Heavy Metal' af Sidsel Falsig Pedersen. Hvad skal sådan en psykologisk fortolkning indeholde? Har aldrig prøvet det før. - På forhånd tak :) -
Haster - EU og velfærdsstat
ForumindlægHej, Jeg har trukket mit eksamensemne i historie, hvor mine kilder primært fokuserer på Europæisk integration og velfærdsstat .. Mine kilder omhandler: Kilde 1: Schumann-erklæringen Blag 2: Valgplakater ved EF-folkeafstemningen 1972 Bilag 3: To figurer fra "60 år i tal" - Dan... -
Syntaksanalyse af latinsk sætning - haster!!
ForumindlægHej, Jeg skal lave en syntaksanalyse på en latinsk sætning, men jeg kan simpelthen ikke få det sat hen. "Res publica nunc tandem libera est' Augustus semper affirmat, sed de facto Caesar Augustus princeps omnipotens est." Er der nogen der kan forklare mig hvordan man gør, og h... -
Historie-nørd søges
ForumindlægHej venner. Står til en 24timers historie eksamen, som skal fremlægges imorgen og derfor søger jeg ny kammerat som kan hjælpe. Der er 500kr på højkant, hvis vedkommende kan lave et sikkert 4-7 tal til mig. No problemo. Mvh. Kasper. -
AT REJSER
ForumindlægSkal skrive en synopsis her i 3.g, og har samme emner som 3.g'erne sidste år.. Er der nogen som har nogen gode emner jeg kan skrive om?! Vil helst skrive i samf og dansk, men i er velkommen til at komme med forslag!? Håber i kan hjælpe sidder fast, og den skal være færdig fredag. -
bestem forskriften vha. tabbel
ForumindlægTabellen nedenfor viser udviklingen i Tysklands solcellekapacitet (målt i MW) i perioden 2005-2010. Årstal 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Solcellekapacitet 2056 2899 4170 6120 9914 17320 I en model kan udviklingen i s... -
Hvordan man skriver en god stil?
ForumindlægHejsa. Jeg går i niende klasse, og jeg har skrevet mange stile, men desværre sider jeg stadig fast mellem 7-8. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal skrive en god stil for at kunne opnå en lidt bedre karakter. Jeg ville være meget taknemlig hvis nogle måske kunne give mig nogle gode råd, eller ... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Hjælp til DHO - emner
ForumindlægHej alle. Har brug for hjælp til valg af emner, til min DHO. Jeg tænker på at skrive noget omkring historie og her er de emner som vi har haft om indtil videre: 1. Det antikke Athen 2. Kejsertidens Rom 3. . Danmark i Middelalderen 4 Den islamiske Verden - mødet mellem Øst og Vest 5. Europa i Op... -
It projekt
ForumindlægHej jeg er ved at lave et it projekt, og i den forbindelse er jeg kommet til teorier, og der vil jeg gerne høre om hvilke teorier det er bedst at anvende til hjemmesider ? -
råd
Forumindlæghej..er der nogen der kan give nogle gode råd til hvordan man kan forberede sig til rel. mndt eksame.. -
Musik c eksamen + blues ?? Hvordan, hvordan? hehe..
ForumindlægHey. Er der nogle herinde, der ved præcis hvordan en musik c eksamen foregår.. Og som evt. har haft emnet blues?! Jeg vil også bare vide, om der er nogen, der ved hvad der skal til at score et 10-tal? (evt. 12! :) hehe) Og er der nogen som helst mulighed for, at man kommer op i en sang, hvor man... -
et par spørgsmål om tysk årsprøve:)
Forumindlægheej ... jeg skal til tysk årsprøve og tænkte på om der var nogen som kunne give mig nogle tips til hvad jeg især skal fokusere på mht. grammatik - hvad jeg slet ikke må have fejl i for at få en god karakter..:) tak -
Trigonometri?
ForumindlægHej, ingen der kender til et enkelt program, hvor man kan tegne, evt. udregne vinkler o.l. med henblik på trigonometri? TFH. -
Jagten på et menneske hjælppp hurtig
Forumindlæghej jeg har læst til siden 39 i bogen jagtet på et menneske, men ville lige høre hvad de forskellige kapitler betyder "2verdner" forstår ikke. Det med 1 kapitel del 2 . 2 kapitel del 3 . Nogle skriver noget med 2 verdner. Håber i kan hjælpe så hurtigst muligt. Tak på forånd. -
gik her :)
ForumindlægAltså som de fleste af 3.g'erne som skal jeg jo snart op i skrift. dansk.. på tirsdag. Mig en ven sad idag og snakkede om vores tidligere prøver ( terminsprøver) og de overordnet emner som stiloplægget tager op. Er der nogen af jer der har gode forslag, eller en anelse om hvad det er for et... -
Valg af emne
ForumindlægHej Jeg går og flirter lidt med tanken om at blande Mat A og dansk A omkring emnet Poker. I matematik vil jeg så beskæftige mig med kombinatorik og betinget sandsynlighed, mens jeg i dansk vil bruge et litterært værk som Tilfældets Musik (A change of music) eller en film som Rounder. Men er d...
