Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15681 til 15700 af 20689
-
Biologileksikon sælges
ForumindlægJeg sælger et biologileksikon (mere præcist "Gyldendals Minilex Biologi", ganske udemærket stand, dog lidt krøllet i det ene forsidehjørne. Det er den udgave der oftest bliver anvendt på gymnasier med biologi på A-og B-niveau, og det giver et godt indblik i de fleste biologiske termer. ... -
afstande i solsystemet
ForumindlægHej Jeg skal op til fysik årsprøve om et par dage og ville lige høre om der er nogen der kan skue hvad min lærer mener når han siger at man skal vide noget "afstande i solsystemet"?"afstande i solsystemet" er det fakta om solsystemet eller hhvad..meget forviret..???Da det at v... -
Energitab i en ledning
ForumindlægHejsa jeg skal imorgen op til fysik eksamen, og jeg er næsten parat, jeg har kun en bekrymring, og det er hvis jeg kommer på i noget med højspænding og OHMS lov.. jeg forstår godt ohms lov og det, men det jeg ikke kan finde ud af, er hvordan jeg finder ud af hvad modstanden er i en ledning, når... -
AT - metode
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne a... -
Eksamen - astronomi
ForumindlægHeej. Jeg skal til eksamen i fysik ( FSA) her i morgen, og jeg kan risikere at trække astronomi. Jeg er bare helt på bar bund med hvad jeg skal sige om det, vi har lavet nogle forsøg med månens faser og jordens hældning. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg f.eks skal starte med sige og hvordan en ev... -
Eksamen I Overmorgen... :S
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er lige blevet færdig med 9. klasse, og skal nu til nogle forskellige eksamner, og det første er fysik/kemi... Jeg mangler mest forsøg, så det ville bare være SÅ fedt, hvis I kunne hjælpe mig... :p Jeg mangler forsøg til emnerne: ¤ Atomer ¤ Og Syrer/baser Jeg hå... -
Eksamen - Energi
ForumindlægSkal til eksamen i fysik i næste uge. Kan risikere at trække spørgsmål om Energi. Skal kunne give en præsentation af begrebet energi og lægge hovedvægten på energiomsætning. Er det nogen, der kan hjælpe med, hvad jeg kan bruge 8 min. på at snakke om dette? Er lidt blank på dette område, så al h... -
Kemisk analyse
Forumindlæg' Jeg skal faktisk oppe i mundtlig fysik & kemi. Måske kommer jeg oppe i kemisk analyse..og det har jeg virkelig svært ved at forstånår det gælder at blande stoffer sammen. så har i et forslag eller et bud om hvordan i kan hjælpe mig med det??? Hawra -
Brændsel og globalopvarmning
ForumindlægHar lige fået af vide at der er flere emner end jeg vidste i kategorien fysik/kemi eksamen 9.kl og skal op imorgen :s Er der nogen der evt. kan hjælpe med emnet brændsel og global opvarmning og hvilke forsøg man kan lave? og alternativ energi, hvilke forsøg man kan lave? Håber virkelig der er n... -
densitet
Forumindlæghej folkens! jeg har endnu et fysik-spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af, tja måske fordi jeg er så skod til det :)nå men hvis vi ved at den molare masse af luft er 0,029 kg/mol, og at vands molare masse er 0,016 kg/mol.hvad er densiteten af luft hvis temperaturen er T= 231K?Håber der er nogen ... -
Syre og Base
ForumindlægHej. Er i gang med en fysik rapport og faldt over noget jeg ikke helt kunne finde ud af. Når man har fortyndet saltsyre (HCI) og eddikesyre (H3OOH) så de indeholder lige mængde syrer pr. ml vand og man har fundet ud af hvilken en af dem der er svag og hvilken en der er en stærk syrer. Hvad kan ... -
varmelære
Forumindlæghej jeg har en opgave i fysik hvor jeg har skrevet en rapport som handler om at finde nyttevirkningen af en vand. Vha af dybbekoger. Er gået i stå for har lavet mine beregninger men har lavet en forkert beregning vha at finde nyttevirkningen. Kan i hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg har gjort... -
Hurtige forklaringer
ForumindlægHej alle! I fysik har jeg om lystes brydning. Vi har lavet et forsøg hvor vi skulle lyse med en laser gennem en glasklods (som var halvrund) Laseren skulle ramme sammen punkt, midt på glasset. Mit spørgsmål er så: Hvorfor bruger man et halvrundt glas? Og hvorfor skal man lyse med laseren ... -
Årsprøve
ForumindlægHejsa.Jeg skal op til årsprøve i fysik her på onsdag. Min lærer har næsten intet fortalt om det. Jeg ved godt, hvordan det kommer til at foregå, men ikke hvordan emnerne kan være. Skal jeg forberede mig på nogle meget brede emner (hvis ja, får jeg udspecifiveret nogle underemner?), eller nogle me... -
Lydbølger - Haster !
ForumindlægHej , jeg sidder og skal til eksamen her om meget kort tid. vi skal bl.a. læse op til fysikkens musik - lydbølger og her har jeg nogle problemer . Jeg ved at lydbølger er mekaniske bølger - men kan de både var længde og tværbølger ? og hvordan virker bølgeligningen med henblik på lydbølger ? lydb... -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de... -
Haster !
Forumindlæghej. jeg er en pige der går i 9. klasse. jeg ville gerne have lidt hjælp med nogle forsøg til fysik, da jeg skal op i det, i næste uge. hvis nogle kender nogle gode hjemmesider eller har et godt og enkelt forsøg selv ville jeg gerne have svar. det skal være om jordens salte, noget om energi, og... -
Nogen der kan forklare induktionsstrømmens retning?
ForumindlægHejsa! I min bor står der dette: Den inucerede strøm har forskellig retning afhængig af, om magneten er på vej op af eller ned i spolen. I spolen skaber den unducerede strøm selve et magnetfelt. Magnetfeltet fra den inducerede strøm modvirker ændringer i det magnetfelt, stangmagneten sender i... -
Induktionsstrømmens retning?
ForumindlægHejsa! I min bog står der dette: Den inucerede strøm har forskellig retning afhængig af, om magneten er på vej op af eller ned i spolen. I spolen skaber den inducerede strøm selve et magnetfelt. Magnetfeltet fra den inducerede strøm modvirker ændringer i det magnetfelt, stangmagneten sender ... -
syrer&baser og Salte & ioner
Forumindlæghey everybody jeg sidder her ligesom så mange andre, og skal op til FSA fysik-kemi desværre mangler jeg en del forsøg og e.v.t også nogle notater. så hvis I derude har noget omkring syrer & baser eller Salte & ioner Så ville jeg være utrolig glad og taknemlig for at hører fra dig!! :) Man...
