Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15701 til 15720 af 26896
-
Hvad betyder livsytring?
ForumindlægHvad er livsytringer? Jeg har prøvet ODS, men jeg forstår simpelthen ikke hvad der står. Det hele lyder så kringlet, at jeg ikke kan finde hoved og hale. Er der ikke en mere simpel forklaring på hvad livsytringer er? Der står f.eks. "et fænomen hvorved liv ytrer sig" -> og hvad skal... -
Vmax og KM - enzymkinetik
ForumindlægJeg skal skrive ogave om enzymkinetik og dermed også Michaelis-Menten kinetik men jeg har problemer med at forstå begreberne Vmax, KM og Kkat. Så det ville være en stor hjælp hvis nogen kunne forklare mig det som om jeg var 2 år gammel. For forstår ikke deres forklaring i mine papirer, eller på w... -
Hjælp til 3 opgaver!
ForumindlægHejsa, sidder og bøvler med en svær matematik opgave til aflevering imorgen. Ville sætte stor pris på hvis nogen havde til til at komme med løsningen på opgaverne, og eventuel forklaring ville det være super! Opgaven er vedhæftet mit spørgsmål! Det er opgave 1, 2 og 5 der er tale om. -
Gensplejsede tomater
ForumindlægForklar, hvordan mutationen vist i figur 4 ændrer EPSP-syntasens bygning, og giv en forklaring på, at det giver resistens mod glyphosat. Figur 4 ser således ud Basesekvens GCA - GGC - AAT ----mutation---> GCA - AGC - AAT codon nr 100 101 102 ... -
hjælpe til kristendoms-opgave
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan finde et svar på. Jeg tænkte på om der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på dem? :) Hvorfor findes der så mange forskellige slags fester i hinduismen? Hvad kan være forklaringen på, at hinduismen er så varieret? Hvorfor ... -
saltvand
Forumindlægjeg er ved at skrive kemirapport, og den sidste del har jeg lidt problemer med, jeg skal nemlig forklare ud fra et geografisk synspunkt hvorfor der er så stor forskel på saltkoncentrationen i vandet. fx er der ved bellevue 8,9g/l mens der i det røde hav er 42,3g/l... er der en der kan give mig en... -
Eksponentien funktion.
ForumindlægHej. Jeg skal finde en eksponentiel funktion, jeg har fire koordinater. Eller jeg skal finde ud af om der overhovedet er én. Jeg kan finde ud af at regne når jeg har to koordinater (1,20) og (3,45), men ikke når jeg har fire. Hvad er forskellen? De to sidste er (7,58) og (9,71). Jeg behøver ikk... -
hjælp til differentialligning
ForumindlægHej. Jeg er gang med at bearbejde den matematiske del af mit SRP. Jeg har fået lidt hjælp til at opstille nogle differential ligninger, den ene beskriver en negativ eksponentiel vækst: dy/dx = -k * y men er der nogen fornuftig og tilgængelig forklaring på hvorfor det hedder sådan? Og hvad be... -
Ligevægt
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvad det helt præcis er hvad jeg skal? er ikke helt med korrigeret NaOH, vil have en forklaring på det og evt. et eksempel hvis det kunne lade sig gøre tak på forhånd! Opgave: Den forbrugte mængde NaOH-opløsning ved sidste titrering korrigeres for den mængde, der medgi... -
Integrationsteknikker....
ForumindlægHej.Jeg skal op i matematik i morgen kl. 12.00Jeg har to STORE problemer, jeg fatter SLET ikke afsnittet/emnet om integration i min Højniveaumatematik 2 bog (af: Thomas Hebsgaard og Hans Sloth)Jeg håber der for der er en der har lyst til at lave lidt undervisning/forklaring... A la integration fo... -
trombocytaggregation?
ForumindlægTja emnet siger sig selv, hvad er trombocytaggregation? Jeg har prøvet, at google det og sådan, men synes ikke at jeg finder nogen forklaring på hvad det egentlig er. Jeg sidder og er i gang med virkningsmekanismer indenfor smertestillende, Aspirin. ASAs virkning kan så hæmme trombocytaggregation... -
Tubuli og tubulus
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående histologi og celler tit støder jeg ind i orddet tubuli (fx. nyretubuli) og tubulus, men jeg synes ikke keg kan finde en klargjort forklaring på hvad det er. Jeg ved at fx. tubulus-lumen er det lys der ses i forbindelse med i hulrum i mikroskopi. Håber der er nogen de... -
Vektor
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med følgende opg. Bestem en forskrift for farten, f(t) = , hvor v(t) er hastighedsvektoren. Forskriften for r(t) er vedhæftet. Jeg ved at jeg først skal finde x(t) og y(t), men problemet er at jeg ik kan få det til at gå op. Nogen der kan hjælpe - evt m... -
diff.ligning hjælp haster
ForumindlægHey SP Har virkelig brug for hjælp til denne opgave: Bestem en forskrift for den løsning f til differentialligningen : dx/dt=-2x+1 der opfylder at f(2)=1. > Altså jeg har et punktsæt (2,1). Hvordan løser jeg denne ? Beskrivende forklaring så jeg også kan løse de andre ... -
Økonomi
ForumindlægHej alle.. Håber på at kunne få noget hjælp, sidder med min samfundsfags opgave og er gået i står ved spørgsmålet: Forklar hvad der forståes ved reale størrelser i økonomien? Har kigget i min bog og på nette og kan ikke rigtig komme frem til en forklaring der giver mening for mig eller hvad det... -
Bilag? - SSO
ForumindlægJeg har en liste om personer og vigtige begivenheder (beskrivelser af dem) i min opgave. Forklaringen i listen er rimelig vigtig for at kunne gøre sig nogen overvejelser i min analyse (det er noget baggrundsviden), men den er ikke en del af min problemformulering. Skal den ligges som bilag eller ... -
Geografi
ForumindlægHejJeg skal til eksamen i geografi på tirsdag og har lige set i min geografibog at der står "Minedrift regnes i de fleste nyere statistikker som et sekundært erhverv". Tidligere blev det regnet for et primært erhverv, hvilket jeg også finder logiskt. Er der nogen der kender forklaringen... -
Bestem forskrift, Hjælp!
ForumindlægPrisen for en busbillet i x-by afhænger lineært af det antal kilometer, man vil køre. En tur på 2 km koster 6 kr, og en tur på 6 km koster 10 kr Kan nogle give mig en forklaring på hvordan man løser denne opgave, er helt blank :( Vh. Peter! -
Ligninger :/
ForumindlægHvordan regner man med a b? Er der nogle særlige regler man skal kunne huske? Fx 3a + 2b - 5a 3 * (a + 3) (a + 3)^2 Hvorfor er der parantes i nogle af stykkerne og hvordan regner man med parantes? som i kan høre så fatter jeg nada af den slags ligninger, så forståelige forklaringer er mere end... -
Ildelugtende organiske stoffer
ForumindlægDiamethylamin og phenol med kogepunkterne hhv. 7 grader celcius og 181,7 grader celcius, er ildelugtende organiske stoffer. Hvordan kan det være, at lugten af disse stoffer ikke kan fjernes ved rengøring med vand? Jeg skal inddrage deres molekylestruktur og kogepunkt. Kan nogen give mig hints til...
