Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15861 til 15880 af 23766
-
Spørgsmål om nogle emner (etik,vilkår etc.)
ForumindlægJeg har lige nogle hurtige spørgsmål omkring min teknologirapport. vi fik et oplæg til hvad den skulle indholde, og jeg mangler kun få punkter, men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal skrive deri. Har kigget rundt i de andre rapporter, men ingen andre ser ud til at have det med.. skal ba... -
Titrering af eddikesyre
ForumindlægJeg har fået en rapport for, men der er et punkt i opgaven som jeg ikke forstår hvordan jeg skal løse det.. - En vurdering af nøjagtigheden af den eddikesyre-koncentration, som I har bestemt. Her er ”lille”, ”mellem” eller ”stor” nøjagtig ikke godt nok &... -
Problemer med en fældningsreaktion
ForumindlægHar en carboxylat ion, hvor der tilsættes en stærk syre, så vi får en carboxylsyre og rester af syren. Derefter skal Carboxylsyren udkrystaliseres, så den fås på tør fast form. Jeg kan se i mine rapporter, at dette altid gøres med sprit, opvarmning og vand. Men kan ikke rigtig forstå mekanismen. ... -
Biologi, haster.
ForumindlægHej alle, Jeg skal aflevere biologi rapport mandag, og sidder pt. og kæmper med disse tre spørgsmål: 1) Kondomer er ikke nødvendigvis sterile. Hvordan kunne man se, hvis der var fremmede kim herfra? 2) Forklar, hvorfor man ikke kan sterilisere kondomer. 3) Hvad er forskellen på sterilisering og... -
Spørgsmål til en biologirapport.
ForumindlægHej alle, Jeg skal aflevere biologi rapport mandag, og sidder pt. og kæmper med disse tre spørgsmål: 1) Kondomer er ikke nødvendigvis sterile. Hvordan kunne man se, hvis der var fremmede kim herfra? 2) Forklar, hvorfor man ikke kan sterilisere kondomer. 3) Hvad er forskellen på sterilisering og p... -
pKs - Ks?
ForumindlægJeg er igang med en rapport hvor syre er indblandet, men hvad hulen betyder pKs? Jeg kan se inde under en tabel hvor der står: Navn: Saltsyre Formel: HCL Ks: 1,0 10 (det sidste 10-tal er i sjette) pKs: -6 Øgh...? Nogle der kan hjælpe, helst hurtigt! Anna -
influenza - pandemi
ForumindlægJeg har et spørgsmål i min biologi rapport, som jeg er lidt usikker på. Hvis vi antager, at de smittede har influenza, som har pontentiale til at blive en pandemi, hvad vil du da gøre, for at stoppe sygdommens fremmarch? også lige et andet:b hvad er de vigtigste forskelle på influenza-virus og en... -
HJÆLLLLP:D
ForumindlægHej med jer Jeg er igang med at lave en rapport om blodtype bestemmelse og har brug for hjælp i et af sp. - Et par énæggede tvillinger. Morten og Rasmus- med blodtype A, Rh+ er gift med Rikke og Stine som begge har blodtype 0 Rh-. Vil Morten og Stines børn få samme blodtyper (AB0, Rhesus) som R... -
Frankrig.
ForumindlægHej med jer (: Jeg skal skrive en rapport om Frankrig, og så tænkte jeg på om i måske ved nogle specielle ting, eller bare vil hjælpe med noget info. Ved godt at jeg kan læse på nettet, det har jeg også gjort, men måske i kunne komme i tanker om nogle andre ting? (; Tak på forhånd. -
Osmose
ForumindlægKunne godt tænke mig at få lidt hjælp her.. sidder med en biologi rapport om osmotisktryk i kartofel og har nogle spørgesmål her:1) Hvorfor hænger bladene ofte på planten selvom den har vandmangel?2) Hvilke osmotiske problemer organismer har, der lever i ferskvand.3) Hvordan har henholdsvis encel... -
"De Syv Søstre"
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en historie rapport om oliekrisen i 73. Jeg ville bare lige høre om hvillke lande der hørte inde under "De Syv Søstre". Jeg ved godt det er nogle selskaber, men jeg kan ikke finde du af hvilke nogle lande. Israel bliver i hvert fald nævnt omkring seksdage-... -
At skrve om horror, gys&gru.
ForumindlægGod aften.Jeg vil godt spørge, om nogen herinde har skrevet om horror-genren i en dansk opgave, rapport, SSO el.lign.? Jeg går nemlig selv rundt og overvejer det, men har mine tvivl da mange anseer genren for at være blottet for litterær værdi (og dansklærerne topper nok blandt dem). Men hvis nog... -
holdningsændringer blandt danske vælgere
ForumindlægJeg skal til i morgen skrive en rapport om holdningsændringer og vælgervandringer, hovedsaglæigt omkring valget 2001. Jeg skriver ud fra en masse tabeller, men et par stikord til hvilke markante holdningsændringer der er foregået gennem årene ville være dejligt. Jeg håber at der er nogen der kan... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor jeg skulle identificere nogle stoffer. Vi skulle gennem nogle prøver for kationen og anionen. Den rapport som jeg så skal skrive, er de reaktionsskemaer, der var under de forskellige prøver.Mit spg er så om jeg skal bruge hele stoffet når jeg skal skrive et reaktions... -
Salt og sukker
ForumindlægHej! Jeg har fået disse spørgsmål i en bilogi rapport, håber nogen vil hjælpe mig. På forhand tak :) 1) Hvorfor kan man bruge salt og sukker til konservering? Giv eksempler på, hvad der kan konserveres med salt og sukker! 2) Hvorfor er det uhensigtsmæssigt at opløse gæren med salt eller sukker, n... -
Hjertet.
ForumindlægSkal lave en rapport om hjertet, og har svært ved at finde noget godt.Jeg har allerede skrevet en side men det er for lidt.Vil godt have noget generelt om hjertet, om blodkredsløbt og hjerteklapperne, men det er svært når man ikke kan omformulere det man finder sådan at man kan forstår det og såd... -
Iran - atomkonflikt
ForumindlægHej jeg er en dreng i 9.klasse der virkelig har brug for hjælp. Jeg har valgt at skrive om Iran, og mit problem ligger i, at Iran har atomkraftværker, og der er udsigt til Iran får atomvåben, hvis de ikke allerede har det. Mit virkelige problem er, at jeg har meget svært ved at komme ind i ... -
bølgehalløj
Forumindlæghej\n\nhvordan kan det væer at (kvadratrod(F/u) er i m/s?\nu=snorens vægt pr. meter\nF=er snorspædningen, 0,025 kg * 9,82 m/s^2\n\nved godt det er skidt formuleret men har siddet og grublet over en rapport i 100 timer og er psygisk på en anden planet... -
Drivhuseffekten
ForumindlægHej,\n\njeg er gået lidt i stå ang. en rapport om drivhuseffekten.\n\nJeg mangler nogle billeder, fakta o.lign., hvor det er muligt at se temperaturens udvikling!\n\nHåber I kan hjælpe!\n\nJeppe! -
Hvorfor tilsætte koncentreret/faste stoffer?
ForumindlægOkay, måske et dumt spørgsmål, men jeg aner ikke hvorfor: Det er i en rapport om indgreb i en ligevægt. Spørgsmål: Hvorfor tilsætter vi faste stoffer eller et par dråber koncentreret opløsning? Hvorfor tilsætter man ikke i stedet for et par mL ret fortyndede opløsninger af de pågældende stoffer? ...
