Resultater: 15981 til 16000 af 436512
-
kvote 2
ForumindlægHvad er jeres erfaring med at blive optaget på kvote 2? -
Reduktion og kvadratsætninger
ForumindlægHej! Jeg har lidt svært ved kvadratsætningerne og reduktion. Jeg har fået denne opgave: Reducer udtrykket (a + b)^2 + 2(b^2 - ab). Jeg ved, at det første led reduceres således: a^2 + b^2 + 2ab Men "+ 2(b^2 - ab)" er jeg virkelig usikker på, og jeg har ingen forslag til hvordan den skal... -
HJÆLP! Æblesyre --> mælkesyre?!
ForumindlægHej I en eksamensopgave skal man opskrive reaktionsskemaet for æblesyres omdannelse til mælkesyre. Og her dannes jo mælkesyre og CO2. Men jeg er lidt i tvivl om, man også kan sige, at det er en decarboxylering (idet der fraspaltes CO2), og hvorfor forløber reaktionen netop sådan? Er der nogle ar... -
Begreber
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare mig disse begreber: 1) blændeværdien 2) dybdeskarphed 3) teleobjektiv 4) Trick/trickoptgelse 5) er framing og billedudsnit det samme? På forhånd tak! -
Videnskabelige hypoteser?
ForumindlægEt spørgsmål som "hvorfor kan man aldrig verificere en naturvidenskabelig hypotese?" volder mig lidt problemer.Mit umiddelbare svar er:En hypotese kan be- eller afkræftes vha. nogle kontrollerede eksperimenter.Hvis eksperimenterne bekræfter hypotesen, opstiller man en teori.Og denne teo... -
Metoder i Dansk for en artikel
ForumindlægHej jeg sidder med mit AT, og er blevet lidt forvirret over hvilke metoder man kan bruge på en artikel, fra illustreret videnskab. når jeg gerne vil besvare nogle problemstillinger som lyder sådan: Hvordan komikeres der igennem artikler? Hvordan bruges virkemidlerne i artiklen? Hvilke mulighed... -
AT - CIVILISATIONERNES SAMMENSTØD. HELP!
ForumindlægHej Hvordan kan dette belæg forklare MUHAMMEDKRISEN: den økonomiske moderniseringsproces og de sociale forandringer i hele verden er med til at skillle mennesker fra deres lokalt besteme identitet. det svækker også betydning af nationalstaten som en identitetsskabende faktor. flere steder har ... -
LØSNING AF ANDENGRADSLIGNING
Forumindlæghej alle, hehe Jeg har fået en lignigen -x^2 + x = -6 som jeg skal løse jeg ved godt der er 2 løsninger. men forstår slet ikke hvordan jeg skal løse den, for der er ingen reele tal. der er kun x'er og = -6, så ved ik hvad jeg skal gøre... er der nogen der kan hjælpe???? -
Flytte til kbh
ForumindlægHej. Hvis jeg bliver optaget på CBS til sommer, så betyder det, at jeg skal flytte til kbh. Jeg er i gang med at søge lidt rundt på forskellige studieboliger, dog synes jeg det er meget svært at finde en bolig til en rimelig pris. Jeg lever kun af min SU indtil videre, så jeg ønsker en bolig ... -
Hjælp til novelle!!!
Forumindlæghej Jeg skal omskrive en folkevise (lindormen) om til en moderne novelle, men jeg er simpelthen tom for ideer omkring handlingen. håber i har nogle gode ideer!! (lindormen minder lidt om søndheder og udyret) -
MOLINSMODEL!
ForumindlægHalløj alle derude! Jeg sidder midt i en samfundsfagsaflevering som er på syv elevtimer. Så ville høre om der var nogle venlige sjæle derude som har nogle noter omkring molinsmodel og omkring Venstre - og Socialdemokraternes partiprogram? :) Ville være en kæmpe hjælp!!! -
Hej, alle sammen jeg har et spørgsmål om finanskrisen og det samfundsøkonomiske kredsløb. hver sød og hjælp.
ForumindlægForklar hvilke konsekvenser finanskrisen har haft for de forskellige sektorer (altså i det samfundsøkonomiske kredsløb). -
Bestem middeltallet for fordelingen? How to??!
ForumindlægBestem middeltallet for fordelingen. How to? 6,0-7,0 7,0-8,0 8,0-9,0 9,0-10,0 10,0-11,0 -
Social Psykologisk teori
ForumindlægHej venner, jeg er igang med psykologi, men har brug for nogle råd. Sprøgsmålet lyder således: Redegør for relevant social psykologisk teori , der kan benyttes i en analyse vedr. hvordan man kan beskrive udstationerede soldaters adfærd. - Jeg er allerede godt igen, jeg har skrevet om : Holdni... -
problemformulering
ForumindlægHej er der nogen der ved, om man skal have samme problemformulering når man arbejder i gruppe i AT? Eller er det kun onelineren man behøver at have tilfælles? -
Opgave med en stige og en mur
ForumindlægHJÆÆLP! -
beskrivelse af graf..
Forumindlægjeg er igang med en fysikrapport, og er gået lidt i stå. jeg har lavet nogle forskellige grafer, og nu skal jeg til at beskrive og forklarer dem. men hvordan gør man det? er der noget bestemt man skal huske at have med i sine beskrivelser/forklaringer? -
Absorption af gamma-stråling i bly
ForumindlægHej derude :-) Jeg sidder med en fysik rapport, som handler om absorption af gamma-stråling i bly. Til denne rapport får jeg udleveret en graf og til den graf skal jeg svare på nogle spørgsmål. Dog forstår jeg slet ikke, hvordan jeg skal komme frem til svarene på de spørgsmål ud fra grafen, og h... -
Matematisk model
ForumindlægHej..nogen som lige vil hjælpe med at løse denne opgave har prøvet at løse den men kan ik tak på forhånd :D Opgave 5.007 side 28 http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf -
Løn som "arbejdsdreng" hos revisor
ForumindlægHej. Jeg skal have nogle timer hist og pist hos en revisor indtil sommerferien. Min arbejdsopgave vil være at bogføre enkelte ting som køb/salg osv. Mit spørgsmål er så: Hvor meget kan jeg forvente/forlange at få i timeløn? Nogle som har nogle erfaringer på dette punkt. Nogle som har nogen erfari...
