Fysik

tag noter i med hånden eller pc?

04. februar 2016 af zartorium (Slettet) - Niveau: B-niveau

jeg er lige begyndt på fysik b på et 3 måneders forløb. Jeg ville hører ad, hvad i synes om hvad der er mest effektivt at tage noter med når man sidder inde i timen og derhjemme. Jeg har svært ved og slev tage beslutningen da jeg ikke ved, hvad der er bedst for mig. Jeg er altid mixed det op og det ender aldrig godt. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. februar 2016 af PeterValberg

Personligt så ville jeg foretrække at tage notaterne i hånden (det er hurtigere)
og så dkrive dem rent på computer, når jeg kom hjem :-)

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #2
04. februar 2016 af zartorium (Slettet)

Ville du også skrive dem i hånden, hvis du skulle læse et kapitel til næste dag og renskrive på pc?


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. februar 2016 af PeterValberg

Nej, hvis jeg skulle sidde hjemme og skrive stikord / notater
til noget, som jeg sad og læste, så ville jeg skrive det direkte
på computeren,... jeg ville benytte de håndskrevne notaters metode
i forbindelse med undervisning, hvor et emne bliver gennemgået. 

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #4
04. februar 2016 af zartorium (Slettet)

Ok takker. Jeg prøver din metode ser om det virker for mig


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. februar 2016 af Eksperimentalfysikeren

Valget afhænger af, hvor hurtigt og rutineret du kan skrive i hånden og på PC. Har du lært 10-figer blindskrift og trænet det, kan det være det hurtigste. Det er det for mig og jeg kender nogle stykker, der skriver mere end dobbelt så hurtigt som mig på PC. Det er et spørgsmål om træning.

PS.: Hvis du har brug for at lave tegninger undervejs, er det håndskriften, du skal bruge. Det er alt for langsomt at tegne på PC.


Skriv et svar til: tag noter i med hånden eller pc?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.