Søgning på: srp samfundsfag psykologi. Resultater: 15661 til 15680 af 17320
-
Anvendeligheden af vækstformer til beskrivelse af kræftcellers udvikling
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive SRP i matematik og biologi. Heri har jeg redegjort fra eksponentiel og logistisk vækst samt differentialligninger, der tilhører de to vækstformer. Næste del af opgaven går ud på at diskutere anvendeligheden af de to vækstformer til at beskrive en cellevækst med fo... -
0. 1. og 2. ordens reaktioner? Differentialligninger? (enzymkinetik)
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive SRP, hvor mit emne er enzymkinetik. Jeg skal ifølge min problemformulering forklare specifikt om hastighedsudtryk som 0. 1. og 2. ordens reaktioner, og differentialligninger ifht. reaktionsorden. Kan nogen hjælpe mig?? er heelt lost på det... ville være super hvi... -
Tekster/kilder til levestandarden samt sundhedsmæssige forhold fra 1850 og frem
ForumindlægHey, er i gang med at skrive SRP og mangler tekster til den anden halvdel af 1800-tallet. Mit emne i opgaven fokusere primært på antibiotika (Biologi), med penicillin i fokus. Derudover skal jeg komme ind på folkesundheden og levestandarden i perioden uden penicillin i en redegørelse (Historie de... -
Går jeg for meget i dybden? HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg er, som forhåbentligt alle andre 3.g'ere, i gang med min SRP. Jeg skriver i rent bioteknologi og pga. dårlig vejledning, har jeg selv skulle skabe mig et billede af hvordan opgaven skal se ud. I mine foregående opgaver for jeg tit, at vide at jeg har skal prøve at forsimple ting.... -
Diskret og kontinuert funktion som forklaring af SIR model
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP og mangler hjælp... Jeg har om pest og har vedhæftet nogle bilag. Bilag 1 viser de reelle antal døde kumulerede, bilag 2 viser SIR modellen og bilag 3 er også min SIR model, blot hvor det ikke fungerer så godt. Min model benytter rimelig store tidsintervaller, og mi... -
Diskuter hvor det kan være svært at bryde den sociale arv - Karina Pedersen
ForumindlægHej! I min diskussion i srp skal jeg diskutere hvorfor det kan være svært at bryde den sociale arv. Jeg overvejer at inddrage forfatteren Karina Pedersen som besidder en meget kontroversiel mening om at velfærdsstaten fastholder individet i den sociale arv og derfor burde afskaffes, men jeg ved i... -
Matematisk modellering til prognoser i forbindelse med regnskabsanalysen
ForumindlægSøger hurtig hjælp! Har været så dum at vælge matematik i min SRP, men forstå ikke hvordan jeg skal bruge det... I opgaveformuleringen lyder en af punkterne: Udarbejd en analyse af virksomhedens økonomiske situation, og vurder i denne sammenhæng brugen af matematisk modellering til prognoser. Mi... -
Hvorfor benyttes dichlormethan til udvinding af koffein?
ForumindlægHej Jeg er pt i gang med at skrive SRP, hvor jeg har lavet et modelforsøg, som går ud på at ekstrahere koffein fra te. Til ekstraheringen brugte jeg dichlormethan for at trække koffeinen ud af teen, og danne to faser, hvor dichlormethanfasen med koffeinen kunne tappes fra. Men jeg er ikke helt... -
Hjælp til vurdering
ForumindlægHej SP! :) Jeg sidder og er i gang med min SRP, hvor jeg er i gang med at skrive min vurdering :-) Jeg skal i min opgave vurdere de menneskelige omkostninger af 1. verdenskrig under inddragelse af redegørelse, analyse og begrebet "The Lost Generation" :-) Findes der en venlig sjæl der... -
Spørgsmål i forhold til Opgaveformuleringen
ForumindlægHej sidder og skriver min SRP men er blevet lidt i tvivl om hvordan jeg skal diskutere. Min opgave formuleringen er her: http://prntscr.com/hpw2jp Jeg har valgt Danmark og USA og har fundet kilder for begge lande og analyseret dem alle. Nu hvor jeg skal sammenligne landene, stadig i den analyser... -
Vil småfejl tælle ned?
ForumindlægHej, Jeg er godt velindforstået med at korrekturen i ens SRP skal være acceptabel og ikke forringe dens læsbarhed, men har følgende spørgsmål: Jeg har 7 steder i min opgave fejl - 2, hvor jeg har skrevet "a" i stedet for "en" og 3, hvor jeg har skrevet "him" i stede... -
Udvidet SIR-model
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP og skal udvide SIRmodellen. Jeg vil gerne udvide til SEIR (latenstid) og SIRS (mistet immunitet) men jeg kan ikke finde ud af differentialligningerne til E og S. Mit ligningssystem til den simple model ser således ud: S'(t) = -a*S(t)*I(t) I'(t) = a*S(t)*I(t)-b*I(t... -
antistoffer??? OG ALLERGI
Forumindlægspørgsmål: Antistoffers betydning i immunresponsen i forbindelse med allergi. Ja jeg skal kort forklar dette og ved ikke rigtig om jeg har forstået det forkert eller rigtigt.. Ved allergi vil immunforsvaret nedbryde de fremmed organismer? okay jeg ved ikke hvordan antistoffer s... -
sorte huller
ForumindlægJeg har lige fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej. Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, og det meste af min opgave fokuserede i fysikkens del. Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen de... -
klagebrev
ForumindlægJeg har lige fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej. Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, og det meste af min opgave fokuserede i fysikkens del. Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen de... -
Klage eller ikke? VØ-Afsætning vurdering
ForumindlægHej Allesammen. Som så mange andre, har jeg nu fået min SRP karakter tilbage. Karakteren lå på et 4-tal selvom at jeg mener at opgaven fortjener bedre. Jeg kan sagtens se at min opgave ikke er et 10-tal eller 12-tal værdigt men mener sagtens jeg kunne have fået et 7-tal. Derfor er mit spørgsmål,... -
IØ og MAT
ForumindlægHejsa Jeg skal snart aflevere blanket for valg af fag til min SRP og tænker derfor over emner. Er der nogle, der har nogle gode ideer til, hvad man ville kunne skrive i fagkombinationen: IØ A og Mat A (evt. Mat B i stedet)? Indenfor IØ synes jeg, det kunne være interessant at skrive om kartoffelk... -
Differential- og integralregning.
ForumindlægHey! Jeg skal i gang med at skrive en MINI-SRP og har fået nogle spørgsmål som jeg ikke rigtig forstår, så håber i kan hjælpe! Jeg har fået 3 formler: Så skal jeg redegøre for hvad disse abstrake begreber betyder, og hvordan de relatere sig til begreberne strækning s, hastighed v og accelera... -
Fokuspunkter til "The Dice man"
ForumindlægHey! Jeg skal skrive SRP om bogen "The dice man" i fagene engelsk og matematik. Jeg sidder nu og skal lave en disposition over min analyse, og kunne virkeligt godt bruge nogle gode ideer til fokuspunkter til analysen. Bogen skal sættes i sammenhæng med eksistentialisme og dennes begrebe... -
eng/samf 1984 - sekundærlitteratur
ForumindlægHej mennesker, Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene engelsk og samfundssag, hvor jeg har valgt engelsk som hovedfag. Emnet hedder 'overvågningssamfundet' og har, originalt nok, valgt bogen '1984' af George Orwell som jeg vil tage udgangspunkt i og analysere. Jeg skal dog bruge no...
