Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15721 til 15740 af 33009
-
forberedelse!!!
Forumindlæghej. jeg ville bare lige høre om hvordan man forbereder sig bedste til sine eksamener...mvh. bys99:-) -
Perikles' mindetale - en sætning ??
Forumindlæghep heey...prøv at se den her sætning:"vi dyrker skønhed uden prunk og åndsdannelse i forbindelse med hårdførhed"Betyder det:1)Vi dyrker skønheden uden overdrivelse - og åndsdannelsen dyrker vi i forbindelse med hårdførhed(fysisk træning)eller2)vi dyrker skønhed uden prunk og uden åndsd... -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHvis Kinas befolkning vokser med 0.5 % årligt og indbyggertallet i 2013 var 1,34 milliarder, hvordan kan det så være, at fremskrivningsfaktoren a bliver 1,005, hvis man vækstraten er 0,5 % og jeg finder a ved at lægge én til vækstraten: 1 + 0.5 = 1.5? y = 1.34 * 1,005^x -
Matematik Hjælp?
ForumindlægJanuar måned; 12400 kr. Beregn gennesnittet pr. Måned. -
Drivhuseffekten - fysik C ??
ForumindlægHejsa. Hvordan ville I gribe dette eksamens sprøgsmål i fysik c an? : Spørgsmål 8: Drivhuseffekten Du skal give en mundtlig præsentation af begrebet drivhuseffekt (og forklare om mekanismen bag den globale opvarmning) Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ... -
Hjælp til Essay
ForumindlægDa jeg selv syntes jeg er usikker på genren essay, ville det være super hvis en flink person bare ville læse den igennem, og evt. give respons på om jeg opfylder kravene. Emnet er: Your dreams for the future. Tag jeg ikke af, hvis der skulle være nogle gramtiske fejl, komma eller lignende... -
Tips til filosofi
ForumindlægHej alle sammen.Jeg skal til mundtlig eksamen i filosofi C på fredag og i er naturligvis interesseret i en god karakter. Derfor ber jeg hermed om nogen fif/tips til hvordan jeg får et 13 tal :PJeg kan komme op i en af følgende:1. Nietzsches kritik af den kristne moral2. Kants pligt- og Benthams n... -
Mundtligt Biologi
ForumindlægHey...Har i nogle tips til hvordan man kan få de høje karaktere i biologi?Bruger i dispositionere og kan i give et eksempel på nogle? -
Tyrkisk hjælp!
Forumindlæghvordan siger man Homøopat på Tyrkisk ?? -
Halveringstid
ForumindlægHej. jeg skal finde halveringstiden, vi har sat tallene i en tabel, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg skulle finde halveringstiden. på x - aksen står der minutter og på y-aksen står der antal impulser pr. sekund. nogen der ved hvordan man finder halveringstiden? ;) -
Fysik eksamen 9.klasse haster!!!
ForumindlægHej jeg skal til fysik eksamen om 5 dage og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den and.... Vi kan trække Ioner, Syre&Base, Radioaktivitet og Magnetisme Jeg har alle forsøgsvejledninger men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal forklare dem til censor. Så er der nogle der har links til en hje... -
Hej allesammen jeg har virkelig et haste problem .....
ForumindlægHejsa .... på mandag d 8 skal jeg op i mundtlig matematik , men jeg har et stort problem. jeg har lavet en problemstilling , hvor jeg skulle finde ud af nogle ting angående ved indflytning i kollegieværelse. men der er nogle af tingene jeg bare ikke kan finde ud af og det er så her i kommer ... -
Ødipus - hjælp
ForumindlægJeg sidder og læser op til eksamen i ødipus, og synes jeg har meget godt styr på det.. MEN, i 2. modstrofe (side 15) beder befolkningen til Athene, hvorfor?Jeg kunne forstå det hvis hun var gud for frugtbarheden, men hun er jo gud for visdom, krigere og kunst..Nogen der kan hjælpe mig?-Crazy -
Matematik Hjælp?
Forumindlæga=1 og B= -1 7a2b - 4 ab Hjælp kan ikke regne den? -
Haster - Iongitter
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen og fumler lidt med iongitteret :) jeg skulle gerne kunne fortælle om opbygningen i iongitteret.. men kan ikk, så jeg tænkte at nogle kunne hjælpe? tak -
censor i fysik B- mikkel rønne
ForumindlægHejsa Nogen der kender Mikkel Rønne fra Brøndby gymnasium- han skal nemlig være min fysik censor :)? Hvordan er han :S ?? -
Intro til LaTeX
ForumindlægEr der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det? -
Rettelse.
ForumindlægEr der en der kan rette evt. fejl i nedenstånde opgave. (kommafejl, stavefejl og grammatiske fejl). -
OVERSÆTTELSE HJÆLP!
ForumindlægHar lidt problemer med de her sætninger, vil høre om der er nogen som vil give nogle bud på dem? De skal oversættes..1. De spiser sig mætte i slik og hænger foran fjernsynet hver dag i et par timer.2. Op mod 40 % ryger regelmæssigt, og tests har vist en klar sammenhæng mellem hvor mange cigarette... -
Finansielle poster?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en VØ opgave, og skal beskrive de finansielle posters udvikling. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan man finder frem til de finansielle poster, så det kunne jeg godt tænke mig at få forklaret. Altså om det er de finansielle indtægter minus de finansielle omkostninger eller ...
