Søgning på: srp samfundsfag psykologi. Resultater: 15821 til 15840 af 17320
-
Afslutningen på den Kolde Krig...
ForumindlægHej :-) Af ren nysgerrighed: Hvad mener I var den afgørende faktor i afslutningen af den Kolde Krig? Jeg har skrevet SRP om forholdet USA/USSR (Reagan/Gorbatjov) og kom efter min analyse frem til at jeg mener, at Gorbatjovs reformer og løsrivelse fra satellitstaterne i Østeuropa gav plads til 19... -
METODER? hvad kaldes dette
ForumindlægHvis jeg har læst i idrætsbøger om hvordan man træner sine muskler til at være eksplosive, fordi jeg senere hen skal opstille et optimalt træningsprogram til en 100 meter løber, kan man vel opstille hypotesen: ''Der findes et optimalt træningsprogram'' og jeg verificere det ved ... -
PLAGIAT PÅ UDENLANDSKE ARTIKLER?
ForumindlægHej SP. Jeg har et meget vigtigt spørgsmål! Det er sådan at vi skal til at skrive SRP og jeg kom derfor til at tænke på om plagiatsystemet kan spore udenlandske tekster? Fx. hvis jeg låner billeder eller andet fra udenlandske tekster såsom engelske videnskabelige artikler (UDENLANDSKE ARTIKLER SÅ... -
Engelsk A & Mediefag C: D-Dag hovedspørsmål
ForumindlægHej alle! Ja som overskriften tyder, så skal jeg skrive en SRP i fagene Engelsk A og Mediefag C om emnet D-Dag. Jeg skal forsøge at udarbejde et hovedspørgsmål, men jeg er lidt i vilrede. Blandt materiale har jeg tænkt på disse: Serie: Band of Brothers Film: Saving Private Ryan Film: The Lo... -
Metodernes svagheder i matematik og fysik
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at overveje mine metoder i matamatik og fysik i forbindelse med SRP. Jeg har fundet, hvad for nogle metoder der bliver burgt i hvert fag, men det, jeg ikke rigtigt kan finde information om er, metodernes svagheder. Er der nogen herinde, der smide et link, hvor jeg kan læ... -
Logik og argumentation
ForumindlægHar brug for et tip eller to... Hvordan lyder det, at skrive en SRP om argumentation og logik i fagende dansk og matematik. Jeg er ikke ret i tvivl om matematik delen, da det er den mere "logiske" del, men er der nogen som har en ide om hvordan bærer sig ad i dansk delen (eller har fo... -
Pyramiderne i det gamle Egypten (mat/his)
ForumindlægHej. Jeg skal om kort tid skrive min SRP-opgave (3.-årsopgave), som skal omhandle pyramiderne i det gamle Egypten, altså matematikken bag pyramiderne, konstruktionen, osv. Fagene er matematik A og historie A. Er der nogen, som har nogle gode kilder, evt. en tidligere opgave til inspiration ell... -
Statisk og dynamisk tryk
ForumindlægHej. Jeg skal i min SRP skrive om aerodynamik på en vingeprofil, og jeg er stødt på begreberne statisk og dynamisk tryk. Jeg er dog ikke helt sikker på hvad de betyder.. Jeg ved at dynamisk er når noget bevæger sig, mens statisk er når noget står stille. Derudover ved jeg at det totale tryk er ... -
Forslag til studieretningsprojekt
ForumindlægNu nærmer tiden til at mange skal igang med at skrive SRP. Man skal kombinere 2-3 fag fra sin studieretning. Jeg går på HTX. Min retning er: Mat A / Fys A. Synes det er rimlig svært, at finde noget man kan fordybe sig i, så vil spørge jer derude om i har nogle forslag til hvad man kan skr... -
Fokuspunkt
ForumindlægHej folkens Jeg har i mit SRP projekt valgt fagene Kemi A og Biologi B, hvor jeg som emne har valgt "Smerte og smertelindring". Områder er rimelig stort, men jeg har svært ved at vælge noget at afgrænse mig med! Altså fx en bestemt smerte eller en bestemt smertelindring. ... -
Afsætning/Virksomhedøkonomi - Nogle idéer?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til at skrive SRP - og vil gerne finde en virksomhed at skrive om i fagene vø/aø, jeg manger en virksomhed og vil derfor gerne høre om der er nogen med nogle idéer? Det skal være en dansk virksomhed, hvor man kan komme til informationer let, eventuelt via. aviser... -
Insulin detemir
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg er ved at finde information til min SRP, og jeg kan ikke finde særligt meget om insulin detemir, som jeg gerne vil skrive om( bl.a.), og derfor vil jeg gerne spørge, om der er nogle af jer, der kender til noget omkring insulin detemir, og også, om insulin detemir har den sa... -
Fritz Hansen - Møbelgigant
ForumindlægHej alle sammen, er der nogle der har nogle gode idéer til hvor jeg kan finde gode informationer om Fritz Hansen møbelgiganten? Når jeg søger rundt omkring i artikler og internettet, kommer der diverse op med pirater osv. og de informationer jeg så endelig får om virksomheden er desværre foræ... -
Emne: Kryptering
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at skrive SRP, og jeg har matematik og fysik på a-niveau. Jeg vil dog helst skrive i matematik, og jeg har overvejet en kombination mellem matematik og historie, jeg vil gerne skrive om emnet kryptering. Så jeg ville høre om der er nogle der har skrevet om det emne ... -
Bevis
ForumindlægHej :) Jeg skal snart skrive SRP i matematik, hvor jeg skal komme ind på differentialligninger, og her skal jeg bevise at differentialligningen af typen: y'=k har den fuldstændige løsning y=k*x+b. Nogen der ved, hvor jeg kan finde beviset henne? Det har endnu ikke lykkes mig at finde bevi... -
Valg af fag og område
ForumindlægJeg er som udgangspunkt tvunget til at vælge Kommunikation/it som mit primære fag, derudover har jeg følgende fag at vælge imellem som mit sekundære SRP fag: Engelsk B Design B Dansk A Jeg har selv tænkt på at skrive om superbowl i sammenhæng med engelsk, eller at designe et form for bo... -
Hjælp til emnevalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går HTX 3. år, og har en linje hvor Teknologi A indgår. Derfor skal jeg vælge dette til min SRP-opgave, samt et andet B-fag. Jeg tænkte på, om der er nogen der har nogle gode forslag til emner? Jeg har tænkt lidt på at skrive noget om tunneller, og måske endda Fehme... -
Valg af emne
ForumindlægHej alle. Jeg går på 3. år på HTX. Jeg skal til at vælge et emne, til min SRP-opgave. Jeg skal vælge Teknologi A, og så har jeg overvejet Design b, eller byggeri og energi b. Er der nogle der har nogle gode idéer til et emne? :) Det skal gerne være noget, som der er en del at finde omkri... -
Heksejagt
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP i Engelsk A/Historie A og har valgt heksejagt. Jeg har rimlig godt styr på Historiedelen men Engelskdelen forvirre mig. Jeg bliver nød til at inddrage faget, men jeg ved simpelthent ikke hvordan. Har noget faglitteratur på Engelsk, omkring emnet, men jeg ved OVERHOVED... -
Redegørelse for teorier om demokrati med fokus på det demokratiske system i USA
ForumindlægHej... I min SRP skal jeg redegørere for teorier om demokrati med fokus på det demokratiske system i USA, samt en redegørelse for begrebet polarisering. Jeg er i tvivl om hvilke teorier om demokrati jeg skal bruge. Umiddelbart vil jeg skrive om kunkurrence og deltagelsesdemokrati. Men har også ...
