Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16041 til 16060 af 156338
-
Japansk på HHX?
ForumindlægHej alle der ude. På Ug.dk har jeg fundet ud af, at man kan have japansk på HHX (a-niveau), men jeg ved bare ikke hvilket HHX! Jeg har søgt og søgt, men uden at finde noget. Så jeg tænkte at der sikkert var nogle af jer kloge mennesker, der vidste hvilket handelsgymnasium, der tilbyder japansk.... -
udledning af michaelis-menten ligningen
Forumindlæghej allesammen jeg har i forbindelse med min SRP opgave valgt at skrive i kemi og matematik som jeg begge har på A niveau. jeg er gået i stå omkring det med at udlede MM-ligningen. det er mere fremgangsmåden frem til beviset jeg har svært ved. på forhånd tak. -
Funktionstilvækst
ForumindlægHej alle Vi har om differentialregning lige nu på matematik A-niveau. Jeg var desværre syg i sidste uge hvor det blev gennemgået, og nu har vi så aflevering til om et par dage. Jeg har lånt nogle notater, men dem får man ikke meget ud af. Nogle der kan udregne funktionstilvæksten deltaY, når f(x)... -
Bedre til fysik? HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har en lille drøm om at blive læge, og jeg har så læst at man skal tage fysik på A eller B niveau i gymnasiet? Det er mit første år med fysik/kemi, og jeg fatter IKKE en dyt!! Det er så frusterende... Er der ikke nogen som har nogen links eller sådan noget til hvad man burde vide om fy... -
Hjælp! AT10 Billedkunst/fransk
ForumindlægHej alle Kan nogen sige god for denne idé? (der skal jo vælges fag til AT om nogle timer, og jeg er på herrens mark) Jeg vil gerne arbejde med en fransk kunstner ved navn Sophie Calle - altså billedekunst. Kunne jeg kombinere det med fransk (har det på A niveau)? f.eks. hvordan hendes projekter e... -
Kemi - Gode læse bøger, hjælp!:)
ForumindlægHej alle. Jeg starter på STX om et par dage. I fremtiden skal jeg have Kemi på A-niveau og jeg vil meget gerne låne en kemi-bog, som jeg kan læse i fritiden. Nogen der kan anbefalde nogle rigtig gode kemi-bøger, så er i meget velkomne til at skrive her!:) - Tak på forhånd og fortsat god a... -
Mundtlig Mat
ForumindlægHej folkens! jeg vil hører om nogen af jer har været op i mundtlig matematik (A niveau) ? eller om nogen skal i år ? Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle dispositioner, beviser osv. jeg har virkelig ikke styr på mine noter, så det vil være en RIGTIG stor hjælp hvis jeg kunne se nogle!! håber no... -
Fejl i test
ForumindlægHej, Jeg har opdaget en fejl i matematiktesten til prøven uden hjælpemidler, A-niveau. Det drejer sig om den sidste opgave, hvor I beder om et bestemt integrale. Som det står i testen er ingen af svarmulighederne korrekte. For at svaret skal passe, skal det være e^(x^5+1) og ikke e*x^5+1. -
Opsparingsannuitet
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og læser til mundtlig matematik på C-niveau og har dette eksamensspørgsmål: "Rentesregning: Renteformlen. Opsaringsannuitet, herunder redegørelse for formlen A = b(((1¨r)^n - 1)/r" Hvad menes der med redegørelse? Skal jeg bare forklare, hvordan det fungerer... -
Computer med til mdt eksamen?
ForumindlægHej! jeg skal til mdt engelsk A niveau STX i morgen. I den forbindelse vil jeg gerne høre om man må medbringe computer, således at man kan bruge sin elektroniske ordbog? Jeg kan ikke finde noget i bekendtgørelsen, der omfatter dette. Den siger blot at kommunikation med omverdenen er forbudt... D... -
prøve i vektor og integral regning
ForumindlægHej alle sammen jeg har en prøve i vektor og integral regning i morgen, og derfor kunne jeg godt tænke mig nogle gode tips, jeg har matematik på A niveau, hvor meget tror i sådan ca jeg skal kunne. og er der evt nogle der har gode noter eller opgaver jeg kan øve på. eller har/ved et sted hvor jeg... -
Spansk eksamen, haster :)
ForumindlægHej, jeg har lige trukket min 24-timers spansk eksamensopgave på A niveau ! Er der nogen der har nogle noter/kommentare/opgaver om "Un negro en el país Vasco" fra bogen Nuevos retratos? Jeg ville også være meget glad for stof om Che Guevara og/ eller "Alberto el cochero"... -
Definitionen på differentiabilitet?
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og sveder over forberedelserne til mundtlig matematik-eksamen på A-niveau - og jeg er gået i stå ved et spørgsmål, der lyder: "Gør rede for definitionen af differentiabilitet." Helt kort og præcist - hvad er differentiabilitet? Håber, nogen kan hjælpe mig. -
Eksamensspørgsmål om organisk kemi
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen i kemi A-niveau, og et af mine emner er "Organisk syntese og oprensning". Mit problem er bare, at jeg ikke kan finde ud af, hvad man skal komme ind på under organisk syntese? Er det de forskellige organiske reaktionstyper eller hvordan? Og hvad kan man ... -
TI-89 sælges billigt!
ForumindlægMin TI-89 sælges, da jeg ikke længere har brug for den. Lommeregneren blev fra ny købt for 1800 kr. Jeg sælger den for 1400 kr. Den kan bruges på både matematik b og a-niveau. Du kan skrive til mobil 40224490 eller email christina_bra[email protected], hvis du er interesseret. Venlig hilsen Christina ... -
privatlektiehjælp
ForumindlægHej Jeg søger privat lektiehjælp til matematik på a niveau htx. Det handler om ca. nogle timer om ugen. Jeg bor i Roskilde, og jeg vil helst have det skal være en kvinde. Kunne det være noget gider du så skrive til min mail så sende en privat besked med dit nr så jeg kan ringe dig op? -
Privatundervisning i mat/fys tilbydes
ForumindlægGoddag Jeg har erfaring med privatundervisning til og med A-niveau, i begge fag. Jeg læser fysik på Københavns universitet og der er mulighed for at bruge undervisningslokaler på universitet. Ellers tilbyder jeg også at komme ud til dig (Dog kun i københavnsområdet). Hvis det har nogen intere... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej :-) Jeg er lige startet med matematik på b-niveau. Mangler hjælp til denne opgave: En 18-årig får udbetalt sin børneopsparing på 55.620 kr. Beløbet indsættes på en konto til en fast årlig rente på 1.2 %. a) Hvor mange år går der i alt, før beløbet kommer over 63 000? Tak på... -
Matematik B
ForumindlægJeg har et problem med et spørgsmål til min aflevering, og det er fra bogen "Matematik10K" på B-niveau. Det lyder: "En matematisk model bestemmes til f(x) = -7011x + 19,133. a) Hvor stort et fald giver en forøgelse af x-værdien med 4,5?" Og meget gerne en lidt... -
2.gradspolynomie, rødder
ForumindlægHey alle.. Jeg er lige gået igang med mat A-nivea, og sidder lige og repiterer nogle ting fra B-niveau. Jeg er så lige løbet ind i en opgave, som jeg slet ikke kan huske, hvordan man løser. Håber i kan hjælpe. bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x3+kx2-3x+6 //Nicholas
