Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 16001 til 16020 af 39386
-
Tænke Tænke
ForumindlægHeej Jeg er i gang med at lave en formelsamling til andengradsligninger samt polynomier. Mit spørgsmål er så, kan en formelsamling indeholde ”beviser” ang. andengradsligninger og polynomier? -
Rumgeometri
ForumindlægFindes der et pc-program der kan tegne vektorer, kugler, planer etc. i rummet? Jeg kender kun Autograph. -
Læseferien!
ForumindlægSå er læseferien gået i gang og jeg er i en stor dilemma. Jeg skal op i fire højniveua mundtlige fag og ved ikke hvordan man skal overskue at læse det hele igennem.Håber nogle kan give mig nogle gode råd, skal jeg kun læse, eller også lave dispositioner, eller få styr i notaterne? -
Hvor vigtig er 9. klasses afgangseksamens årskarakter?
ForumindlægSom overskriften lyder, hvor vigtig er ens 9. klasses karaktere egentlig? Hvor meget vil den betyde for evt. 10 klasse, Gymnasium og/eller en uddannelse derefter? Har den overhovedet en særlig stor betydning? -
Jeg skal lige have lidt hjælp :)
ForumindlægTo kystvagtstationer har på en retlinjet kyst i øst-vestlig retning en indbyrdes afstand på 10, 5 km. Fra et skib, der har en stik østlig kurs, danner sigtelinjerne til stationerne vinkler med skibets sejlretning på 25o og 103o . Tegn en skitse af situationen og bestem skibets afstand fra land. ... -
latinske ord i oldtidskundskab
Forumindlæghey, læser til old-eksamen og faldt over følgende ord i forbindelse med symposion: élechos: er det krydsforhøret sokrates benytter sig af el. hvad betyder det mere præcist? epistéme: betyder det viden el. ikke at have viden? dóxa: betyder det meninger og indtryk? håber i kan svare mig på dette,... -
Gode måder at referere til tekst?
ForumindlægHej :) Jeg skal igang med at analysere en tekst, og til dette skal jeg selvfølgelig give nogle tekstuddrag/citater til at understøtte min analyse. Men har i nogle gode Måder man kan referere til, over e.g. "Xxxxxx" Eksempelvis i teksten står der Osv -
rigtigt!!!
ForumindlægJeg kan også gå i bad i 5 minuteter, og kun bruge de vigtige midler, altså lad være med at bruge hårtørre osv. På engelsk: I can also going in bad in 5 minutes, and just use they important means, and dont use hair dryer etc. Er det rigtig oversat!! Ret det hvis det er forkert .. tak! -
AT
ForumindlægSkal op og forsvare min synopsis i morgen. Vil det se sjusket ud hvis man kommer med et lille stykke papir hvor man har skrevet stikord ned, så man kan holde fokus og ikke går i stå og gentager sig selv. -
Hvad er indtægter og udgifter!?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig, nemt og præcist hvad indtægter og udgifter er? -
kriminalitet
ForumindlægHej!!!! Jeg vil blot høre om der er nogen, der sidder inde med nogle fyldige notater om kriminalitet, som de ønsker at dele ud af. Jeg er godt nok lost. På forhånd tak -
læseplan
ForumindlægHej alle :) Dette lyder måske lidt mærkeligt, men jeg er virkelig dårlig til at planlægge, og strukturere min hverdag. Derfor tænkte jeg på om der er nogen der kan komme med forslag til hvordan man skal bygge en læseplan op :) Jeg har henholdsvis en eksamen den 12 (engelsk =lille pensum), den 1... -
tidslinje over perioder og skrivermåder?
ForumindlægFindes der ikke en side hvor man kan se tidslínje over de forkellige perioder i dansk og de forskellige skrivermåderne?(nogen der evt. har lavet det?) F.eks. hvad tid er nyere tid og det moderne gennembrud,og hvilke skrivestille er tilknyttet til dem.. -
Eksamen!
ForumindlægJeg har haft biologi på b-niveau og skal op i det på mandag. Er der nogle, der kan give mig råd til, hvordan jeg kan opnå et 9 tal? -
kunst/arktektur
Forumindlæghej er der nogen der kan forklare mig hvordan man kan sætte årstal på 1: en vase 2: en skulptur: 3: en bygning (tempel) Ved at man kan se på skulpturene med deres ansigtstræk og sådan, men er der nogen der kan komme med nogle konkrete regler?? -
akut hjælp til eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej alle sammen, Skal op til eksamen i morgen, og har et spørgsmå, som vil hjælpe mig med at forklare kulstofkredsløbet bedre: Hvorfor og hvordan er det at planter og dyr udleder co2 når de bliver nedbrudt? Forklaringen må gerne være meget simpel, da biologi ikke er min stærke side, og der ikk... -
Iliaden (1.- og 16. sang)
ForumindlægHej er der nogle der har nogle gode eksamensnoter til 1. og 16. sang ? har ikk ku finde nogle herinde.. og jeg er lidt i tidspres til at ku nå at læse det hele, da jeg næsten kun er 1/3 gennem pensummet! håber på lidt hjælp :D -
Info hurtigt!
ForumindlægHvor meget må og kan man have med til mundtlig danskeksamen? vær sød at svare hurtig please<3 -
herodet
Forumindlægi kampen mod perserne nævnes der 300 piskeslag, hvad menes der med det. -
Viet Cong
ForumindlægNogle der lige kan give mig klar bedsked på Vietnamkrigen? Nord og syd - hvem hørte til hvor? Og hvad med Viet Cong? PÅ forhånd tak :) _ Nina
