Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15921 til 15940 af 24857
  • Ellære - hvor mange ampere?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en aflevering i fysik som omhandler ellære. Jeg er kommet til en opgave jeg ikke rigtigt kan komme igang med som lyder: Hvor mange ampere kan sikringerne i én 400 volts installation klare? Håber nogle kan hjælpe :)
  • kemiske formler

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal lave nogle opgaver i fysik/kemi. Jeg er virkelig dårlig til det, og aner ikke hvordan jeg skal løse dem. Spørgsmålene lyder: Hvad hedder stoffet SO2 Hvad er den kemiske formel for magnesiumsulfat Håber I kan hjælpe
  • Opdrift på skib

    Forumindlæg
    Jeg har en fysik afl.for til i morgen og jeg ved ikke helt om jeg har lavet denne opgave rigtig, jeg kunne godt bruge noget hjælp til hvordan men finde ud af hvor stor en del af skibet der rentfaktisk liggeri vandet... :) håber i kan hjælpe.
  • Bioteknologi VS kemi

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal meget snart vælge endelig studieretning på stx og jeg vil gerne have fysik/kemi eller biotek Men kan simpelthen ikke bestemme mig... Har i nogle gode meninger om hvilket fag ermest spændende eller hvad i eventuelt har lavet i de forskellige fag?
  • Densitet mm.

    Forumindlæg
    Hej , står og mangler en hel del hjælp med denne fysik opgave. Håber der er en herinde som kan give en hjælpende hånd :) Der er 2 opgaver i nedenstående vedhæftet fil, håber der er nogen som kan hjælpe mig med at løse og forstå opgaverne.
  • medicin studiet

    Forumindlæg
    hvormange år tager det at supplere de følgende fag. det skal bruges til at søge medicin (kvote 2) dansk A matematik A fysik B kemi B engelsk B
  • Opgavespørgsmål til biologi :)

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har lige et spørgsmål til biolog med perspektivering til fysik. Hvorfor er det relevant at vide noget om planters nettoprimærproduktion, når man skal vurdere årsagerne til eller forhindringerne af global opvarmning? Jeg håber at i kan hjælpe!
  • Denne opgave volder problemer

    Forumindlæg
    Hej, ved godt at opgaven godt kan sættes ind i fysik, men vores mat lærer har trosalt valgt at give os den for. Ved overhovedet ikke hvordan man laver nogen af opgaverne, se det vedhæftede billede.
  • Bifilart pendul

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i matematik og Fysik. Her skal jeg udlede formlen for et bifilart pendul, men jeg ved ikke helt hvordan. Jeg har prøvet at google lidt, men uden held. Jeg håber i kan hjælpe. På forhånd tak. Med venlig hilsen Frederik
  • Magnetisme/ Elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej..... Jeg sidder og lave fysik-rapport. Og har nogle spørgsmål jeg ikke kan svare på... Håber I kan hjælpe :) - Magnetisering af et metal: - Lave en nordpol og sydpol - Småmagneternes ensretning - Småmagneter i en jernkerne
  • Studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Hej SP. Er der en herinde, som har forstand på matematik og fysik, som kunne have lyst til at læse min indledning til min SRP og sige om de ville få lyst til at læse opgaven? Altså om den er interesseskabende. - Zalamander
  • Mekanik HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op i fysik B . Jeg har svært ved at løse noget af spørgsmålene: 1. Eksempel af sammenhæng mellem sted, hastighed og acceleration. 2. Definer bevægelseslove i et homogent tyngdefelt. Håber i kan hjælp Tak på forhånd :)
  • Emner til AT

    Forumindlæg
    Hey folkens!!! Håber i kan hjælpe!! Vi har fået tildelt emnet for årets AT - forløb, hvilket er kommunikation. Da jeg har linjen Matematik - Fysik og Kemi er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal skrive om. Har i nogle gode forslag til, hvad man kan skrive om??
  • Nv eksamen

    Forumindlæg
    Hvad skal nv eksamen indholde? Jeg har trukket naturgeografi og fysik. - har derfor valgt st snakke om drivhuseffekten. Er dog ikke helt indforstået med hvilke konkrete ting jeg skal snakke om. Så hvis nogen kunne lave en slags liste?
  • Nernsts ligning

    Forumindlæg
    Hej Jeg bikser med vedhæftede; kan ikke forstå, hvordor wordmat ikke vil samarbejde. Mon nogen vil tjekke min beregning, det kan sagtens være, jeg har lavet en fejl. Giv gerne forklaringer, da fysik på dette niveau er nyt. På forhånd tak
  • Elektronegativitetsforskel=spændingsforskel?

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige nu og skriver en fysik og kemi rapport om et galvanisk element med Zinksulfat og kobber(II) sulfat. Spørgsmålet er så, er elektronegativitetsforskellen det samme som spændingsforskellen(Volt) i batteriet? Mange tak på forhånd. Jeg har vedlagt et screenshots af hvad jeg har skre...
  • Stjernen Aldebaran

    Forumindlæg
    hej alle jeg skal aflverer fysik om 1 time og sidder fast i en opgave er der nogle der kan hjælpe mig 2. Beregn afstanden til Aldebaran. Angiv resultatet ba°de i meter og i lysa°r. tak på forhånd
  • Problemstilling

    Forumindlæg
    (Fysik kemi, biologi og geopgrafi) Hej Vi er i gang med at lave en præsentation i science om udledning af stoffer/CO2 (Klimaet) Derfra har vi valgt emnet dyr og skal skrive en god problemstilling til det.
  • mundtligt forsvar

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg ville gerne spørge om hvad et mundligt forsvar til SRO indeholder, og hvad der forventes til det mundtlige forsvar? Jeg har mf om ca. 2 uger og jeg har stadigvæk ikke fået nogen information om det. Vh, mig PS. SRO er mat og fysik
  • Slingshot

    Forumindlæg
    Hej jeg er i gang med at lære om slingshot i fysik, men når jeg læser om det bliver jeg ved med at stødde på begreberne planet frame og sun/solar frame. Er der en som kan forklare mig hvad der menes med dette, og hvorfor planeten ikke bevæger sig i planet frame, men bevæger sig i sunframe?