Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15681 til 15700 af 29671
-
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
Selvstuderende
ForumindlægHej. Jeg går pt. på andet år af mit hf-enkeltfags studie og skal tage Kemi på aftenhold. Derfor tænkte jeg om nogen kunne hjælpe mig. Jeg vil i stedet gerne tage det som selvstuderende fordi det er nemmere for mig at lærer i ro og mag derhjemme og aftenundervisning stresser mig i forhold til min ... -
Martin Luther - lidt hjælp til en problemformulering
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal til at skrive en historie-opgave, og som om det skulle undre nogen så sidder jeg naturligvis og bakser lidt med problemforuleringen. Jeg har tænkt mig at skrive om Martin Luther og reformationen og havde tænkt mig noget i stil med: "Hvilke faktorer havde indfly... -
SRP - emnevalg
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP indenfor fagene engelsk og historie, men har endnu ikke valgt emne. Jeg ville gerne skrive om noget såsom hekse, kelterne eller shakespeare, men jeg har ingen ide til indkredsning af emnet, samt indpasning efter kravene til de to fag. Nogen, der har nogle forslag? -
Absobering af lys - Avanceret Fysik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er igang med en såkaldt DNF-uge i Gymnasiet, hvor vi skal vælge et emne og fremlægge det. Vi har valgt at prøve at finde pH-værdiens relation til en given væskes farve (med indikator). I den sammenhæng vil vi gerne prøve at dykke helt ned i emnet, og derfor finde ud af... -
HJÆÆLP: Nogen der har noget med Herman Bang "Pernille" ??
ForumindlægNOGEN DER HAR NOGET MATERIALE TIL HERMAN BANGS NOVELLE "PERNILLE" På forhånd tak :) -
Gode råd - rette opgave!
ForumindlægHej Allesammen.. Jeg er så igang med Samf på A-niveau - 3 år. Jeg er egentligt lidt irriteret. Og det skyldtes mine skriftlige karaktere! HVER gang jeg aflevere en opgave får jeg 7 (efter den nye skala). Kunne VIRKELIG godt tænke mig at komme op på et 10 tal. Men ved bare ikke helt hvordan jeg ... -
Gramatik
ForumindlægHvilken af sætningerne kan du sætte ordet asfaltere i datid? 1. De kommer for at asfaltere vores vej i morgen. 2. Hvorfor asfalterer de hovedvejene først. Det er nummer 2 ikke? Nemlig : asfalterede Hvad skal et udsagnsord ende på, hvis man kan sætte det i datid i en sætning? -r ikke? -
Opdagelser
ForumindlægHej søde hjælpsomme mennesker, Jeg sidder nu og laver noget historie. Jeg har overhovedet ikke styr på det, selvom jeg læser det samme op til flere gange. Spørgsmålene lyder således: 1) sammenlign Las Casas og de Grants fremstilling af de indfødre. 2) sammenlign Sepulvedas opfat... -
Diskussion i fysik rapport
ForumindlægHej sidder i lidt af en krise har en aflevering for til imorgen og ved ikke hvad en diskussion er når man snakker fysik rapporter. Da min lærer prøvede at for klarer os det blev han tilsidst en smule irriteret på os fordi vi ikke forstod det og bad os om bare at prøve os frem. Så hvad er det he... -
Bevægelsesanalyse. Hjælp!
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at se på min bevægelsesanalyse i idræt B? Jeg har på fornemmelsen, at jeg har lavet den helt forkert!!! -
HJÆLP!!!
ForumindlægGiv en kort beskrivelse af hvert af de fire ting Separationsmetoden, Søjlekromatografi , Analysemetoderne spektrofotometri og tyndtlagskromatografi!!! -
Hvor mange kilder/fodnoter?
ForumindlægHej Er ved at skrive en historieopgave (har pt 20 sider inkl. indholdsfortegnelse, forside mv.), og mangler efterhånden kun at læse den igennem og rette den til. Problemet er, at de eksempler på opgaver, jeg har læst, har haft 40-50 fodnoter med kildeangivelser, hvor jeg kun har 25. Jeg er derf... -
levevilkår, Moderne Gennembrud
ForumindlægHej Folkens! Jeg skal skrive dansk/historie-opgave over tiden 1870-1890, altså Det Moderne Gennembrud. Jeg har valgt emnet landarbejdernes levevilkår med særligt henblik på husmændene, som kun ejede en meget lille jordlod og havde en ringe levestandard. Jeg har valgt teksten "Knokkelmanden&q... -
Studieretningsopgave. Engelsk Historie.
ForumindlægJeg har valgtengelsk og historie som mine to fag til 3.g studieretningsopgave som skal skrives i oktober engang, og nu skal jeg jo så vælge et emne. Jeg ved godt at med engelsk og historie sammen er der et væld af muligheder, men jeg vil meget gerne have nogle forslag fra jer. Det skal gerne væ... -
foreslag til studieretningsopgaven søges
Forumindlæghey :) er der nogen der har nogle ideer til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, hvis fagene er kemi-mat eller kemi-historie, mat-historie gør heller ikke noget??? -
afvigende kromosomantal
Forumindlæghvordan kan et afvigende kønskromosomantal påvises? -
Vurdering af "Koblede penduler"
ForumindlægNogen som vil give en vurdering af "Koblede penduler", som findes under opgaver i fysik. Jeg overvejer at skrive i et lignede emne, men vil gerne have en vurdering på om det vil være nyttigt for mig at læse den igennem eller om jeg skal gå langt uden om den Dette skriver jeg da der inge... -
SRP: Det amerikanske valg og medier
ForumindlægHej alle! Jeg har valgt at skrive i Samf. og Engelsk i SRP. Jeg vil gerne skrive om det amerikanske valg, og de amerikanske mediers fokusering på det. Evt. spin, og sådan noget med valg-videoer osv. Har i nogle gode idéer til hvad jeg kunne skrive om inden for det emne, og har i noget godt... -
knoklemanden af henrik pontoppidan
Forumindlæghej er ved at skrive det moderne gennembrud men jeg forstår ikke helt hvad knoklemanden af henrik pontoppidan har med det moderne gennembrud at gør hvad er budskaben
