Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15981 til 16000 af 48880
-
rettelse af en sætning
Forumindlæghey jeg en englelsk sætning her som jeg sku oversætte til dansk.. men jeg synes at der mangler noget så jeg ikk få det til at lyde korrekt... nogen der har foreslag?? - Our branded approach and relationship with consumers provides a wide range of opportunities for you to benefit from this multi-... -
Nogen der vil rette ?
Forumindlæg1) København ligger i Danmark, ikke? Copenhague está en Dinamarca 2)Jeg er dansker og bor i København Soy una danésa y vivo en Copenhague 3) Nej, jeg hedder ikke Eva. Jeg hedder Anna. No, no me llamo Eva. Me llamo Anna Vil i ikke være søde og tjekke om jeg har fejl, for er overhovede... -
Analyseark hjemmeside
ForumindlægHej Studieportalen Det er min første gang jeg bruger siden, sagen er den at jeg er igang med mit studieretningsprojekt på HTX, og jeg er så blevet stillet den problemformulering at jeg skal analysere B&O's hjemmeside, dette er sjovt nok indenfor dansk afdelingen jeg skal gøre dette men jeg ka... -
Eksamensplan fejl?
ForumindlægJeg har fået min eksamensplan i torsdags, hvor der står at jeg skal op i idræt B og religion C som mine to mundtlige fag. Der var kun mig og en anden der fik idræt fra min klasse, men derudover er der 3 på "særlige vilkår", som derfor også skal op i det. MEN! Så ringer rektor til mig fr... -
AT?
ForumindlægHej Jeg er stadig meget i tvivl om hvad jeg vil skrive om og i, så jeg håber der er nogen der vil hjælpe. Jeg har Mat A, Bio A, Fys B, Kem B som linje Jeg vil helst have fysik sammen med et humanistisk fag enten dansk eller engelsk......men jeg er fuldstændig ude på herrens mark hvad angår emne.... -
Vigtigt spørgsmål om en opgave.
ForumindlægHej studieportalen. I dag blev alle 1.g'er introduceret til dansk-historie opgaven. Jeg blev så lidt nervøs over noget som læreren nævnte under intro-talen. Læreren sagde at opgaven er vigtig fordi den indgår i vurderingen af om man kan fortsætte i 2g. uha! Betyder det så at hvi... -
sundhed
ForumindlægHejsa, jeg håber der er en der kan hjælpe mig med denne her opgave, jeg forstår ikke rigtig hvodan den skal laves og ved ikke hvad jeg skal skrive. I skal på baggrund af filmen "Sicko" af Michael Moore lave en komparativ analyse af problemer i det amerikanske sundhedssystem med probleme... -
Sproglig analyse af "Jean De France"
ForumindlægHej alle. :) Jeg er igang med at skrive Dansk/Historie opgave. jeg skriver om komedien "Jean De France", som er skrevet af Ludvig Holberg i 1722. I min opgave skal der indgå en sproglig analyse af komedien. Jeg syntes personligt, at det er rigtig svært at lave en sproglig analyse af e... -
Vedr. relatering af den grimme ælling & Det er ganske vist af H.C Andersen
ForumindlægHey venner :D Jeg skal til en dansk prøve her den 18.06.10. Jeg har trukket eventyrgenren, men aner ikke så meget :S Jeg har valgt den grimme ælling af H.C Andersen, men jeg skal kunne relarere til Det er ganske vist af H.C Andersen. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre det. H... -
Eksamensprojekt - har i nogle gode råd til bøger/hjemmesider?
ForumindlægHej Folkens. Vdr. en opgave som jeg er i gang, vil jeg hører jer ad om i eventuelt ligger med nogle gode råd, eller eventuelt anbefaler nogle bøger / hjemmesider. (reformationen i DK) - Noget omkring lutheranisme og katolicisme (sammenligning) herunder indedrage martin luther i hvilken henseende... -
Hjælp til kryptering
ForumindlægHej SP Jeg sidder lige nu, og har fået en tekst jeg skal have dekrypteret. Oplyst er, at klarteksten er dansk, skrevet på en engelsk maskine (Derfra går jeg ud fra, at ø=oe, æ=ae og å=aa). Hvis du kender noget til kryptering må du gerne komme med et bud på, hvordan denne bliver løst. Jeg søger ... -
skriftlig
Forumindlægjeg har nu taget dansk A niveau skriftlig 2 gange og begge gange har jeg fået 7. Mit problem er at jeg breder mig alt for meget glemmer fokus, får en masse ideer som jeg ikke får sorteret ordentligt. Er det muligt at lære at skrive en god stil? har nogen gode råd til hvordan jeg lærer dette?vh al... -
Hvad er en krønike helt præcist?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave og er noget til den del hvor jeg vil analyse "Ørneflugt" af Henrik Pontoppidan. Jeg har fået at vide dette er en krønike, men efter at have googlet rundt omkring er jeg stadig ikke blevet klogere. Hvad er en krønike helt præcist?... -
Den, der stikker hovedet i busken, udstiller sit bagparti
ForumindlægJeg har fundet en rigtig god side over danske idiomer (ordsprog/faste vendinger) på siden: http://www.idiomordbogen.dk/ Den er gratis at bruge og jeg fandt mange ordsprog, jeg ikke engang kendte :) Hvad med: Den sundeste gymnastiske øvelse er i rette tid at rejse sig fra middagsbordet. Vil man ... -
Hjælp til et emne i 1930'erne?
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive SSO - større skriftlig opgave. Jeg kan vælge enten at skrive kun i historie, dansk eller begge dele. Jeg foretrækker begge dele, da det er hjælp til DIO næste år. Men hvad skal jeg skrive om? Jeg skal tage udgangspunkt i 1930'erne hvor begge fag indgår. Jeg kan skrive ... -
Fornemmelse, Bent Haller
ForumindlægHej, Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Om en uge skal jeg op til dansk mundtlig eksamen. Jeg skal op i teksten Fornemmelse af Bent Haller. Den kommer fra hans kortprosasamling Grænsebørn. Jeg har søgt overalt, men det er som om at ingen nogensinde har kommenteret den. Jeg kunne virkelig bruge... -
Tyske sætninger
ForumindlægHej, er der nogen som kan give mig en god strategi om hvordan man oversætter denne her tysk sætning til dansk: Ham som imponere mig med hans talent, må få huset. Jeg har det svært med at oversætte sætningen på tysk :/ -
O.D.
ForumindlægHvad er jeres holdning til operation dagsværk? nu er det jo snart, og jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvad folk mener om od.! -
Valg af linje i gymnasiet?
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har besluttet mig for, at jeg gerne vil på STX: Jeg er meget tværtifaglig, men ved ikke, hvad jeg vil i fremtiden - hvilket gør, at jeg gerne vil have alle mulighederne, når jeg engang har huen. Til gengæld er jeg virkelig i tvivl om, hvilken linje der er smartest for m... -
Hvor skal krydset sættes?
ForumindlægJeg skal stemme ved næste folketingsvalg men ved ikke hvor krydset skal sættes. Derfor udfyldte jeg forskellige test men de gav forskellige resultater. Hvilket parti vil I sige jeg deler flest holdninger med? 1. Teatre og museer skal ikke finansieres af skatteyderne men af brugerne Uenig 2. H...
