Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 15921 til 15940 af 31467
  • program til udregning

    Forumindlæg
    Jeg har ledt et stykke tid uden resultat. Er der et matematik-lignende program der kan udregne trekanter og 2 ubekendte, altså noget i stil med regneregler.dk, bare offline?
  • DIRHAM

    Forumindlæg
    EN matematik opgave lyder således tegn grundfladen af en dirham som en cirkel i målestoksforhold 3:1 diameter er 2,5 kan det passe at jeg skal divider 3 med 2,5
  • Obligationer, aktier og arv

    Forumindlæg
    Hej. Vi har en opgave i matematik, som handler om obligationer og aktier.. Opgaven lyder på: Den pålydende værdi er 5000. Hvad er kursværdien når obligationen købes til en kurs på 107? - På forhånd tak Mvh. MieLouise (:
  • optagelsesprøve STX i morgen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til en optagelesprøve i morgen, prøven er både skriftlig og elektronisk. men jeg ved ikke hvad jeg skal op i udfra disse fag, dansk, engelsk og matematik. nogle der vil hjælpe?
  • Bestem sin(v)

    Forumindlæg
    Hejsan!Sidder med en irriterende opgave1.111 i eksamensopgaver i matematik!"vinklen v er fastlagt ved figuren http://www.freewebs.com/hjaelptilmatematik/cirkel.JPGBestem sin(v) "Hvordan gør man det?
  • Optagelsesprøve til stx HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige?
  • HHX Januar 2005

    Forumindlæg
    Hey...Ville lige høre om der er nogle herinde der har lavet en matematik afl. på B niveau på handelsskolen fra Januar 2005..Har lige et par spørgsmål som jeg søger svar på...På forhånd tak!
  • Gini-koefficient som et integral (opgave)

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder lige nu med SRP og der er simpelthen noget matematik som jeg ikke kan finde ud af. Det handler egentlig om gini-koefficienten. Jeg har udregnet den som et integral men så var der en opgave sidst i mit hæfte.
  • problemregning

    Forumindlæg
    Hej, alle, jeg håber virkeligt at i kan hjælpe mig lidt. Jeg mangler så meget en matematik opgave, FSA fra 1997 maj-juni. Den 1. opgave hedder får.
  • ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT

    Forumindlæg
    Hej alle, har I nogen idé om hvordan jeg diskuterer om, hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik var nødvendig i Ægypten for netop at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed?????
  • Gamle eksamensopgaver 3.g

    Forumindlæg
    Kan man downloade gamle eksamensopgaver et eller andet sted? så man kan regne nogen som forberedelse til fysik skriftlig. Hvis nogen har et link til gamle matematik eksamensopgaver ville det også være dejligt.
  • hvor er dec 2005

    Forumindlæg
    Hey! nogen der ved hvor eksamensættet for kemi december 2005 ligger. Når jeg kigger på uvm.dk under vintereksamen kan jeg nemlig kun finde matematik!
  • Arkitekt

    Forumindlæg
    Hej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd.
  • Aflevering

    Forumindlæg
    Hej folkensEr der et geni der har lidt tid til at hjælpe mig med nogle matematik opgaver, f.eks. i morgen?Jeg går i 1.g - Mat A. Skriv hvis du vil hjælpe (: Kunne være lækkert.Mvh. Simone
  • Problermer med priser!

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg har et lille problem jeg er igang med at lave mit eksamensprojekt til matematik, men jeg kan ikke finde den gennemsnitlige pris pr kubikmeter vand! er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Pøj pøj!

    Forumindlæg
    HeyJeg ville bare lige ønske alle pøj pøj med eksamener. Jeg er selv færdig med de skriftlige, men ved matematikerne skal op i mat i morgen! Held og lykke allesammen, og self også med de mundtlige når den tid kommer;)Hygge
  • Analytisk geometri i 3D

    Forumindlæg
    En matematik opgave driller. Opgaven er vedhæftet. Forsøger at lave skitser over sådanne opgave, så vær venlig at forklare trin for trin hvordan opgaven løses. Tak
  • pointsystem

    Forumindlæg
    hej.. er der nogle derude der kender pointsystemet for skriftlig matematik 3-årigt A+ niveau(gymnasiet)... altså hvor mange point det kræver at få 03,5,6,7,8.. osv..
  • sin og cos!

    Forumindlæg
    Jeg skal til skriftlig årsprøve i matematik på mandag. NU har jeg så fundet alle min dejlige notater frem, MEN cosinus og sinus relationerne? Nogle der evt lige kan risse det vigtigeste op for mig!?
  • grafer

    Forumindlæg
    Hey ! Jeg er igang med en matematik aflevering, men jeg skal indtegne en graf for en formel i et kordinarsystem . Og det ved jeg ik hvordan jeg gør?? nogen der ved det ?? :)