Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 15921 til 15940 af 58387
-
SRP emner (skal inddrage Samfundsfag A og/eller Engelsk A)
ForumindlægHej, jeg har overvejet nogle emner til min afsluttende SRP. Vil sætte stor pris på feedback om disse emner. Er emnerne overhovedet velegnet til en SRP? Håber meget I kan hjælpe. Jeg er meget glad for faget Historie, så havde derfor overvejet disse 2 emner indefor faget: 1. Emne. Twilight saga... -
Klage over mundtlig Matematik A eksamen
ForumindlægHej lektiehjælpere Jeg har været ude i en situation hvor cencoren samt læreren sagde groft at jeg skulle lægge papiret fra mig, og derefter kom min lærer og tog papiret fra min hånd, vendte den om, og satte den to meter væk fra mig. Jeg er igang med at skrive en klage, og jeg har desperat brug ... -
Fysik 24 timers eksamen - Universet
ForumindlægJeg har trukket emnet: Universets udvidelse og det kosmologiske princip. - Lav en mundtlig præsentation af emnet universets udvidelse og det kosmologiske princip. Stikord: Spektralinjer, rødforskydning, lysets hastighed, Hubbles lov, Universets alder, Big Bang, det kosmologiske princip og ... -
24 timers fysik C eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart op i fysik og kunne godt tænke mig at vide, hvordan man finder ud af hvad der er vigtig at snakke om, ved det emne man trækker? hvordan kunne en disposition se ud, hvis jeg fx. trækker tilstandsformer? Vi har lavet et forsøg i omkring smeltevarme under dette emne. ... -
5 min. oplæg til eksamen i morgen
ForumindlægHvad kunne et 5 min. oplæg til familiens historie fra 1945-2010 være? -
Hvad må man have med til eksamen i historie i 9. Klasse
ForumindlægHej. Tja, overskriften siger vel det hele! Hvad må jeg egentlig have med ind til den mundlige prøve i historie? Hvad må man have med ind til forberedelsen? Hvad må man have med ind til censor og lærer? -
Eksamen fra 2023 - Spansk A begyndersprog
ForumindlægHej Er der nogle, der har eksamenssættet for spansk A begyndersprog fra 2023, der vil dele den? Jeg er nem i gang med at øve mig på flere forskellige, men vil gerne øve mig på en, der er meget tæt på (årstal mæssigt) -
Sidste dag af Jesper Wung-Sung.. Eksamen.
Forumindlæghej alle.. Jeg har hørt dette er en god side til at få hjælp, og det har jeg faktisk! Jeg skal i morgen aflevere en disposition til min eksamen, jeg har skrevet noget jeg vil snakke om i forhold til novellen. For eksempel: Sproget, kompositionen, hendes måde at bearbejde sorg på.. Men jeg er meg... -
Atomfysik - C-niveau eksam - HJÆÆÆLP
ForumindlægHej derude. Jeg har lige trukket atomfysik, og i morgen skal jeg op i det. Spørgsmålet lyder således: I din præsentation skal du blandt andet komme ind på Bohrs atommodel, samt hvordan er lysstofrør virker. Stikord til den faglige samtale: - bølgeligning, herunder bølgelænge, frekvens og hasti... -
arv og miljø- dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet "arv og miljø" som mit fordybelsesområde til min mundtlig eksamen. Er der nogen der har nogle ideer til hvad mit prøveoplæg kunne være Måtte ikke tage ørneflugt eller den grimme ælling fordi den er meget brugt og man kender historien er der nogen der kunne... -
Mdt Eksamen fredag d. 14/8
ForumindlægHej! Har eksamen her i overmorgen og er matematisk invalid =S Et par spørgsmål man kan trække: - Gør rede for andengradspolynomiets rødder og faktorisering. Her vil jeg umiddelbart mene at komme ind på andengrads beviset og faktoriserings beviset... Andet jeg kan gøre for at trække mig op? - Gør... -
Regler Mat. B skriftlig eksamen
ForumindlægHej Jeg studerer matematik b niveau på hf. Min underviser påstår at min skriftlig eksamen skal afleveres elektronisk i computerprogrammet TI-Nspire. LIge bortset fra prøvens første del - uden hjælpemidler. Jeg undrer mig meget over min underviseres påstand, og har indtil videre ikke kunne f... -
Point i Mat-B skr. eksamen
ForumindlægHvis man nu udregner en opgave forkert, men metoden er rigtig, vil man så stadig få nogle point? Jeg var til eksamen i skriftlig matematik på B-niveau i dag og en af opgaverne var at jeg skulle løse en andengradsligning. Denne andengradsligning havde så ikke konstanten b, så jeg troede at det b... -
Rettelse af engelsk tekst . Årsprøve imorgen.
ForumindlægHej. Nogle kloge hoveder som lige kan læse det jeg har skrevet igennem og lave evt. rettelser. skriv med stort hvor i retter og så sender hele teksten tilbage i en besked. på forhånd tak (: - også hvis jeg har opstilt nogle sætninger forkert :b Nyhavn was an important trade route until the 195... -
Abstract. Gennemlæsning og rettelse af engelsk resumé.
ForumindlægHej studieportalen, jeg er ved at færdiggøre min srp om hormonforstyrrende stoffer. Fagene er kemi a og dansk a. Jeg kunne godt bruge hjælp til oversættelse men har dog allerede prøvet selv. Hvis du vil hjælpe mig, kan du enten gøre det som en kommentar eller gøre det i det vedhæftede dokument og... -
Mundtlig A eksamen
ForumindlægGoddag allesammen,jeg skal op til afsætning a eksamen i morgen.Eksamen er todelt;- Caseopgave(ca 12,5 min)- Fremlæggelse af projekt(ca 12,5 min inkl spørgsmål)Jeg har nogle problemer med del 2, da man skal fremlægge noget der ikke er med i ens rapport - og så vil jeg høre om i har nogle gode idee... -
analyse af love-orange ,eksamen:(
Forumindlæghej er der nogen der har læst eller arbejdet med teksten "love-orange" by Olive Senior??? jeg skal nemlig op i mudlige eksame imorgen og har trukket den tekst. så hvis der er nogen der har læst den vil i ik være mega sød at give mig nogen råd til analysen og fortolkningen? teksten kan e... -
Biologi - Eksamens Spgsm. - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har snart Biologi eksamen. Og har fået udleveret Biologi C/B spørgsmål. Men der er et par som jeg ikke kan. Er der nogen der kan hjælpe. Jeg er MEGET dårlig når det kommer til økologi./økosystemet. SÅ jeg vil være jer forevigt taknemmelig hvis i kunne hjælpe. Og det her er faktisk ku... -
Nu er det eksamen: Omfattende spørgsmål.
ForumindlægTil studerende, der søger hjælp: Jeg har igennem det sidste år, med iver og interesse, kastet mig over at besvare spørgsmål indenfor fysik og lidt matematik, og har her igennem draget følgende erfaringer: - I løbet af skoleåret dukker der spørgsmål op, som er afgrænsede til et specifikt p... -
Hjælp til introduktion i fransk eksamen
ForumindlægHej fransk-mennesker! Jeg er så heldig (ahem), at jeg skal op til fransk-eksamen i morgen, og jeg vil gerne have introduktionen til min disposition er tæt på fejlfri, så jeg lægger ud med noget godt :) .. Så jeg tænkte på, om der var nogle kloge hoveder, der kunne finde og rette mine fejl? Je c...
