Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15661 til 15680 af 20689
-
Film er det nok?
ForumindlægNu sidder jeg og er ved at skrive AT i Dansk A og fysik c. Den bog jeg skulle have anvendt i dansk kan desværre overhovedet ikke bruges alligevel og jeg har kun kunnet finde film som alternativer. Er det 'nok' bare at analysere film? -
Varme tilføring til Operahuset?
ForumindlægHalløj Halløj:) Jeg er ved at gå helt ned over vores fysik opgave som lyder: I en vinterperiode opvarmes operahuset med den gennemsnitlige effekt 3,4MW Hvor meget varme skal der i gennemsnit tilføres Operahuset pr. døgn i den pågældende periode? Jeg sidder med tallet 2,94 TJ er det rigtigt? -
Se min synopsis
ForumindlægHejsa (: Er der nogen derude, som kunne tænke sig, at se min synopsis igennem for fejl og mangler? Nu har jeg selv siddet en del med den og er ved at stirre mig lidt blind på den efterhånden. Så det ville være rart, hvis en anden ville hjælpe (: Det kan jo også være at jeg begår nogle gennemgåend... -
Absorption af Gammastråling
ForumindlægJeg har lavet et forsøg i fysik, hvor vi målte absorptionen af en gamme-kilde med et GM-rør. I rapporten skal jeg forklare vores kilden og GM-røret ikke må være i kontakt med hinanden under forsøgt - logisk set giver det mening for mig, men jeg ved ikke hvad den egentlige grund er. Nogen der kan... -
Teoretiske bæreevne for varmluftballong
ForumindlægMin fysik eksamen venter lige rundt om hjørnet så sidder lige og terper på det sidste, men der er et par ting jeg ikke helt er sikker på.I forsøget med varmluftballonen, man konstruerer den selv, er der to fejlkilder.1. Temperaturen er ikke den samme overalt i ballonen.2. Ballonen antages at være... -
´hvad er forskellenq
ForumindlægHeej :D Jeg har en mega kedelig fysik raport. hvor vi skal svare på 13 spørgsmål vedrøne Induktion og vekselstrøm.. ( Nogle der har haft den før ) når men er der nogle der kan svare på ? 1: Kan vekselstrøm anvendes til en elektromagnet? ( forsklar tak :ii ) 2:HVad er forskellen på effektivspænin... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ... -
Hvad er forskellen
ForumindlægHeej :D Jeg har en mega kedelig fysik raport. hvor vi skal svare på 13 spørgsmål vedrøne Induktion og vekselstrøm.. ( Nogle der har haft den før ) når men er der nogle der kan svare på ? 1: Kan vekselstrøm anvendes til en elektromagnet? ( forsklar tak :ii ) 2:HVad er forskellen på effektivspæni... -
enhedsomregnings program
ForumindlægHej :)Jeg skal op i fysik på mandag, hvor internettet ikke må bruges. Jeg vil blive meget glad for, hvis jeg kunne finde et program, der kan omregne enheder for mig. Fx m^3 om til liter, m/s om til km/h osv.Helst et gratis program, men hvis I kender andet, så vil jeg gerne se på det...Håber I ken... -
tag noter i med hånden eller pc?
Forumindlægjeg er lige begyndt på fysik b på et 3 måneders forløb. Jeg ville hører ad, hvad i synes om hvad der er mest effektivt at tage noter med når man sidder inde i timen og derhjemme. Jeg har svært ved og slev tage beslutningen da jeg ikke ved, hvad der er bedst for mig. Jeg er altid mixed det op og d... -
Stokes lov
ForumindlægJeg skal snart til den mundtlige fysik eksamen på A-niveau. Jeg mener bare ikke, at vores bog behandler stokes lov særlig godt/dybdegående. Jeg kunne derfor godt tænke mig at få lidt baggrundsviden for, hvordan loven er udledt, og hvorfor den kun gælder for små kugler med lav hastighed. Nb. hvad ... -
FSA. mundtlig. nogen der ved noget?
ForumindlægUH. Sidder og forbereder mig til fysik/kemi/biologi FSA mundtlig. og Har fundet nogen ting jeg er i tvivl om. Hvad er en neutrino (og antineutriono) i forbindelse med beta-henfald.? Har læst flere steder at NaCl optræder i et kubisk iongitter. Men kan ikke finde nogen eksempler på iongitre der ik... -
Tiden det tager sollyset at ramme jorden
ForumindlægHejOpgaven i fysik går ud på, at man skal finde ud af, hvor lang tid, det tager sollyset at ramme jorden, dertil bruger jeg formlen s=v*t som så bliver t= (149*10^9)/(3,00*10^8)= 498,67... Men hvad bliver enheden så? Hvad skal jeg gøre for at få tiden i sekunder?Tak -
Hjælp! Mundtlig FSA, har næsten ingen forsøg!
ForumindlægJeg skal op her på onsdag til mundtlig fsa Fysik eksamen. Sidder ligenu og terper, men desværre har jeg i år haft en lærer som ingen papirer gav os for "vi skulle selv finde ud af det" Altså har jeg næsten ingen forsøg. Tænkte på om der var nogen der havde nogen forsøg til de her emner:... -
Verdensbillederne
ForumindlægHej alle Jeg skal op i AT her til sommer (Fysik og historie) Jeg kan ikke helt finde ud af hvilken tid jeg har med at gøre her, fordi om det både strækker sig over renæssancen, middelalderen oså? også det med kirken altså. Galileo, Aristoteles og alt det. Jeg synes det er lidt forvirrende. Er der... -
Forsøg
ForumindlægJeg har et virkeligt stort problem her, jeg skal op i fysik i morgen. problemet er at jeg har 4 forskellige lærer, hele året..Og de har lært os forskellig forsøg..i am confused, hvilke forsøg jeg skal lave når jeg trækker lyd eller lyd.... er der en der nogle forsøg om lys eller lyd.. det vil vær... -
Hjælp Til Eksamen!!
ForumindlægHeyJeg kunne godt bruge lidt hjælp til fysik eksamen. Skal til eksame i overmorgen, så.Men vis nogen har notater til:Syre og Baser emnet eller Kernefysikså vil jeg meget gerne høre fra jer.På forhånd tak!:)Min mail er [email protected]å bare send vis i har noget.PS. i må også gerne sende nota... -
Hjælp til fag og emne.
ForumindlægHej, alle. Jeg har brug for hjælp til fag og emne i AT. Vores overemne er "grænser" og jeg har tænkt mig at skrive om noget med børn, altså i psykologi, men ved ikke hvad jeg kan komme ind på. Ellers, hvis I har andre emner, så må I meget gerne skrive det ned - det skal bare ikke være n... -
Hjælp til udledning af en formel
ForumindlægJeg er lige midt i min fysik rapport og der står rapporten skal indeholde en udledning af 3 formler: F.eks. den første som er : Delta E= Ls* m, men hvad er en udledning? Vil det sige jeg skal forklare den således: At E er energien, Ls= smeltevarmen for det martierialet og m er massen -
Metoden i historie
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne at...
