Søgning på: hitlers tale. Resultater: 15921 til 15940 af 59860
  • SYREPROTONER, POLÆRE OG UPOLÆRE BINDINER HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Sidder med min kemi rapport og mangler hjælp til følgende spørgsmål! Forklar at syreprotonen er bundet til iltet vha. en polær kovalent binding Forklar hvad polære og upolære bindinger gør ved et molekyle (polært/upolært)
  • Hjemmeside med tidligere eksamenssæt,

    Forumindlæg
    Hejsa :) Kender i en hjemmeside, hvor man kan se/downloade tidligere engelsk B eksamenssæt? Inde på uvm.dk er der ikke nogle. På forhånd, tak.
  • Hvad er regression i matematik?

    Forumindlæg
    Hvad er regression i matematik?
  • Hvad er OPECs opgaver?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil gerne vide hvad OPEC opgaver er lige nu?
  • Ungdoms novelle

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er igang med at skrive en ungdoms novelle der handler om en bande som skal røve og slå en ned på en tank, den starter med in media res. Er gået død for ideer og den skal være 1,5-2 sider på Word. her er den: ”BANG”, sagde det. Jeg havde holdt den inde. Det var et s...
  • Hjælp hurtigt, så er i søde

    Forumindlæg
    5x-9-(2x-3)=4+x
  • Matematik

    Forumindlæg
    Lav et overslag. 893+ 576 ~ 403-256 ~ 358:6. ~ Hvordan skal man lave de stykker hvis der står bølger ? Håber du vil hjælp mig
  • lignning

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en opgave som lyder således: undersøg om x = 4 er løsningen til ligningen kvardratroden af x + 2 = x + 3 nogle der kan hjæplpe ?
  • Løsning af tredjegradsligning ved brug af pq-metoden

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg står og skal lave en fremlæggelse om løsning af tredjegradsligningen ved brug af pq-metoden. Jeg har bare lidt problemer med at forstå, hvordan man helt præcist bruger metoden. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak!
  • Standard Error!?

    Forumindlæg
    Hejsa! Hvornår bruger man standard error (SE) i statistikken? Mvh Julie.
  • Grænseværdi og kontinuitet, uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Spørgsmålet er vedhæftet :) Jeg ved kun, at f er kontinuert ⇔ limf(x))=f(a) for x→a Med ord: f er kontinuert hvis grænseværdien af f(x) for x gående mod a er lig med f(a).
  • ?

    Forumindlæg
    Hvad menes der med "gør rede for tema i forhold til improvisation"?
  • omregning mellem enheder?

    Forumindlæg
    Hvis jeg har en opgave med enhederne f.eks cm, m og mm - nogle der ved hvad jeg så skal gøre hvis jeg skal finde en fælles enhed? Det kunne f.eks være en firkant med enheder 5 cm, 8 m og 10 mm. Bare et eksempel
  • absorptionskoefficient

    Forumindlæg
    kan man bestemme absorptionskoefficienten ud fra den rette linje man får ved at opfylde lambert beers lov Y- absorbansen x- koncentration? får følgende ligning for den rette linje: Y=0.2006*x-0.271,0 håber der er en som vil hjælpe...
  • Analyse af digtet Skæbne

    Forumindlæg
    Analyse af digtet Skæbne af Morten nielsen. Jeg synes at digtet er svært at gå i dybden med, kan i hjælpe mig( med eventuelle guldkorn/gode ting, jeg skal have med og baggrund for digtet.
  • forventede værdier

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan beregner man de forventede værdier og hvad betyder en forventet værdi egentlig?
  • Hvordan nedbrydes fruktose i kroppen?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har prøvd at finde ud af hvordan fruktose nedbrydes i kroppen efter, at man har drukket (Ribena) safte vand. Jeg har læst i bøger og prøved at finde ud af det på internettet, men jeg forstår det desværre ikke. Er det en der kan forklare mig på en meget nem og forståelig måde hvordan det...
  • Forskel på alkyn og alkyl

    Forumindlæg
    Hej Sidder og skal give et eksempel på navngivning af en alkyn, men bliver forvirret over at der både er alkyner og alkyler, er det det samme? Fx ved alkyner er det vel; ethyn, propyn osv. . altså en endelse på "yn" Men hvorfor står der så mest om alkyler, altså: Methyl, Ethyl, Propy...
  • Skitse af begrænset funktion af to variable

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet et billede af opgaven. Jeg har problemer med at lave skitsen og opstille det itererede integral.
  • Overskuelighed

    Forumindlæg
    Hvis η(u,v) og ψ(x,y) er to forskellige funktioner. Skal man skrive op for en sammensat funktion f.eks. η(u,v) º ψ(x,y) eller η º ψ(x,y) eller (η º ψ)(x,y) ? Jeg har set i de fleste steder, at nogle foretrækker nr. 2, men jeg synes selv, at den s...