Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 15841 til 15860 af 65601
-
FSA matematik triatlon
ForumindlægHeej ;D FSA matematik triatlon, december 2004 (9.klasse) Jeg har en fsa problemregning som jeg helst skal bruge inden mandag (senest søndag). Og jeg har fundet en go' opgave herinde men det kræver 350point. og jeg har kun 3 :( jeg har sat 2 af mine 12s tal opgaver ind, men det tager op til 5 ... -
Forbedrelse af mit matematik
ForumindlægHej Alle Jeg er en pige på 15, som går i 1.G. mit problem er, at mit matematik ikke er så godt eller dvs. at jeg bare ikke kan forstå det. Altså når jeg først har fået tingene forklaret nogle gange, så plejer det at fise ind, men det ligger sådan at jeg gerne vil forbedre mig i faget da mine ... -
Eksamen Religion C
ForumindlægSkal, som så mange andre, op i religion på c niveau på torsdag, men er lidt i tvivl omkring forløbet. De eneste guldkorn vi har fået fra vores lærer omkring eksamen er: " I skal bare gøre jeres bedste...." Er der nogle der har været oppe, som ved hvordan det foregår? Har samlet en del n... -
AT Matematik-Dansk. Metoder?
ForumindlægTil AT 2.g. Dansk-Matematik fremlæggelse: Når man snakker om asteroide nedslag på Jorden, og finder sandsynligheden for et fremtidigt nedslag.. hvilken matematisk fremgangsmåde har man så brugt? empiri, hypotese eller aksiomer? Og når man så bruger filmen "Armageddon", hvad skal man... -
Akut hjælp til hele matematik siden!
ForumindlægHar brug for akut hjælp Helle køber en cykel med 12% rabat.Når rabatten er fratrukket,koster cyklen 4500 kr 0%___________________________________________________________:--------%?__________:-100% 0 kr___________________________________________________________:----Kr?_______________------... -
Pensum matematik b niveau
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvad de overordnede emner på MATEMATIK B NIVEAU hedder. Jeg kan ikke få samlet min noter de rigtige steder, jeg ved selv det startede med andengradspolynomium, væksmodeller (herefter ander jeg ikke hvad de forskellige emner hedder indtil:)..., trigonmitri, statistik. ... -
Matematik omkring Nernsts lov
ForumindlægDette spørgsmål kunne ligge i både matematik,kemi og fysik. Jeg har vedhæftet et dokument med forsøgsvejledningen til et forsøg. Jeg forstår ikke, hvordan de går fra skrive nernsts lov med Ag+ i anden til at fjerne 2-er eksponenten. Jeg ved godt at de benytter, at - log(1/x) = log(x) -
SRP Samfundsfag - Matematik
ForumindlægHej derude. Jeg skal snart igang, med at skrive SRP, men jeg har ikke valgt emne endnu. Jeg ved ikke præcist hvad jeg vil skrive om, men kunne godt tænke mig, at komme ind på noget med wikileaks og irak krigen. Ved bare ikke hvad det overordnede emne kan være, og hvordan jeg får inddraget matemat... -
SRO i BIOTEK OG MATEMATIK
ForumindlægHej jeg skal skrive SRO i Biotek og matematik og jeg har brug for hjælp til ideer. SRO handler om Yoghurt, pH og logistiske vækst. Dette er min problemstilling Hvilke faktorer påvirker mælkesyrebakteriers vækst, med hvilken betydning har det for yoghurtens kvalitet? Jeg skal have en Redegørsle, ... -
Matrix determinanter
ForumindlægHej, er der nogen som kender nogle formler, el. hjemmesider som indeholder disse, som udledder en 4x4 matrix-determinant eller en større m x n matrix?som f.eks:det(A)=a(11)det(A(11))-a(12)det(A(12))+ a(13)det(A(13))...a(n)det(A(n)) -
Engelsk skriftlig eksamen(haster)
Forumindlæghej jeg skal til eksamen imorgen, men undre mig lidt over del 1 prøven. jeg har hørt at del 1 prøven kun gælder 1/5 og del 2 prøven gælder 4/5. altså hvis jeg dumper til del 1 prøven så kan jeg stadigvæk få god karaktere til den samme lede prøve. passer det? -
Historie eksamen - perspektivering
ForumindlægHej folkens! :) Jeg skal op til historie eksamen i næste uge. Min lærer siger at, hvis man vil opnå en høj karakter, er det meget godt at kunne perspektivere til idag og kende til nutidens historie, altså sådan noget som Krim øen osv. Har i nogle gode ideer til noget perspektivering og er der ... -
dansk eksamen analyse
ForumindlægHej, Jeg skal snart til eksamen jeg har trukket noveller efter 1990erne Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde en novelle som kan perspektvers til Tennis,Nye udfordring eller under pres(sure) bare en af dem og novellen skal være skrevet efter 1990 novellen skal ikke være meget lang ell... -
SRP om kvaternioner i matematik (og historie??)
ForumindlægHejsa Jeg skal til at vælge SRP område meget meget snart og ligger indtil videre på emnet kvaternioner i matematik. Lige pt har jeg fået lov til at skrive i ren matematik om emnet, da jeg ved, at der er rigeligt stof til det. Dog er jeg meget i tvivl og det er enkeltfagligt jeg vil skrive og har... -
hvilke emner er bedst at vælge til eksamen ?
ForumindlægHvilke emne er bedst at vælge til eksamen Og hvorfor ? Noter ? -
Religion eksamen- :-D?
ForumindlægHej alle dejlige mennesker. Kunne godt bruge et klogt hoved eller to igen- i morgen skal jeg til religion eksamen. Min veninde var opppe idag og fik fire, og ville meget gerne have mindst en karakter højere. Nogen der ved hvad der er relevant at vide inden jeg går op til denne eksamen. & h... -
Regler for Skriftlig Eksamen
ForumindlægHej Har en kæreste der lige har været til eksamen på HA-studiet på SDU. I hans skriftlige eksamen, var der flere opgaver der ikke kunne løses uafhængigt. Man skulle derfor have løst opgave A for at kunne løse opgave C. Må de godt stille opgaver der er afhængige af at man kan løse de foregå... -
Manglende tekster til eksamen (HJÆLP)
ForumindlægHej alle. Jeg står med det problem at jeg mangler nogle tekster i dansk, som jeg gerne ville læse igen inden min skriftlige eksamen. Jeg har kontaktet klassekammerater og lærere, men tilsyneladende har hele min klasse smidt dem væk, og med skift af lærer, er det svært at få fat på min gamle dans... -
Samfundsfag C eksamen
ForumindlægHey venner Jeg skal til eksamen i samfundsfag men ville lige høre om nogle af jer kendte hvordan spørgsmålene kunne se ud? Bare et eksempel .. bare lige så jeg er klar over hvad det egentlig er :O! Og som jeg har forstået det så går eksamen ud på at vi får et spørgsmål og så skal vi forberede i... -
Lidt hjelp til noget matematik her og nu
ForumindlægHej Sidder og laver nogle matematik opgaver man har fået nogle problemer med disse tre opgaver:a)Det skæve tårn i Pisa er 55,2 m højt og afviger 4,27 m fra lodret.Beregn den spidse vinkel (hældningsvinklen), som tårnet danner med lodlinjen.Tårnet har ikke altid været så skævt som nu.Hvor meget af...
