Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15821 til 15840 af 24857
  • elektricitet og ioner

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik eksamen på tirsdag og jeg ved ikke helt hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker emnet "elektricitet og ioner"... Jeg kan lave elektrolyse, lede strøm gennem salt, og hvad mere??
  • Angående eksamen HJÆÆLP

    Forumindlæg
    heej. Jeg har snart fysik/kemi eksamen, og er self igang med at øve. Så er jeg gået i stå over en forsøg: Base - påvis egenskaberne. Hvad er det? Er den ligesom syre med magnesium eller what`?
  • Afstandsbestemmelse

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg sidder her med et fysik spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til: Du skal redegøre for forskellige metoder til afstandsbestemmelse i Universet, og herunder skal du specielt komme ind på parallaksemetoden. Håber at I vil hjælpe! Og held og lykke med eksamen til alle :-)
  • Eksamen !!

    Forumindlæg
    Hej, skal op i fysik på tirsdag :O!!! Nogle der kan anbefale nogle forsøg og rapporter her inde eller selv fortælle :) Vores pensum er: Magnetisme, Elektromagnetisme, Induktion, El. Energi, Transformation, Syrer, Baser, Atomfysik. Hjælp miig plz tak :)!!
  • Atomets opbygning og kemiske bindinger eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op i Fysik/Kemi eksamen ( 10. klasse) En af emnerne er: Atomets opbygning og kemiske bindinger Nogle der har nogle ideer til hvad for nogle forsøg jeg kan lave(og hvorfor de ville være gode ) og måske ideer ti en dispositon. på forhånd tak :D
  • hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?

    Forumindlæg
    altså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh
  • Det periodiske system

    Forumindlæg
    Hej Har en fysik aflevering for om det periodiske system. Jeg skal skrive om hvem der fik ideen til det, hvordan det er opbygget og om hvordan man fandt frem til at stille det op på den måde. Har læst på wikipedia, men har kun nok oplysninger til 2 sider. Skal have mindst 4 sider, er der nogle de...
  • (HJÆLP) induktion - transformation - lighed??

    Forumindlæg
    Skal op i fysik om nogle dage. Hvis jeg trækker transformation og ikke kan snakke om det i alle 15 minutter, vil det vel være passende at skifte over til induktion. Men hvad er ligheden mellem de 2 ting? hvad skal man sige før man skifter over?
  • Udledning af brydningsloven??

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til fysik i morgen, og jeg har lige været oppe og trække i dag. På mit eksamensspørgsmål stod der Du skal mundtlig præsentere brydningsloven, herunder udledningen af brydningsloven. Hvad vil det sige at jeg skal udlede brydningsloven? Har hårdt brug for hjælp.... :p
  • Stråling

    Forumindlæg
    Hej Der står i fysik/kemibog at jo lægere vi bevæger os opad, jo større stråledosis modtager man. Og så står der at at det er mikrosievert. Jeg tænker på, om vi så bliver bestrålede, og hvor lang tid vil det så være i kroppen? Har strålingen en halveringstid? Jeg forstår det ikke.
  • Udtale af longitudinalbølge

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står overfor en eksamen i fysik i morgen. Nu er mit problem bare, at jeg skal kunne udtale ordet longitudinalbølger. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan det skal udtales? Jeg ved godt at det er lidt svært at forklare det, men er der muligvis en der vil gøre forsøget? På forhånd ...
  • Jævnstrøm og vekseltrøm

    Forumindlæg
    ER der nogen, der kan forklare mig, hvorfor vi bruger jævnstrøm i fysik til at få en pærer til at lyse? Men herhjemme har vi jo vekseltrøm i stikkontakterne, men vores pærer lyser da også? Forstår det ikke...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige trukket eksamensspørgsmål i fysik, og skal op imorgen og mit spørgsmål lyder: "Giv en kort præsentation af hvad vi forstår ved de naturvidenskabelige verdenbilleder og beskriv eksempler på de spørgsmål de skal besvare" Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak for h...
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal op i fsa fysik i morgen, og der er nogen der siger at man skal perspektivere, og det forstår jeg ikke, for vi har ikke snakket om det på klassen.. Hvis man skal.... hvad kan jeg så perspektivere til magnetisme, salte, syre, baser, alkohol, atomkerner?
  • Lysets bølgemodel

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op i fysik B, og forstår ikke helt denne betragtning: hvordan går man fra : c = λ / T <=> c= f * λ jeg ved at f = 1/T .. men jeg kan stadig ikke helt se det. Kunne nogen foreklare det ?? :))
  • Syre og baser

    Forumindlæg
    Hej Hvorfor kan en syre og base neutralisere hinanden?? Hvilken ioner er der i saltsyre? Hvilken ioner er der i Natriumhydroxid? Håber at nogle kan besvare på spørgsmålene :) , da jeg på torsdag skal op til mdt. fysik 9. kl.
  • masse-og ladningsbevarelse?

    Forumindlæg
    Hej derude :) Skal op i fysik C imorgen, og har trukket "Atomer og Radioaktivitet". Det ene emne er masse- og ladningsbevarelse,men jeg er helt lost. Kan ikke finde noget om det i min bog eller noget brugbart på nettet.. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak :-)
  • GS

    Forumindlæg
    Hej. Jeg så engang (har selvfølgelig glemt hvor) at man kunne tage Matematik fra C-niveau til A-niveau og Fysik fra 0 - B-niveau på et lynkursus. Kan i svare på hvor, jeg har kigget i junglen men kan ikke finde ud af hvor de udbyder dette. God sommer :)
  • Kulkraftværk (FSA)

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og er igang med at lave mine sidste dispositioner. Så ville spørge om hvad man kan sige om alkaner under emnet "kulkraftværk"? :) (Min lærer sagde man kunne komme ind på det)
  • Hertzsprung-Russell (HR) - Diagram

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg sidder midt i en 24timers fysik eksamen, og jeg kan sgu ikke rigtigt finde ud af hvad HR-diagrammet går ud på. Er det bare for at måle hvor langt henne en stjerne er i sin levetid, samt dens temperatur + hvor meget den lyser? Eller er jeg helt galt på den?!