Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15661 til 15680 af 22746
-
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
Betinget ansøgning
ForumindlægHejJeg vil gerne ind på medicinstudiet, som kræver Mat A, men jeg har mat B her i gym. Jeg ville derfor høre om I vidste om KU accepterer betinget ansøgning? Altså kan jeg efter 3.g. (2008) tage suppleringskurser med Mat A efter jeg har søgt ind på medicinstudiet? -
At håndtere en tyranisk lærer ???
Forumindlægheiijeg skal op i old på tirsdag.. burde ikke være SÅÅÅ nervøs, fordi jeg har fået et dejligt 10 tal i årskareakter... og jeg syntes faktisk at det er ganske spændende...MEN men men... min lærer går amok(har jeg ladet mig høre) Hun afbryder eksaminaterne og går vist lige i flæsket på dem hvis hun... -
halveringskonstant.
ForumindlægHejJeg skal finde halveringskonstanten for en funktion, og jeg er bekendt med den formel der hedder (ln(0,5))/(ln(a)).Men hvordan finder man halveringskonstanten når funktionen er skrevet således op?y=1496*e^(-0,012x) -
Elastisk stød/kollision
ForumindlægHvad er et elastisk stød/kollision, og er der forskel på dem? -
bølger
Forumindlæggår i tiende kl. kan risikere at komme op i bølger hvortil jeg har tænkt mig at vælge fem mulige forsøg ud, vil gerne vælge dem ud, hvor jeg samtidig kan fortælle en masse, og som selvfølgelig er vigtigt for emnet.her er de forsøg jeg kan vælge:en bølges udbredelsebølger gennem bølgerbølgers inte... -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej :)Skal op til mundtlig fysikeksamen her på onsdag, og har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvordan det foregår. Er det lidt ligesom matematik hvor de kommer rundt? Og hvor vigtigt er det med forsøg mm? Skal man bare tale eller hvordan? Håber der er nogen der vil hjælpe mig..?På forhånd tak. -
Ny eksamens regl!
ForumindlægHvad synes i, om den nye regl om, at der kun er 3 mundtlige eksminer og, at der kun er censore istedet for lærer, altså til eksamen? -
Spørgsmål til mundtlig mat A!
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til mundtlig matematik 3-årigt A.. dvs. på mandag! Men kan ikke rigtig sætte mig ind i hvilke spørgsmål der vil kunne blive stillet..? Specielt mht. differetialregning, vektorer og sandsynlighedsregning? Hvis der er nogen der har været op i eksamen i mundtlig matematik må ... -
kræfters påvirkning af klods på skråplan
ForumindlægJeg har læst https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=13833&h=komposanterog sidder selv med nogenlunde det samme problem, men jeg forstår det ikke helt...En klods ligger på et skråplanDer er fire kræfter: - normalkræften der virker vinkelret, på skråplanet, opad - tyngedekraften, der v... -
Spørgsmål angående studieretninger på gymnasiet
ForumindlægJeg har på det seneste spekuleret en del over om Ørestad Gymnasium ville være det oplagte valg. Jeg har hørt meget godt om gymnasiet, men er dog lidt i tvivl. Jeg. Kan godt lide gymnasiets samfundsfaglige studieretninger, selvom jeg ønsker at blive læge i fremtiden. Betyder det noget, hvis jeg væ... -
Kraftbegrebet
ForumindlægHejsa :DVille bare spørge hvordan du/I ville redegøre for kraftbegrebet ? -
Hjælp til AT eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har skrive i min AT opgaver om pigrimsrejsen til Mekka, i religion og historie. Men jeg vil ikke om jeg har brugt fagene på lige vægt. Er der nogen af jer der vil være søde og læse min synopsisen og mit tale papir igennem om er der overhovedet lige vægt mellem de to fage. Jeg skal... -
Omeksamen?
ForumindlægJeg dumpede til min eksamen i går i geografi og talte med kontoret om jeg ikke måtte tage til omeksamen til næste år og det kunne godt lykkes, men den karakter jeg har fået i 2.g(dumpekarakteren) kommer den til at stå der i 3.g, hvis jeg ønsker omeksamen? -
Tænkepauser
ForumindlægTror I, at det trækker meget ned, hvis man skal have en del tid til at tænke, når de spørger om noget. Fx ti til femten sekunder hver gang?Jeg er så uheldig, at jeg tænker billedligt i sprogfag, hvis man kan sige det på den måde. Jeg skal se sætningen, skrevet før jeg kan formulere en sætning. De... -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
Fra bio C til bio A, er det muligt?
ForumindlægStudieretning: Mat A, Fys B og Kemi C.Desuden Bio C.Jeg har overvejet det i lang tid, go jeg vil gerne have bio A. Men vi har slet ikke haft bio endnu, kun i NVG. Så er det muligt at vælge bio A? -
Newtons tredje lov - forståelse
ForumindlægJa, jeg har nu sat mig for, at jeg gerne vil forstå newtons tredje lov. ,, Til enhver aktion er der altid en modsat og lige så stor reaktion." Men, hvordan kan fx en luftballon så lette .. Altså hvis opdriften er lig med tyngdekraften? Håber på lidt forklaring - det ville hjælpe rigtig meget... -
studieretning
Forumindlæghej jeg har valgt naturvidenskabelig studieretning, men jeg har hørt af så mange at det er SYGT svært. Nogen der har / haft naturvidenskablige studieretning der kan hjælpe mig lidt : / -
Acceleration i det skrå kast?
ForumindlægHej med jer, Jeg har bemærket at min lærer tegner accelerationsvektoren lodret op og skriver den som <equation>a_y=-g</equation> Men burde den ikke i virkeligheden pege nedaf mod jorden, for nå man fx kaster en bold i et skrå kast, så vil den accelererer ned mod jorden lige fra det øj...
