Søgning på: SRP historie. Resultater: 15841 til 15860 af 22627
-
Skift af gymnasium?
ForumindlægHej, Jeg er kommet i et dilemma. Lige pt. er jeg i tvivl i om hvorvidt, jeg kan være bekendt at skifte gymnasium allerede nu. Jeg har været i klassen snart 3 uger, og jeg er slet ikke faldet til. Jeg føler, at jeg er gået totalt forkert i byen, da jeg slet ikke passer ind i min klasses miljø... -
kortprosa
ForumindlægHej, jeg vil gærne vide om hovedpersonerne i kortprosa er flade eller runde? -
Dansk Eksamen - Romantikken.
ForumindlægHej alle sammen! :D jeg har trukket " Romantikken " i Dansk mundligt, og jeg mangler lidt hjælp til hvilken Novelle jeg kunne have om inden for Romantikken. og også gerne en perspektivering! jeg har arbejdet med : Ørneflugt og Tepotten. Nogle ideér? - på forhånd tak! :D -
Reportage / Artikel
ForumindlægHej der ude! Jeg sidder og skal til at skrive en reportage / artikel, og kan bare ikke komme i gang. Jeg er ikke helt sikker på hvordan man skriver sådan en, hvor den både er god og spændende. Hvordan opbykker man sådan en? Og hvordan gør man den mest spændende mulig!? MvH Fie -
Differentialligning hjælp en eller anden!
ForumindlægEn som muligvis kan forklare mig hvordan jeg løser vedhæftet opgave - så vil jeg prøve! Tusind tak. En eller anden! -
24 t eksamen kold krig hjælp
Forumindlæg -
Hjælp - lille detajle
ForumindlægJeg har en lille tekst og jeg skal skrive om hvorfor skal man læse det ? Det er bare starten af en novelle :) Løven er dominerende , befinder sig bedst i centrum og forventer at blive adlydt. Løven værner om sin værdighed, nederlag passer den meget dårligt. Løven kan kun klare de situationer, d... -
Terminsprøve
ForumindlægHej...' Jeg har termisnprøve imorgen... det er min første gang... nogen der ville fortælle mig om hvordan en terminsprøve forgår, hvilke nogen regler der er, og hvad man må medbringe om ikke medbringe... På forhånd tak -
Audiologi
ForumindlægHej. Ved I hvor højt snit man skal have for at komme ind på audiolog uddannelsen? Jeg er stadig gym-elev. Men har tænkt mig at tage audiolog uddannelsen efter. På ug.dk der kan man ikke se hvor højt snit man skal have for at komme ind. Håber nogen der kan hjælpe. MVH -
Partier
ForumindlægHej sp. jeg har en opgave "den lyder ikke så svært men det er det, synes jeg" men opgaven er at jeg skal vælge 3 partier og så skal jeg skrive 10 linjer om hvert parti. så ville jeg høre om nogen der kende noget om hvilke side man kan finde oplysninger om. jeg har prøvet http://www.ft.d... -
Forskel Konservatisme og Socialliberalisme
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig(gerne udførligt), hvad forskellen er på konservatisme og socialliberalisme? på forhånd tak! -
forslag til tysk?
Forumindlæghej jeg er en 9. klasse elev som ikke er glad for den undervisning læren giver i tysk.. er der nogen, der har nogle forslag til hvad man kan lave i tysk istedet for at oversætte tekster hele tiden? det må gerne være noget, hvor eleverne er aktive. på forhånd tak :D -
Hvor samler æg sig i kogende vand?
ForumindlægJa, ikke en skoleopgave, men en af livets helt store spørgsmål. Hvorfor samler æg sig i kogende vand? Er sikker på Google har svaret, men lige meget hvad jeg prøver at søge kommer der blot madopskrifter op. Min teori, som kun er tænkt i mit hoved er, at det er grundet tyngdekraften. Altså æggene... -
Genretræk i forskellig genre?
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op i skriftlig fremstilling i dansk (terminsprøve) her på onsdag men jeg kan ikke finde de forskellige genretræk altså hvad der skal være i f.eks. en artikel eller reportage. Jeg kender selvfølgelig til mange af dem men mangler at repetere dem lidt. Tak på forhånd! -
Projektopgave - Forslag til emner?
ForumindlægHej alle, Jeg går i 9.klasse og det er snart blevet til projektugen. Den starter på fredag, og jeg har ikke fundet mit emne endnu. Det overordnede tema er "et anderledes liv" Hvilket jeg synes er et rigtig træls emne... Og så vil jeg høre jer om i havde nogen forslag? Har selv tænkt ... -
RUC
ForumindlægJeg står i et dilemma. Jeg har i lang tid gerne ville studere statskundskab, men har fundet ud af at min passion i højere grad ligger i kommunikation (og politik) end modeller. Jeg overvejer derfor at tage en samfundsvidenskabelig bachelor på RUC, for derefter at tage en kandidat i 'Politis... -
Kendskabet til katolicisme og lutheranisme
ForumindlægHej der ude Er der ikke en der kan send mig en troværdig link hvor der handler om katolicisme, heraf lutheranisme alene ? (linken skal være troværdig, fordi skal skrive SSO). Har fået en dels anbefaldninger i forskellige hjem sider så som: http://www.religion.dk/artikel/107954:Spoerg-om-kris... -
To sspørgsmål
ForumindlægHej er det muligt at en kan forklare mig hvad de her spørgsmål betyder?? Er Danmark en statsnation eller kulturnation? Er vi inkluderende eller ekskluderende? -
Hedder det she cried because her grandfather had left/was left?
ForumindlægHedder det she cried because her grandfather had left/was left? -
Diskussions opgave
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe jeg skal diskutere magtkampene mellem gejstligheden og verdsligheden. Hvordan vil man gøre det?
