Søgning på: srp engelsk religion. Resultater: 15881 til 15900 af 35259
-
Fransk-hjælp
ForumindlægJeg går i 3.g, og har fransk på højniveau. Er der nogen der er i stand til at hjælpe mig på det skriftlige område mod betaling? Det drejer sig om rettelse af stile, og i den forbindelse hjælp til de ting jeg laver forkert.Hvis du er interesseret, så skynd dig at skrive!!Hilsen, Sidsel -
Samfundsfag, invandring og integration
ForumindlægHey alle sammen, jeg har brug for jeres hjælp til besvarelse af to problemstillinger som jeg selv har svært ved at besvar. Her der de: 1. Hvilke problemer er der opstået i forbindelse med integrationen? (altså i DK) 2. Hvilke løsninger er regeringen kommet med på ovenstående? Håber virkelig at ... -
Essay - tro
ForumindlægJeg har skrevet et essay, hvor emnet er 'Tro' Det handler om hvad jeg kommer til at tænke på når jeg hører ordet 'tro' og det skal kunne passe til emnet det jeg har skrevet om. Nogen som har erfaring omkring det at skrive et essay og give mig noget respons og kritik over hva... -
Valg af bog til rapport
ForumindlægJeg skal til i morgen vælge en bog, som jeg vil lave bograpport over, men aner ikke, hvilken jeg skal vælge.Bogen skal helst være en roman, men må også gerne være en novelle- eller digtsamling.Der stilles ikke krav til noget specielt antal sider - fx må den gerne være på 80.Har ind til videre tæn... -
filosofieksamen - igen
ForumindlægTænkte på om der er nogen der ved hvor tekstnærer man skal være til eksamen? Altså i forhold til den tekst man får udleveret. Skal man gå ned i detajlerne eller skal man bare fortælle frit oom filosofien bag den? -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
bioanalytiker uddanelsen
Forumindlæghej ville lige høre hvornår starter bioanalytiker uddannelsen ? -
Historie og biologi
ForumindlægHej:) Jeg har valgt emnet aktiv dødshjælp og fokuserer meget på etik hvilket godt må berøre begge emner og derefter i historie hvrodan udviklingen har været og i biologi med hvordan det foregår som sådan og hvad det gør ved kroppen. selve rejsen består af den fysiske fordi man skal ud af landet f... -
Lectio og karaktergennemsnit
ForumindlægSå er det snart tid til karaktergivning, vi får dem gennem Lectio. Er der nogen, der har fået dem og kan se, at gennemsnittet er regnet ud på "den nye måde" (for elever på den nye reform), dvs. hvor A-niveau vægter 2, B vægter 1,5 og C vægter 1? -
Miljøkarakteristik
ForumindlægHej Hvordan kan man Finde en miljøkarakteristik i en novelle Fx Jeg har novellen " Et barn bliver voksen" Af Leck Fischer hvad skal man focuserer på , og hvad er det vigtiste for at finde en miljøkarakteristik ??? Hjælp :) Tak -
Det senmoderne samfund
ForumindlægHej :D jeg har nogle spørgsmål omkring unge i det senmoderne samfund, er virkelig i tvivl om hvad jeg skal skrive håber der er en der kan hjælpe... 2. Hvordan kommer indivudaliseringen til udtryk hos de unge og hvordan påvirker det dem? 3. Hvilke forklaringer giver Giddens og Thomas Zeihe... -
Hvad betyder disse ord?
ForumindlægJeg mangler en ordbog, og kan derfor ikkefinde betydningen af disse ord - en venlig sjæl der vil hjælpe? resignation assemblage kognitiv (i forhold til psykologi) korrelationsmetode epokal dialektisk teologi indre eksil (har en fornemmelse af ordet eksil, men ikke den konkrete betydning) TAK Li... -
Muhammed tegning vs Lars Løkke som nazist tegning
ForumindlægHvilken sammenhæng finder du mellem Nazist tegningen af Lars Løkke og tegningen af profeten Muhammed med en bombe i turbanen. Jeg skal perspektivere dem - og ønsker at hører hvad i anser som det mest væsentlige? :-) -
KS Eksamen
ForumindlægHey i kloge hoveder ;) jeg skal til KS eksamen snart, og jeg er den allerførste i min klasse, så jeg er godt nervøs, da jeg ingen anelse har om jeg har lavet det rigtigt. der er meget uenighed mellem lærerne og eleverne hvad man skal gøre og hvad der forventes... er der nogle der kan fo... -
Osmannernes rolle i 1. verdenskrigen
ForumindlægHar brug for hjælp til DHO, da jeg er gået helt i stå.. Hvorfor deltog osmannerne i krigen? Og hvorfor på Tyskland og Østrig-Ungarns side? Så vidt jeg har forsået, har de ikke haft den bedste fortid sammen.. -
Nogen der har læst 'Et Dukkehjem'?? HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har fået et enkelt spørgsmål i skolen til romanen 'Et dukkehjem' af Henrik Ibsen. "Hvilket menneske- og livssyn giver Ibsen udtryk for i dette stykke?" Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak! -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g? -
Religionskritik
ForumindlægNogen, der kender nogle gode bøger om religionskritik? -
gik her :)
ForumindlægAltså som de fleste af 3.g'erne som skal jeg jo snart op i skrift. dansk.. på tirsdag. Mig en ven sad idag og snakkede om vores tidligere prøver ( terminsprøver) og de overordnet emner som stiloplægget tager op. Er der nogen af jer der har gode forslag, eller en anelse om hvad det er for et... -
Ødipus og Symposion
ForumindlægHej Tænkte på hvad der er godt at fokusere på når man gennemgår ødipus og symposion. Altså ødipus er jo en tragedie, så der kender jeg til tragisk ironi og tragediens opbygning etc., men hvad med symposion?
