Dansk

Ungdoms novelle

30. marts 2014 af 7klasse - Niveau: 7. klasse

Hej alle.

Jeg er igang med at skrive en ungdoms novelle der handler om en bande som skal røve og slå en ned på en tank, den starter med in media res. Er gået død for ideer og den skal være 1,5-2 sider på Word.

her er den:

”BANG”, sagde det. Jeg havde holdt den inde. Det var et skud, jeg kastede pistolen fra mig og løb.

”Har du hørt det skat? Der har været indbrud på tanken igen, de tog sgu alt hvad de kunne finde, der er ikke en krone tilbage og de skød vidt også ham som stod bag ved disken!”

Jeg sad og kiggede ud ad vinduet og ladet som om jeg ikke hørte hvad hun sagde. Hvis jeg sagde noget ville jeg få bank. Jeg holdt min mund.

”Okay drenge, det her slipper han fandme ikke godt fra, han skal sgu da ikke råbe sådan til mig. Vi mødes her kl. 11.30 i morgen. Jeg har en plan” August holdt vejret og rystede. Han vidste ikke helt præcist hvad det var Emil fra tanken havde gjort mod Lasse, men når Lasse har en plan er det aldrig godt.

”Okay, jeg har tænkt hele planen ud i løbet af natten, og det er sådan at August du tager pistolen, Muhammed du sørger for at der er ingen som ser os og jeg selv løber om og tager alle pengene, er det forstået?” Ingen af os svarede, jeg blev et split sekund meget bange og ville bare hjem. Så begyndte stemmerne inde i hovedet igen. Den lille engel sagde at det er en dårlig idé og jeg bare skal blande mig udenfor. Djævlen som jeg nok bedst kunne lide og lyttede mest til sagde at jeg da slevfølgelig skulle være med i det her, for nu var jeg jo endelig kommet med ind i den klike som jeg altid havde drømt om at være med i.

”Hvad er det Emil har gjort ved dig siden vi skal have pistol med og hvorfor er det mig der skal tage pistolen?”

”Fordi han har råbt mig ind i hovdet og han  jeg siger det August, hvis du ikke tør så skrid og kom aldrig tilbage!”

”Okay okay, men hvad med pengene, deler vi dem, eller er det bare dig der skal have dem?”

”Hold nu bare kæft seriøst, og gør om jeg siger! Kom vi skal skynde os” råbte Lasse hidsigt.

Vi løb op til tanken i hældene på Lasse. Klokken var mange mindst 21.00. Det var snart, rigtig snart. Jeg var totalt forvirret og bange på samme tid. Jeg trøstede mig selv med at det hele sikkert var som det skulle være, men jeg havde ikke styr på en skid.


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. marts 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Der meget direkte tale som måske gør dig død for ideer


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. marts 2014 af rakijovic

Ingen ungdom har noveller. Lær nu for fanden hvad sammensatte navneord går ud på!

(Til allesammens forsvar giver "ungdomsnovelle" heller ikke mening, men det er nok dét man tænkte på, derude i RUC...i sin tid.)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Skriv et svar til: Ungdoms novelle

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.