Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 15921 til 15940 af 18958
-
Navneord i flertal
ForumindlægJeg sidder og er lidt forvirret om, hvordan film skal staves i flertal på tysk. Skal der "e" eller "en" på? Eller slet intet ligesom på dansk? Nu hvor vi er igang, er der så en regel med navneord i flertal? Hvilke endelser ... -
Oversættelse
ForumindlægGod aften. Jeg har oversættet et tekststykke fra dansk til tysk. Dog er jeg lidt i tvivl nogle steder, derfor kunne det være rart, hvis nogle af jer, havde tid til at hjælpe mig. Det er selvfølgelig kun, hvis i har tid og det er heller ikke ret langt. Skriv I bare hvis I har tid, så kan jeg sen... -
kan jeg hæve det til 1 niveau
Forumindlæghej jeg har valgt tysk på b niveau fordi jeg ikke er sikker på om jeg ville have det på a eller b så nu valgte jeg bare b, kan jeg efter 1 eller 2 år vælge at hæve det til a niveau eller er det noget man allerede skal have besluttet sig for inden 1g? -
Mein, Meine eller meinen?
ForumindlægHej. Jeg er nystartet i tysk og er gået lidt i stå nu! Hvornår bruger man main, meine eller meinen? Fx: Har du set min hund? Har du set min kat? Hast du ........ Hund gesehen? Hast du ....... Katze gesehen? Og gerne en forklaring omkring: Nominativ Akkusativ Genitiv Dativ Håber der er nogle ekspe... -
HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide af min lærer at jeg skal skrive en opg som jeg skal aflevere til hende. Må selv bestemme hvad den handler om, men har ingen ideer. Måske har i nogle? Følgende ideer har jeg brugt: Boganmeldelse/filmanmeldelse Tyske højtider vs. danske højtider Skrive om en af mine hobbye... -
For en ordens skyld
ForumindlægFremover kan jeg ikke tage imod flere opgaver pr. mail, så lad være med at skrive til mig. Jeg er i gang med at oversætte mine bøger til engelsk og tysk, og vil kun kunne være at finde på Studieportalens forum. Det er gået, som det plejer, jeg er simpelthen overbebyrdet med opgaver, og der skal o... -
Mangler et forfatternavn!
ForumindlægHej med jer! Jeg står og har desperat brug for navnet på den tyske forfatter der har skrevet '' Isabell und die Wende''! ''Isabell und die Wende'' er et uddrag af en ungdomsroman, men kan bare ikke finde noget nogen steder er der ikke nok nogen der kan hjælpe!!? Knus -
Bøjning af heiss
ForumindlægHejsa Jeg skal aflevere en tysk stil om berlinmuren, men hvordan bøjer man Heiss i datid 3. person flertal? Sætingen lyder følgende: "Østtyskland og Østberlin hed DDR" Da det er uregelmæssigt kan jeg ikke finde nogen skemaer at bøje det efter. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Slette mit forumindlæg.
ForumindlægHej. Hvordan sletter jeg mit forumindlæg? Læste at der er andre der evt. kan gøre det for mig. Skal have slettet mit indlæg 'kort hasterettelse' det er en masse tysk osv. hvor der bl.a. står min fars firmanavn som han ikke vil have ligger her. Så hvis der er en der ville hjælpe ville j... -
Kan man hæve et fag på B-niveau til A-niveau, eller omvendt?
ForumindlægJeg overvejer kraftigt om at vælge et femte A-niveau fag (Tysk i STX), dog frygter jeg, at det bliver for svært og uoverskueligt. Kan man hæve et fag på B-niveau til A-niveau eller omvendt med at skifte fra A til B, hvis man fortryder sit valg senere hen? Tusind tak! -
Rette min stil
ForumindlægHejsa Jeg har lavet en kort stil på tysk. Det er min første aflevering og fylder omkring 200 ord. Jeg har fokuseret rigtigt meget på gramatikken og slået alt op med hensyn til kasus, hvordan verber bøjes osv. Men er der nogle herinde, som vil se min stil igennem? Jeg kan eventuelt sende den over... -
engelsk fsa 2010
ForumindlægHej.. jeg er ved at lave en opgave, om forskellige stile i engelsk fsa(; men jeg mangler navnet på den fra 2010, Er der nogle af jer der var oppe i engelsk (skriftlig) sidste år ? som kan huske hvad stilen hed? ( mangler også den i tysk, det er skrevet i et andet spørgsmål) -
Forholdsord styrer akkusativ
ForumindlægHej hjælpsomme mennesker! Jeg sidder og knokler røven ud af bukserne med min tysk stil. Jeg er i gang med at rette den, hvor jeg pludselig overhovedet ikke kan huske hvad man gør, når forholdsord styrer akussativ. Hedder det så bare den? Jeg skal skrive: Jeg sætter mig ved mit skrivebord. Nog... -
Mit sidste håb-HJÆÆLP!!!
ForumindlægHej. Er der nogen der har læst bogen "Damals war es Friedrich" og kort kan give et tysk referat af kapitlet "Der Pogrom"? Det ville være en stor hjælp da jeg lige nu er i gang med at skrive en stor opgave om hele bogen OG skal være færdig imorgen og min computer valgte at cras... -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ?? -
Lige én enkelt sætning :)
ForumindlægHeej. Jeg sidder lige og laver en tysk aflevering om nogle løst sammensatte verber. Sætningen kommer lige her: Hvad fremstiller man i denne virksomhed. Oversat: Was stellt man in diesem Betrieb her. Mit problem er egentlig mest, om der skal stå diesem eller diesen. Altså om det er akkusativ eller... -
Svage verber
ForumindlægJeg skal oversætte denne sætning til tysk: I Trier oplever man fortiden - Jeg har fået det til= In Trier erlebt man die Vergangenheit. Er dog bare lidt i tvivl om det hedder erlebt man eller erleben man. når man kigger på bøjningskemat hører "man" så under er/sie/es eller hører den ... -
Radar. hjælp til PF
ForumindlægHej. Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til mine problemstillinger, vedrører AT-forløb om radaren. Jeg kan ikke rigtig hente nogen hjælp ved mine lærere, så jeg vil sætte stor pris på nogle ideer! jeg har tænkt lidt på en problemformulering der lyder nogenlunde: Var overvågningen af tysk... -
Hjælp til rettelse af tyskstil.
ForumindlægHej :-) Jeg har brug for hjælp til at rette en tysk stil. Den skal først afleveres om lidt over en uge og er ikke færdig skrevet endnu, men jeg tænkte at jeg ville være i god tid. Skriv jeres mail, så vi evt. kan kommunikere om stilen! Det ville være super. Håber der er nogle der har evnerne som ... -
Chatte mit mir
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en stil for i tysk, som hedder "Chatte mit mir", som går ud på at man skal fortælle om 4 personers erfaring med internettet og derudover sin egen erfaring og hvad internettet betyder for en selv. Jeg vil høre, om en af jer herinde lige gad at læse den igennem og e...
