Almen studieforberedelse (AT)

Videre arbejde?

01. juni 2016 af Helenass (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg sidder og prøver at forberede mig på AT-eksamen, hvor jeg skal have noget "videre arbejde" med, men hvad indebærer det?

Jeg har fagkombinationen kemi og historie med emnet antabus, hvor min problemformulering lyder:
Hvordan virker antabus mod alkoholisme, og kan det virke positivt og på hvilken måde har det været med til at flytte grænser for alkoholbehandling?

Og mine problemstillinger:
?- Hvordan blev antabus fremstillet kemisk samtidigt og nutidigt?
?- Hvordan har alkoholforbruget i Danmark udviklet sig siden 1945 og hvad har samfundet gjort for at regulere forbruget?
?- Hvilken betydning og funktion har afholdsbevægelsen haft i Danmark siden efter 2. Verdenskrig?

Men jeg ved ikke lige, hvad mit videre arbejde skulle være... Jeg havde overvejet noget med andre medicinske behandlingsmuligheder såsom stoffet naltrexom og acomprosat

Jeg håber meget I kan hjælpe!


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2016 af Tyuiop

Du kan have nyt materiale med til eksamen f.eks. i form af tekster, artikler eller interviews, som du ikke har skrevet om i din synopsis :-)


Svar #2
01. juni 2016 af Helenass (Slettet)

Hvad kunne det for eksempel være med mit emne? En artikel, der diskuterede om antabus virkelig har en effekt? Jeg kan ikke lige se hvilket materiale det kunne være...

Brugbart svar (0)

Svar #3
01. juni 2016 af Tyuiop

Det kunne det godt være, bare det er noget der har relevans i din undersøgelse af sagen.


Skriv et svar til: Videre arbejde?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.