Søgning på: sso historie. Resultater: 15661 til 15680 af 17233
-
AT om treårskrigen
ForumindlægHej folkens :) jeg er godt i gang med at skrive min AT om treårskrigen i fagene dansk og historie, men jeg en del usikker på min problemstillinger og den metode jeg skal bruge. siden at AT7's overordnede emne er "grænser" føler jeg ikke rigtigt at jeg tager hånd om den. jeg har ... -
AT-eksamen - hvilke metoder?
ForumindlægJeg sidder netop og forbereder mig til min AT-eksamen i næste uge (jeg går i 3.g), og pludselig kommer jeg i tvivl om en masse ting. Jeg arbejder i mediefag og historie men med en samfundsfaglig vinkel på historiedelen, for ellers må de to fag ikke arbejde sammen (der skal være fag fra to hoved... -
Genre bestemmelse :)
ForumindlægHej folkens :) Jeg sidder her og grubler over en bestemt tekst som jeg skal bestemme genren på og begrunde hvorfor. Så tænkte jeg 'hov, jeg kan spørge herinde' :) Så her er det teksten: 6. Da jeg var barn, havde jeg ingen anelse om, at andre familier igennem flere generationer boede og ... -
Hvordan skriver jeg en god indledning til min DHO??
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder og fumler lidt med en indledning til min dansk-historie opgave. Jeg ved at problemstillingerne skal præsenteres samt de taksonomiske niveauer (plus en slags appetitvækker). Mit emne er USA i 60'erne og min problemformulering lyder: ''Hvorfor synes USA at vær... -
Dansk-Rejsen tilbag til rødderne
ForumindlægHey alle sammen .........................................: ) Jeg har fået en opgave der er todelt. Opgave 1. Forstil dig at du om 10 år eller sener skal fortælle om din barndomsegn og de oplevelser du havde der. Bliv i højderne og fornem naturen og dens stemninger, og tænk også på, hvad du ved om... -
Rejsen...Hjælp mig
ForumindlægHey alle sammen .........................................: ) Jeg har fået en opgave der er todelt. Opgave 1. Forstil dig at du om 10 år eller sener skal fortælle om din barndomsegn og de oplevelser du havde der. Bliv i højderne og fornem naturen og dens stemninger, og tænk også på, hvad du ved om... -
hjælp til DHO
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive DHO, så jeg skal finde ud af hvilket emne jeg har tænkt mig at vælge til i morgen. jeg har valgt at skrive Historie, så jeg har disse valgmuligheder: - Romerriget 1) det romerske slaveri - middelalderen 2) det første korstog 3) Den sorte død - De store opdagelser 4) ... -
nye medier - Ecco
ForumindlægHej Jeg sidder og laver case opgaver om Ecco til eksamen i dansk, på HG jeg er kommet til en opgave, hvor vi først har analyseret en katalog forside, vurderet hvilke overvejelser der er gjort omkring historien man gerne vil fortælle med det billede. Nu kommer så næste spørgsmål og je... -
HJÆLP til AT-eksamenen
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT snart og skal til at udarbejde mine talepapirer. Det skal lige nævnes, at jeg har om Tjernobylulykken i fagene historie og fysik. Har lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan besvare: 1. Jeg har fundet to artikler siden afleveringen af synposen, som er relevante if... -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
Søger råd til dispotion af fremlæggelse samt metode
ForumindlægKære medstuderende (-: Jeg står i den situation, at jeg skal op i mundtlig AT på mandag. Problemet er dog, at jeg usikker på rækkefølgen af fremlæggelsen, og brug af metoder. Grundlæggende, har jeg ud fra begrebet katastrofe, valgt at undersøge hvordan præsident Herbert Hoover samt Rooseve... -
Videre arbejde?
ForumindlægHej Jeg sidder og prøver at forberede mig på AT-eksamen, hvor jeg skal have noget "videre arbejde" med, men hvad indebærer det? Jeg har fagkombinationen kemi og historie med emnet antabus, hvor min problemformulering lyder: Hvordan virker antabus mod alkoholisme, og kan det virke posi... -
meget kort
ForumindlægHej jeg er i gang med min abtrakt tiil min historie opgave, er der lige en som hurtig kan kigge den i gennem :) At the beginning of a church meeting in the Italian city of Piacenza in March 1095 received the pope ambassadors from the emperor of Byzantium. They urged Western Christians to com... -
problemer med kilderne
ForumindlægHej folkens :) jeg er godt i gang med at skrive min disposition til historie eksamen, men jeg sidder lidt fast. jeg har trukket: starten på den kolde krig, og det jeg meget glad for, men jeg har fået tre kilder, jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal bruge eller lave underspørgsmål til. jeg har v... -
aktant-modellen
Forumindlæghej er der en der kan hjælpe mig lidt på vej.... skal lave aktant-modellen over HC Andersens eventyr, Historien om en Moder Moderen er subjektet som ønsker objektet barnet som er taget af døden hjælperne er natten, tornebusken, søen og gud ( gud fordi det vel er ham der gør det muligt for mode... -
Hjælp til Eksamensprojekt
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til den mundtlige eksamen i min eksamensprojekt her i morgen, men jeg har opdaget en kæmpe fejl i min synopse. Da jeg havde sat mig selv i tidspres i forhold til deadlinen, så resulterede det i en direkte elendig struktur af opgaven. Redegørelsen er stortset ikke tilstede. ... -
DHO-hjælp
ForumindlægJeg skal til at i gang med min dansk/historie-opgave. Jeg har valgt at skrive om samarbejdspolitkken mellem den danske regering og den tyske besættelsesmagt under besættelsen i Danmark. Jeg har så rodet lidt rundt med at få lavet en god problemformulering, og er endt ud med følgende: "Hv... -
levevilkår, Moderne Gennembrud
ForumindlægHej Folkens! Jeg skal skrive dansk/historie-opgave over tiden 1870-1890, altså Det Moderne Gennembrud. Jeg har valgt emnet landarbejdernes levevilkår med særligt henblik på husmændene, som kun ejede en meget lille jordlod og havde en ringe levestandard. Jeg har valgt teksten "Knokkelmanden&q... -
HJÆÆLP, jeg skal til prøve !!
ForumindlægJeg har lidt problemer med historie, og ville høre om nogen evt kunne hjælpe mig med noget af dette. 1)Hvad hed de 2 revolutioner i 1918? 2)Beskriv de 3 ”et eller andet” i sovjet i 30’erne. - Industrialiseringen - Kollektiviseringen - Udrensningerne 3)Beskriv Hitlers magtovertag... -
Kort oversættelse :) tysk-dansk
ForumindlægHejsa....håber i gider at rette de værste fejl MVh. denizz venter på jer :=) DAnsk: Wiesler er nidkær, snedig,belurende,anonym,uhyggelig. Det er historien om en lille tap i et større maskine. Denne Overvågning har ingen anden begrundelse end den, at Wiesler chef har sagt, at det var vigtigt. H...
