Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 15941 til 15960 af 156338
-
Smarte 'hvis-jeg-nu-går-i-stå'-sætninger
ForumindlægHeysa :)Jeg ska til mdt tysk eksamen (har tysk på a-niveau, puha!!), og jeg er super nervøs for at gå i stå og ik ka komme videre... Er der nogle gode forslag til, hvordan jeg kommer videre, hvis jeg går i stå, og måske også nogle sætninger til, hvordan jeg kommer i gang med perspektiveringen... ... -
Soñar en cubano oversat
ForumindlægHej, er der nogle der sidder inde med en oversættelse af den spanske tekst Soñar en cubano, som står på spansk. Har brug for at forstå, hvad teksten handler om, da niveauet er meget sværere end det jeg er vant til. Så det ville være rart. Det er et uddrag fra den spanske forfatter Christ... -
Vektorregning
ForumindlægHej,Jeg har problemer med en opgave fra et eksamenssæt fra 2002, 3-årigt A-niveau på gym.Det er opgave nr. 4 fra følgende sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-3.PDF(tror næsten det er nemmest at have henvisning til PDF'en, da der er en illustration som måske er ... -
SAMF EKSAMENSSÆT 2015
ForumindlægNogen der ligger inde eksamenssættet fra 2015 i Samfundsfag A niveau stx, eller blot et billede af figur 1b, som var en del af fællesdelen? Ønsker ikke en besvarelse, blot selve opgavesættet. Håber nogle kan hjælpe, da jeg gerne vil have et så nyt sæt som muligt at øve mig på, op til terminsprøve... -
klassiske former
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i musik A niveau i næste uge. ´Jeg kan risikere at trække en klassisk melodi som enten er en: Rondo, Menuet eller sonate form. men hvis det ikke står i noderne hvilken form det er hvordan finder jeg så ud af det nemmest? det er stort set det eneste jeg ikke kan finde ud ... -
Lektie hjælp mod betaling
ForumindlægHej. Jeg går i 2. G på Ordrup Gymnasium og har matematik på A niveau. Jeg har brug for ekstra matematik hjælp. Det vil selfølgelig være mod betaling. Jeg bor i skovshoved, gentofte. Hvis du er interesseret så ring på 28454233 mellem 16.00 og 22.00 alle hverdage mvh. Frederik Althoehn -
Polynomier
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal til Årsprøve i Mundtlig Matematik A-niveau, og min lærer har stillet følgende opgave: "Gør ved hjælp af eksempler rede for, hvordan man kan løse en andengradsligning direkte ved reduktion ved brug af kvadratsætningerne" .. Og det ville være mægtigt hvis der var e... -
Opgavetyper
ForumindlægHej skal snart til prøve i matematik A niveau, opgaverne er fra gamle eksamenssæt, men kan ikke finde nogen som jeg kan øve mig på online. Prøven er uden hjælpemidler. Så hvis i har nogle af opgavesættene uden resultater. Ville jeg være meget intterresseret, da det er rart at vide hvilke opgavet... -
Rettelse af kronik
ForumindlægHej Jeg har skrevet en kronik omkring manglende histoisk viden blandt unge. Jeg søger en, der er gider at give den et tjek. Herunder rette eller markere eventuelle grammatiske fejl. Håber at der en, som er interesseret. :) Skriv, hvis du er. Så sender jeg den til dig Mvh Mads Niveau: A -
Lille teknisk spørgsmål til lineær funk.
ForumindlægHej jeg faldt over en lille ting i min matematikbog i forbindelse med, at jeg læser til eksamen (stx, A-niveau). Der står:" Enhver ret linie, som ikke er lodret, er en graf for en lineær funktion." Her er det så mit spørgsmål kommer ind. En lineær funktion kan da godt være lodret, hvis ... -
HASTER FYSIK EN BOLD
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og kæmper med min 24-timers forberedelse i fysik, hvor jeg er kommet op i emnet BOLDEN?! Jeg skal nu finde på et forsøg som jeg skal lave i dag - og HJÆLP. er der nogle der har nogle gode ideer til et godt A-niveau forsøg? det kan være om f.eks. Impuls, impulsbevægelse, stø... -
TI-89
ForumindlægHej Skal snart til eksamen i matematik, A-niveau, og har derfor lånt i TI-89. Er der en som kan forklare hvordan jeg udregner fx integrale med øvre og nedre grænse på den? Samt partiel integale.. Findes der evt. en "funktion samling" over TI-89, så jeg kan læse mig frem til det? Dorthe -
Randbetingelse?
ForumindlægJeg er ved at læse op til Matematik eksamen A-niveau og er faldet over et ord, jeg ikke helt ved, hvad betyder. Det er i sammenhæng med differentialeligninger og numerisk løsning. Men som overskriften peger på, er ordet randbetingelse. Det står i følgende sammenhæng: "Der findes netop én løs... -
Toppunktsformel
ForumindlægHej alle! Jeg står og skal snart til en mundlig eksamen i matematik A-niveau. I den forbindelse har vi fået et spørgsmål som siger: "Udled toppunktsformlen for en parabel ved hjælp af differentialregning." - Jeg kan ikke rigtigt finde dette bevis i mine bøger, så hvis nogen af jer evt. ... -
Iteration, Guilloche-mønstre, Spirographkurver
ForumindlægDa jeg har matematik på a-niveau på htx, er det ikke sikkert der er meget hjælp at hente, men nu prøver jeg. For det første, der skal stå Iteration - og ikke integration. I har sikkert hørt om disse mønstre i overskriften, og i har sikkert set dem, men nok ikke beregnet dem. Det skal jeg til, ... -
Engelsk eksamen - Analyse punkter osv.? Hjælp!
ForumindlægHej alle. Hvilke analysepunkter er gode at komme ind på, har i en slags model eller kan nogle fortælle om noglel punkter som tema, budskab osv.? Er det vigtigt at læse 1 halv side op fra det man trækker som viser pointen eller konklusionen og hvad er bedst at gøre? Det er Engelsk stx på A niveau.... -
EØ eksamen - på bar bund!? =)
ForumindlægHejsa! Vil lige hører om nogle her inde har en anelse om hvad man kan forvente af en EØ eksamen niveau A (3. års). Mener vi kan komme op i kapittel 1-8 her til terminsprøve? Nogen der har nogle skabeloner liggende? - alle tænkelige som kunne blive nyttige? Jeg bliver da bare vild og lykkelig,... -
Texas TI-Nspire KØBES!
ForumindlægHey Jeg søger en Texas TI-Nspire CAS (helst med medfølgende cd-rom), da jeg skal have matematik på A-niveau. Har du en TI-Nspire CAS, som du gerne vil have afsat, så er jeg MEGET interesseret. Skal naturligvis være i god stand med alt originalt tilbehør. Pris kan vi aftale nærmere. Skriv he... -
Reducering regneregler
ForumindlægHej alle! så er det tid til Matematik skr eksamen i morgen på A-niveau, og det er prøven uden hjælpemidler, jeg gruer for. Jeg vil mene, at jeg har styr på det meste, men jeg plejer at lave en regnefejl eller to på de reduceringsopgaver, som altid er en del af opgaverne. det ville være fe... -
Forvirret omkring mundtlig engelsk årsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til en engelsk årsprøve om to uger, men ved seriøst ikke hvad den går ud på. Jeg går i 1.g og har engelsk på A-niveau. Det eneste jeg ved er at jeg skal læse pensum og derefter trækker jeg en tekst, og skal analysere den (narrator osv) og til sidst perspektivere den. Hvad mere ska...
