Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 15781 til 15800 af 163702
-
Imperialisme
ForumindlægHej alle jeg er lidt lost med metoder der kan bruges til dette emne nogle forslag ? Fag: Engelsk A, Historie A Problemstillinger: Hvorfor koloniserede England Indien/Burma? Hvilke konsekvenser havde dette? Hvordan står det britiske imperium i Indien/Burma -
KARAKTER - HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har lige en hurtigt spørgsmål som skal besvares idag da det er MEGET MEGET vigtigt. Jeg tænkte på, jeg går 3. år i STX og bliver student imorgen efter en Matematik A mundtligt eksamen. I min årskarakter fik jeg 02 i mundtligt og 4 i skriftligt, I eksamen har jeg fået 00 i skrif... -
Beregne snit!!!!!
ForumindlægHej. Hvilken hjemmeside/program/regnemaskine er bedst til at beregne snit på HHX? Jeg har selv prøvet at regne det ud, og har samtidig anvendt Lectio's, karakterberegner.dk og mitsnit.dk, og alle giver noget forskelligt. Ved i iøvrigt hvilken bonus der er tale om på LEctio, der hvor... -
Medicin studiet
ForumindlægJeg har et snit på 10,7 inkl. hurtigstartbonus og ønsker at læse medicin. Hvis adgangskvotienterne er de samme som sidste år, så har jeg kun mulighed for at komme ind på AAU eller AU som standbyplads. Jeg bor i KBH området, men at flytte ser jeg ikke som det store problem og desuden vil jeg allig... -
Er jeg sikker på at få Huen.
ForumindlægJeg har en samlet snit på 5.1 dvs. det er både de eksamener jeg har været op i og min årskarakter. Nu skal jeg op i 7 eksamener her tre skriftlig På A niveau Dansk, og Engelsk Samfundsfag. Som Jeg kan faktisk risikere dumpe skriftlige eksamener. Hvor meget vægtes de på eksamensbevis. Så skal op i... -
Stil
ForumindlægGodaften derude i stuerne, Jeg sidder og skal lave en afsluttende stil i 3.g, engelsk b-niveau og jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp til at rette den igennem for grammatik- og sprogfejl. Er der nogle af jer, der kunne være interesseret i at hjælpe mig? Jeg er ikke meget for at lægge stilen h... -
Bør man repetere i ferien?
ForumindlægHej. Går i 3.g nu og ved jo allerede at der venter 4 mundtlige eksamener forude. Så jeg tænkte på om man burde bruge lidt af sin ferie på at repetere. Og i så fald hvordan man gør det mest hensgismæssigt.Og i hvilke fag, historie er vel svært at repetere nu for jeg kan umuligt huske alle tingene ... -
Kort rettelse af oversættelse :)
ForumindlægHåber at nogle vil kigge den igennem og tjekke for stavefejl :). Teksten har jeg oversat fra engelsk til dansk For 75 år siden drømte mange fremskridtsvenlige mennesker om at eje en bil. Men drøm og virkelighed er to meget forskellige ting. Kun de rigeste havde penge nok til at købe en. Biler va... -
LGBT Community in America - HJÆLP!!!
ForumindlægHejsa Jeg skal op i mundtlig engelsk på mandag d. 3 juni, og jeg skal snakke lidt om lgbt comunity i usa, men jeg er gået helt i stå. Jeg skal snakke om, hvordan lgbt community er i dag i usa. Håber en som gerne vil hjælpe mig !!!! -
APARTHEID
ForumindlægHej derude, Har søgt en del på, hvordan Apartheid sluttede, men har ikke rigtig fundet svar. Jeg tror nok at den sluttede da Nelson Mandela blev president i 1994, men er ikke sikker... Skal op i mundtlig engelsk for dem der er nyserrig. :) Bedste hilsner Josef -
STX - HVILKEN LINJE?
ForumindlægHey, Alle sammen. Jeg skal snart have udfyldt min ansøgning til optagelse. dk. Jeg har tænkt mig at tage en STX, jeg er dog stadig i tvivl om hvilken studieretning jeg burde vælge. Jeg er god til historie, samfundsfag, engelsk, dansk og fysik (Jeg får ca. 10). Lige nu står jeg mellem linjeerne s... -
For en bestemt type kasse med kvadratisk bund og låg er prisen for materialet til låget 10 kr./m2, og prisen for materialet til sider og bund er 8 kr./m2. Ka...
ForumindlægFor en bestemt type kasse med kvadratisk bund og låg er prisen for materialet til låget 10 kr./m2, og prisen for materialet til sider og bund er 8 kr./m2. Kassens rumfang er 1 m3. a) Opstil et udtryk for den samlede materialepris som funktion af sidelængden af kassens bund. Er der nogen der kan ... -
optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til optagelsesprøve, jeg er meget nervøs. Hvad skal jeg gøre.. Jeg har fået at vide at man skal op i dansk, matematik, engelsk... HVAD SKAL JEG GØRE??? Håber I kan hjælpe mig... -
gået i stå
ForumindlægHej, jeg håber, at I kan hjælpe mig med denne opgave, da jeg sidder fast: Bestem den effektive rente p.a., når renten er a) 2% pr.måned. (1+0,02)^12-1 = 0,268241795 b) 6% pr halvår. (1+0,06)^2 -1 = 0,1236 C) 4% pr. kvartal. (1+0,04)^4-1 = 0,16985856 Redegør mundtligt for de forskellige størr... -
Kan man få -3 til eksamen???
ForumindlægHejsaJeg har spekuleret lidt her på det sidste om hvad der skal til for at få -3 til en mundtlig eksamen i 3.g? Får man den kun, hvis man ikke møder op? Eller kan man også få -3 hvis man er meget dårlig. -
HJÆLP til EP på HF
ForumindlægHar valgt fagene Engelsk og Historie til EP (eksamensprojekt) Hvordan fungere eksamen? Skal jeg snakke englesk eller dansk? Eller begge dele? Hvilke emner kan være gode? -
En uge
ForumindlægSå er der omtrent en uge til, at vi 9.klasser får at vide, hvilke af udtrækningsfagene vi kommer op i. Har du nogle favoritter fra hver af de to puljer? Og nogle du bare helst vil undgå? 1. pulje : - geografi - Biologi 2. pulje: mdt. tysk skr. engelsk historie samfundsfag Kristendom For mit vedk... -
Vi antager at bjergbestigeren I punkt A har en Ep (potentiel energi) på 1000 J (joule) og en Ek (kinetisk energi) på 0 J. Hvad bliver hans Ek og Ep i punkt B...
ForumindlægVi antager at bjergbestigeren I punkt A har en Ep (potentiel energi) på 1000 J (joule) og en Ek (kinetisk energi) på 0 J. Hvad bliver hans Ek og Ep i punkt B, C, D og E når han falder ? -
Udviklings psykologi
ForumindlægJeg skal op i mundtligt engelsk, og hvor jeg har valgt at have udgangspunkt i en tekst, der handler om opdragelse af børn / forkælede børn og negative virkninger mm. Dertil skal min fremlæggelse vare i 5min, hvori jeg vil sige lidt om min egen udvikling som barn med skilte forældre og hvordan d... -
SRP
ForumindlægJeg skal skrive i engelsk A og historie A om den amerikanske drøm - er det nogen som har en ide til, hvilken vej jeg skal gå? Problemstillinger eller lignende?
